bmwdude_1 Skrevet Desember 19, 2005 Share Skrevet Desember 19, 2005 Trailere er det jeg frykter aller mest på veien..Og det blir ikke bedre av at de nevnte på nyhetene i dag at mange trailere kjører på sommerdekk!Skulle vært slik at selskaper som har trailere ute på veiene i desember med sommerdekk skulle fått bøter som gjorde at de måtte slå seg konkurs. Forferdeligt at sånn skjer...Ødelegger for familie/slekt/venner. men veldig tragisk at når det skjer en ulykke som involverer en trailer er det trailersjåføren som er syndebukken selv om det ikke er han sin feil. Å gi de bøter slik at de skal gå konkurs? Useriøst innlegg! Useriøst? Det er tross alt livet til vanlige billister det er snakk om. Selvfølgelig er det trist for sjaføren. Spesielt når det ikke er hans skyld. men jeg mener at man må straffe selskapene (Er tross alt deres ansvar at bilparken deres er riktig utstyr for føret) Hjelper jo ikke å gi en bot på 5-10000 til et stort transport-selskap. De aller fleste yrkessjåfører og de selskapene de jobber hos tar faktisk trafikksikkerhet alvorlig, å ja de skal være skodd etter føret. Men aller fleste sjåfører har tilstrekkelig og bra utstyr på bilene. Det er utenlanske trailere som kommer på sommerdekk uten kjetting som er helt uansvarlig. Og beklagelig nok mener folk da -en tulling til sjåfør - alle tullinger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John H Skrevet Desember 19, 2005 Share Skrevet Desember 19, 2005 Huff..dette er trist..kondolerer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marius paulsen Skrevet Desember 19, 2005 Share Skrevet Desember 19, 2005 Kondolerer stakkars familie og lastebilsjåfør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Siv Skrevet Desember 19, 2005 Share Skrevet Desember 19, 2005 Kondolerer... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SteffenM2 Skrevet Desember 19, 2005 Share Skrevet Desember 19, 2005 Kondolerer... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JanErik E30V8 Skrevet Desember 19, 2005 Share Skrevet Desember 19, 2005 Kondolerer. Utrolig trist når noe slikt hender familie, venner eller kjente. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viko Skrevet Desember 19, 2005 Share Skrevet Desember 19, 2005 Utroleg trist for alle parter, Kondolerer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ingard Skrevet Desember 19, 2005 Share Skrevet Desember 19, 2005 sn|per: Hørte du ikke hva som skjedde? Selv om dette er kjipt for alle, er det vært fall ikke trailersjåføren som kan lastes, ut i fra de opplysningene vi har fått tilgang til.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sn|per Skrevet Desember 19, 2005 Share Skrevet Desember 19, 2005 sn|per: Hørte du ikke hva som skjedde? Selv om dette er kjipt for alle, er det vært fall ikke trailersjåføren som kan lastes, ut i fra de opplysningene vi har fått tilgang til.. Har da ikke skrevet at det var trailersjaføren sin skyld jeg? Jeg skrev et innlegg generelt om trailere på vinterføre... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
K Landre Skrevet Desember 19, 2005 Share Skrevet Desember 19, 2005 De aller fleste yrkessjåfører og de selskapene de jobber hos tar faktisk trafikksikkerhet alvorlig, å ja de skal være skodd etter føret. Men aller fleste sjåfører har tilstrekkelig og bra utstyr på bilene. Det er utenlanske trailere som kommer på sommerdekk uten kjetting som er helt uansvarlig. Og beklagelig nok mener folk da -en tulling til sjåfør - alle tullinger. Dette sier jeg meg enig i, pappa jobber i et av norges største transport selskap - Nor-Cargo (sikkert mange som har mye stygt å si om de.) Men der har de alltid sitt eget(!) utstyr i orden, de er utstyrt med riktig antall kjettinger, som er 7 stk. for et vogntog.. De er også skodd med riktige dekk i forhold til årstiden. Det er stortsett utenlandske vogntog, og da spesielt øst- europere med gammelt og slitt utstyr som ikke har utstyret sitt skikkelig i orden.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ingard Skrevet Desember 19, 2005 Share Skrevet Desember 19, 2005 sn|per: Hørte du ikke hva som skjedde? Selv om dette er kjipt for alle, er det vært fall ikke trailersjåføren som kan lastes, ut i fra de opplysningene vi har fått tilgang til.. Har da ikke skrevet at det var trailersjaføren sin skyld jeg? Jeg skrev et innlegg generelt om trailere på vinterføre... Ok. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Desember 19, 2005 Share Skrevet Desember 19, 2005 Der ser man hvor farlig det er å krasje med en trailer. Det som er min store skrekk... Og jeg som har kjørt litt trailer, vil bare si: Det er min store skrekk å kræsje med en personbil !!! Det argumenteres endel med trailere på sommerdekk... Jeg vil nå påstå at det går en større andel av personbilene som ikke er skodd for føret enn lastebilene.... Og det å kjøre sommerdekk på lastebil kan ikke sammenlignes med personbil. (PS! Jeg er ingen sommerdekk-på-glatta eller kjettinger-er-ikke-tøft type. Just for the record) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
P.I.B Skrevet Desember 20, 2005 Share Skrevet Desember 20, 2005 Kondolerer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet Desember 20, 2005 Share Skrevet Desember 20, 2005 Kondolerer. Var det VG som hadde en artikkel om at en stor prosentandel av personbilulykker på vinteren skjer på sommerdekk. Skremmende. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Diesel Skrevet Desember 20, 2005 Share Skrevet Desember 20, 2005 Det er vel mulig ja, men akkurat i dette tilfellet skjedde det i en tunell på bar asfalt. Så denne tråden har lite med akkurat det å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå