Gå til innhold

Bmw-Dårlig vinterbil?

bmwdude_1
 Share

Anbefalte innlegg

bmw er herlige vinterbiler. nyere biler med mye elektronikk har ikke problem md noen ting. Min e36 91,mod. uten elektronikk er nok ikke noen super bil i bratte bakker med snø, men tror ikke forhjulstrekk 91.mod. er noe bedre heller!

Desutte hater jeg å kjøre md forhjulstrekk, som ligger å drar til alle retninger, mye bedre å kontrulere baken som slepper litt.. det er da ikke noe farli, kun mødrene som hyler å skriker om det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det er vel rett å slett at de er så lette i ræva, og at en eller annen de kjenner har satt seg fast eller kjørt av veien "-Nei disse BMW'ene, de er helt forferdelige, svogeren min kom mot ditten og datten og kom seg ikke opp" bla bla bla ..osv! Dette hører jeg hele tiden!

De nyere BMWene er jo ganske greie på vinterføre, med antispinn og andre tekniske finurligheter. Der trenger man ikke engang å finne ut hva en unkontrollert skrens innebærer.. ( :roll: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...eg er overraska over min E46, med litt elektronikk og gode dekk så et den bratte bakkar til frukost!

Takk de høyere makter for den elektronikken i dag :P

Dårlige og slitte 2-3 år gammle 205/50/17 piggfri vinterdekk er liksom ikke så moro om dagen.. Uansett e46 virker som en veldig enkel bil å rette på når mann først får en liten sladd mann ikke helt ønsker.... og kjører uten antispinn :P

Klarer heller ikke rygge inn i garasjen lenger.. bare spinner.. må opp en liten bakke før jeg kommer inn i garasjen.. rygging i oppoverbakker er en av ulempene med bakhjulstrekk om vinteren :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer og an på hva man er vant til. Min første vinter var med RWD og da la eg meg til det. Årene etter det har eg som regel vekslet mellom FWD og RWD (kun E30'er) Vil ikkje si at RWD ligger tilbake på noe måte. Enkelte ganger må eg kanskje gi tapt, men det er ytterst sjelden.

Og eg det har aldri oppstått en sladd/situasjon, der eg ikkje enten har vært klar over at det kom til å skje eller eg selv har provosert frem en situasjon.

I bunn og grunn er det dekk og sjåfør det kommer an på vil eg si, så får en som svogeren til en kamerat av onkelen til naboen mene hva faen han vil. Og særdeles senkede/stive biler med mye styling og ugunstige hjul teller ikkje, for hvis man gjør noe tilsvarende med en FWD, så blir det og en drittbil på glatten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har kjørt passaten en stund nå, i fjor kjørte jeg suburban 4x4 og 2002 E240 mercedes (som virkelig er søppel på vinterføre) men min forrige bil 94 mod 320 cab med piggfrie dekk og 40/60 senking og full m-optikk er den beste å kjøre om vinteren uansett! har aldri satt meg fast, har aldri snurra ingen nesten-ulykker, men jeg har hatt bakhjuls og firehjulssladder med den, men det var bare artig, for vekta var så bra plassert i den at det var bare å ratte den inn igjen! og diffbrems hjalp på fremkommeligheten! passat er no jævla dritt på vinterføre! :( slipper det foran i en sving og man slepper gassen kommer ræva, og sånn kan man holde på til man står i grøfta om man vil! det enkleste er kanskje å ta det litt penere i svinga? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er også fornøyd med BMW-en som vinterbil. Men må samtidig si at jeg kommer til å se meg om etter en vinterbil til neste år. Nå er det mer for å spare bilen og stylingen for slitasjen vinterstid.

Dere som sliter med at bilen deres er lett i ræva, legg i litt ballast så blir det straks bedre :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...eg er overraska over min E46, med litt elektronikk og gode dekk så et den bratte bakkar til frukost!

Takk de høyere makter for den elektronikken i dag :P

Dårlige og slitte 2-3 år gammle 205/50/17 piggfri vinterdekk er liksom ikke så moro om dagen.. Uansett e46 virker som en veldig enkel bil å rette på når mann først får en liten sladd mann ikke helt ønsker.... og kjører uten antispinn :P

Klarer heller ikke rygge inn i garasjen lenger.. bare spinner.. må opp en liten bakke før jeg kommer inn i garasjen.. rygging i oppoverbakker er en av ulempene med bakhjulstrekk om vinteren :?

Som å kjøre fremover med FWD?? :lol::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har e46 med antispinn og asc (antiskrens) og var ute på isholka i går. Den ville ikke slippe med ræva. Antiskrensen koplet inn hele tiden. Kulere å ta den av, da slipper den med en gang. Jeg syns ikke den er dårlig på glatta. Snarere tvert i mot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 år tilbake kjørte jeg en E-28 M535i hele vinteren igjennom. Senket, M-tech, 225/45/17 helårsdekk.....

En kompis av meg kjørte tisvarende bil, bare med automat og kliss nye 14" piggdekk....

Jeg hadde sperre, det hadde ikke han.

Jeg kom frem overalt, han stod overalt.

Og her på Sørlandet er vi som regel ikke velsignet med ordentlig snøvintre, blir mest slaps og is....

Kjørte E-36 325i ifjor med nye 16" piggdekk, UTEN sperre....

Det må jeg bare si at jeg ikke syntes noe om. Når den først ble skikkelig brei i svingene, var det mer flaks enn dyktighet at bilen ikke havna utenfor veien.

Iår kjører jeg en E-34 520i 12v. Den har ikke sperre, men er jo til gjengjeld så dau at den med mine nye 15"piggfrie bare klatrer fremover.... 8)

Jeg føler igrunn at jeg lettere kontrollerer den lengre hjulavstanden på 5'eren, i forhold til 3'eren. Og med sperre går jo alt som på skinner....

Men den beste vinterbilen noen sinne må være Bobla....

Dere som har kjørt en skjønner sikkert hva jeg mener.... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min tidligere Citroen XM kjørte jeg på elendige piggfrie beregnet for europa. Hadde ikke abs eller noen andre hjelpemidler, men jeg kom meg alltid opp bakker og hadde egentlig aldri problemer. Greit nok, bilen ble kondemnert da den skled på glatta, men det var min mors feil :lol:.

På BMW-en var jeg veldig fornøyd første året (nye conticontact3), men nå er det tredje året med de dekkene og det begynner bli skummelt. Den slipper bak rett som det er og jeg sliter med enkelte bakker.

Så bare jeg får tak i noen ålreite 16"-ere så blir det nye dekk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...