Gunnar Skrevet Desember 20, 2005 Share Skrevet Desember 20, 2005 Bilen har bl.a en nykonstruert ramme for konvertering til bakhjulsdrift Sykt at en slik bil hadde FWD. Vi hadde en '80 Oldsmobile Cutlass Cruiser da jeg var liten (80-tallet), den var RWD.. V8 på 7 liter, 1070 HK ved 6350 rpm og 1360 Nm ved 4750 rpm... Gromt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Desember 20, 2005 Share Skrevet Desember 20, 2005 Sykt at en slik bil hadde FWD. Vi hadde en '80 Oldsmobile Cutlass Cruiser da jeg var liten (80-tallet), den var RWD.. Jay Leno sier i programmet at det nettopp er forhjulstrekket som gjør Toronado´en interessant i dag...utover designet. Amerikanerne bestemte seg ganske enkelt for at de kunne klare å konstruere en nogenlunde fornuftig typisk amerikansk bil... med forhjulstrekk... tiltross for europeiske bilprodusenters uttalelser om at konseptet var håpløst både teknisk og kjøremessig. Resultatet ble Toronado med "FWD" og en 7 liters V8 motor på 385 HK med 475 Nm. En sidemontert tretrinns automatkasse overførte kraften til forhjulene (rimelig avansert i 1966) og resultatet var faktisk ikke så dårlig som man skulle tro. Jay Leno bestemte seg imidlertid for å lage verdens beste Toronado...hans barndoms drømmebil...og det klarte han jo med klar margin... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Desember 20, 2005 Share Skrevet Desember 20, 2005 jeg så det....Måtte bare le når de sammenliknet den bilen med en Ferrari Enzo som "bare" hadde 650 hester... Uten å si at Ferrari driver med NA og ikke noe annet... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SanMiguel Skrevet Desember 20, 2005 Share Skrevet Desember 20, 2005 hva heter det programmet på discovery? tenkte å laste det ned.. hørtes ut som en heftig bil i grunn Jeg mener programserien heter "Rides"... okay.. ikke sikkert du er en ivrig nedlaster.. men du vet ikke tilfeldigvis hvor du finner xer eller sider med mye discovery til nedlasting? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Desember 20, 2005 Share Skrevet Desember 20, 2005 det går altids i Reprise på Disco.... men det var bare latterlig å se på.... Program for uvitende folk det der... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Desember 20, 2005 Share Skrevet Desember 20, 2005 jeg så det....Måtte bare le når de sammenliknet den bilen med en Ferrari Enzo som "bare" hadde 650 hester... Uten å si at Ferrari driver med NA og ikke noe annet... Er du sikker på at vi snakker om det samme programmet ? Jay Leno mente vel at Toronado´en var en representativ forgjenger til store GT-biler som f.eks Aston Martin DB9, Aston Martin Vanquish S, Bentley Continental GT etc. Programmet er forøvrig etter min mening helt grei underholdning...på linje med Orange County Choppers etc.... altså ikke spesielt vitenskapelig, men det er heller ikke meningen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Desember 20, 2005 Share Skrevet Desember 20, 2005 hva heter det programmet på discovery? tenkte å laste det ned.. hørtes ut som en heftig bil i grunn Jeg mener programserien heter "Rides"... okay.. ikke sikkert du er en ivrig nedlaster.. men du vet ikke tilfeldigvis hvor du finner xer eller sider med mye discovery til nedlasting? Nei...jeg lastet ned mye før i tiden, men har sluttet med det nå. Discovery pleier imidlertid å sende slike programmer 5-6 ganger (om ikke flere) i reprise...så stay tuned... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SanMiguel Skrevet Desember 20, 2005 Share Skrevet Desember 20, 2005 ok:P har ikke discovery. men explorer. fin kanal det også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Desember 20, 2005 Share Skrevet Desember 20, 2005 jaja.. snakker om samme greia.. så det i går... det var vel forteller-stemmen som kom gulpende med det latterlige prestasjonen.... Sammenlikne en Enzom mot den shiten de byggde som veide 2 tonn... kanskje det dummeste jeg noengang har hørt... jada underholdende var det... men bevares da.. for noen dumme ting de sa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Desember 20, 2005 Share Skrevet Desember 20, 2005 jaja.. snakker om samme greia.. så det i går... det var vel forteller-stemmen som kom gulpende med det latterlige prestasjonen.... Sammenlikne en Enzom mot den shiten de byggde som veide 2 tonn... kanskje det dummeste jeg noengang har hørt... jada underholdende var det... men bevares da.. for noen dumme ting de sa "Forteller-stemmen" tilhører Adrian Simpson som var med på rundt 50 Top Gear programmer, men hoppet over til Fifth Gear sammen med Tiff Needell og Vicki Butler-Henderson. Jeg er litt enig med deg i at måten han presenterer på i "Rides" ikke er den mest sympatiske... Adrian Simpson Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Desember 20, 2005 Share Skrevet Desember 20, 2005 det visste jeg ikke ... men det er jo en måte å skape sensasjon rundt noe... det er underholdning.. jeg liker bare ikke hvordan de undergravde ferrari Enzo og sammenliknet den med den trivielle bilen som ble byggd... det er jo skrap i forhold til en Enzo..hallo .. Så du forresten det andre bil-programet Disco sendte ... høsten for 1 år siden ... Ultimate Car eller noe .. Det var Racerbiler de testet i et av de programene ... husker det enda .. en Union Type C fra 1939 med en V16 sylinderet motor... sykeste motor-hyl/brøl jeg noengang har hørt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Desember 20, 2005 Share Skrevet Desember 20, 2005 det visste jeg ikke ... men det er jo en måte å skape sensasjon rundt noe... det er underholdning.. jeg liker bare ikke hvordan de undergravde ferrari Enzo og sammenliknet den med den trivielle bilen som ble byggd... det er jo skrap i forhold til en Enzo..hallo .. Så du forresten det andre bil-programet Disco sendte ... høsten for 1 år siden ... Ultimate Car eller noe .. Det var Racerbiler de testet i et av de programene ... husker det enda .. en Union Type C fra 1939 med en V16 sylinderet motor... sykeste motor-hyl/brøl jeg noengang har hørt Jeg vet ikke om jeg så dette programmet, men racerbiler fra 30 og 40-tallet er ganske interessante...spesielt de tyske...fordi motorene hovedaklig er prototyper for flymotorer. Etter den første verdenskrig hadde de allierte nedlagt et forbud for Tyskland mot å utvikle enkelte bestemte militære maskiner, men som vi ser med racerbilene fra perioden hadde forbudet begrenset effekt. På 50-tallet var det omvendt...da ble velprøvde flymotorer mer eller mindre direkte stappet ned i de tyske racerbilene...bla. 1955 Mercedes-Benz 300SLR med en R8 motor på 2982 cm3... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Desember 20, 2005 Share Skrevet Desember 20, 2005 ja mye spennende Historie. Union Type er vel Audi nu.. er det ikke det ? syns å huske at det var det de sa i programet.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Desember 20, 2005 Share Skrevet Desember 20, 2005 ja mye spennende Historie. Union Type er vel Audi nu.. er det ikke det ? syns å huske at det var det de sa i programet.. Det er korrekt og du kan evt. lese mer om det her... http://www.bilnorge.no/vis_artikkel.php ... 1769&tid=8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Desember 21, 2005 Share Skrevet Desember 21, 2005 takk for Tipset... Moro å Kunne litt om Historie... kan mer om Rolls Royce/Bentley jeg da ... men bilhistorie er uansett interessant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå