Gå til innhold

OT: Hva fikk bimmers.no folket i julegave?

johjoa
 Share

Anbefalte innlegg

PS fikk og litt sjølv.....Tomtom GPS, megabra (plukka den sjølv)! og Angeleyes og ekte M3 speil...

Jeg ønsket meg også EKTE M3 speil, men fikke det ikke :( .

Men mye annet fint ble det jo :D blandt annet DVD filmer, klær, shine produkter til bilen og annet små ting.

...måtte nok finne alt sjølv (og sikkert betale ;) )....eller noko som liknar med vår felles økonomi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er komen i ein alder der det er viktigaste å gi, ikkje få.......Har gleda min kjære og mine to små.

PS fikk og litt sjølv.....Tomtom GPS, megabra (plukka den sjølv)! og Angeleyes og ekte M3 speil...

Hmmm...ja..jo...man får dessverre ikke så mange pakker når man blir eldre...kone og barn står i fokus og vi andre må ta til takke med det vi får... :lol: Jeg er imidlertid fornøyd...en temmelig fin Gant jakke og en forhåndsaksept for en ny bil til høsten 2006 er i boks... 8)

For noe tull...heh...gir jeg dyre gaver til samboeren min, så skal jeg liksom ikke forvente å få noe bra tilbake? Å nei du! :) Sånn har ikke jeg det iaf! :wink: Og forhåndsaksept for bil? Hva er det? Jeg tror du er litt eid :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...trur og at du kanskje treng å nett droppe innom "real life" eit sekund eller to......

Eller kanskje du går rundt å surrar utan nokon å ta hensyn til....då kan alle bestemme alt sjølv ;)

.....med delt økonomi (som eg presiserte) så er det eit fett kven som betalar kva...alt går av same konto.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt iordendet ;) Jeg er jo ikke av den yngste garden her, så..

.....trur likevel at dersom du skal kjøpe deg BMW til 500.000,- så kjem du ikkje utanom eit lite familiemøte med den andre parten i den delte økonomien din. Dersom du slepp det, fortel meg og bmwE9 om resepten for den vil me høyre... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...trur og at du kanskje treng å nett droppe innom "real life" eit sekund eller to......

Eller kanskje du går rundt å surrar utan nokon å ta hensyn til....då kan alle bestemme alt sjølv ;)

.....med delt økonomi (som eg presiserte) så er det eit fett kven som betalar kva...alt går av same konto.

Nå har jeg og min bedre halvdel nettopp hatt felles økonomi i over 20 år uten problemer og "hemmeligheten" for et stabilt og godt forhold (i denne sammenhengen) er som du skriver ovex...å gi og ta i nogenlunde like store porsjoner uten store egotripper. Et annet poeng er at vår bil ikke kun er min bil...ergo har min kone også...selvfølgelig...en hånd på rattet... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt iordendet ;) Jeg er jo ikke av den yngste garden her, så..

.....trur likevel at dersom du skal kjøpe deg BMW til 500.000,- så kjem du ikkje utanom eit lite familiemøte med den andre parten i den delte økonomien din. Dersom du slepp det, fortel meg og bmwE9 om resepten for den vil me høyre... ;)

Hvis jeg skal tøffe meg litt nå så sier jeg: "Du er en tøffel som blir overstyrt av kona" :D

Men realistiske meg sier noe annet: " Jeg vet akkurat hva du snakker om, og biler til 500 000 må gjerne i gjennom flere omganger med familieråd før det blir aksept. Og gjerne noen ganger med husarbeid også, for å tjene opp goodwill eller poeng... :D ikke sant dere??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg og samboeren min har delvis felles økonomi, dvs... vi har våre egne kontoer, egne kort og gjør det vi vil med dette, derimot så deler vi på utgiftene på alt som er elles, som mat, husleie, strøm, adsl, telefon osv...

har jeg råd etter dette er betalt hver måned kan ingen si til meg at jeg ikke kan gå å kjøpe meg bil til 500k.... passer meg midt i blinken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg og samboeren min har delvis felles økonomi, dvs... vi har våre egne kontoer, egne kort og gjør det vi vil med dette, derimot så deler vi på utgiftene på alt som er elles, som mat, husleie, strøm, adsl, telefon osv...

har jeg råd etter dette er betalt hver måned kan ingen si til meg at jeg ikke kan gå å kjøpe meg bil til 500k.... passer meg midt i blinken!

Det er én modell...en annen modell (som vi bruker) er å putte alle pengene vi tjener i en pott...betale alle faste og variable utgifter...og dele "broderlig" det som er tilbake. Dette "budsjettet" er for min del ikke helt rettferdig iom. at jeg står for ca. 65% av husholdningens inntekter, men pytt hva gjør man ikke for en person man er glad i og elsker... O:)

Det finnes selvfølgelig ikke et fasitsvar på hvordan man i den enkelte familie sikrer en nogenlunde lik fordeling av godene, men det avgjørende må være at alle føler seg nogenlunde rettferdig behandlet og ikke tilsidesatt på noen måte. Husk imidlertid at kvinner fra naturens side krever oppmerksomhet og at det ikke er spesielt klokt å noen gang glemme det... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk en såkallt kjøttkvern :P

Epilator, en slik en som drar ut hårene med rota istede for å barbere dem, og dæven det var vondt!! Men man skal jo lide for skjønnheten, er det ikke det de sier...:P

Ellers ble det div gavekort, ny klokkereim, sengeteppe, qmi behandling til bilen, dvd, smykker og et par `hint`om at vi må finne oss en leilighet snart :P

Ganske storfornøyd ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

akkurat det samma her i gården å. vi deler utgifter på husleie,strøm,mat,nett,parabol etc og hva vi ellers bruker pengene våre på er jo opp til oss selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...