Gå til innhold

TIDENES beste BMW Motor ?

Hakon
 Share

hvilken er TIDENES beste BMW Motor ?  

73 stemmer

1. 1. hvilken er TIDENES beste BMW Motor ?

• BMW M1 Motoren
      9
    • E30 M3-motoren
      39
    • McLaren F1-motoren
      12
    • 535Diesel-motoren
      13

Anbefalte innlegg

nå ser jeg absolutt ikke på meg selv som noen ekspert på BMW's motor-sortiment, ei heller har jeg kjørt så mye annet enn 2.0l 320 og 1.6 og 1.9l 316, men jeg må jo få si at de motorene du har valgt ut, bortsett fra 535d, så er jo disse motorene kun og finne i litt, skal vi si "spesielle" biler? to av kandidatene stammer fra ///M-serien, en fra Formel 1 og en "litt mer vanlig" fra det øverste sjiktet i dagens 5-serie..

Dessuten, du skriver at du har valgt deg ut 5 stk motorer, jeg ser kun 4 alternativer ;)

men men..uansett:

skulle vel gjerne hatt en 320-325-328 motor her kanskje? min mening da :D

hvis jeg må velge en av dine kandidater så tror jeg, uten og ha noe "grunnlag" at kanskje e30 m3 motoren har vært ganske så banebrytende, selve e30 m3 bilen i seg selv står jo som en milepæl :D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er kanskje et litt dårlig utvalg, hvertfall når overskriften er TIDENES beste BMW motor, da burde du vel kanskje satt opp alle motorene? :P

Nyeste V10`ern som sitter i M5/M6 er den beste motoren ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...to av kandidatene stammer fra ///M-serien, en fra Formel 1 og en "litt mer vanlig" fra det øverste sjiktet i dagens 5-serie..

Ingen av de motorene der stammer fra formel 1, Mclaren f1 har ikke noen formel 1 motor. den har altså en S70/2 6.1 DOHC-48v/V12 m-power :twisted:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savnet en 24v bensin 6`er der jeg egentlig,men har stor tro på diesel`n.

M1-motoren er en 3,5 liters rekkesekser med 24 ventiler. Så å si samme motor som sitter i den første M5en og M635...

My bad.

Trodde det var en 12v jeg #-o

Skal gjøre leksa mi til neste gang..Lover :^o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med M52/M54 motorserien ? ...den er uten tvil BMW´s beste standardmotor når det gjelder kompromiset mellom effekt og bensinforbruk. BMW´s beste og mest premierte motor gjennom tidene er S54B32 motoren. Den morsomste er etter min mening S38B38 og motoren med det beste lydbildet er M20B25... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med M52/M54 motorserien ? ...den er uten tvil BMW´s beste standardmotor når det gjelder kompromiset mellom effekt og bensinforbruk. BMW´s beste og mest premierte motor gjennom tidene er S54B32 motoren. Den morsomste er etter min mening S38B38 og motoren med det beste lydbildet er M20B25... :D

Enig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må en definisjon til på hva som gjør den bra.

Hvis best er det samme som effekt, så er det jo ikke mye tvil.

Hvis best er effekt/vekt: S14.

Hvis best er forbruk: sikkert en eller annen dieselhakker.

Hvis best er...etcetera etcetera...

Motoren med det beste lydbildet, Fredrik: M20B25? Jeg har en slik selv i Touringen min, men jeg er ikke enig uansett.

En S62 motor med full kamfer er min favoritt!

En V10'er har jeg tilgode å høre enda, selv om det står en E60 M5 ute i hallen her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...