|Andreas| Skrevet Januar 1, 2006 Skrevet Januar 1, 2006 Mye bensin brukte den og! Var det 12 min med flatt jern før tanken var tom?
RWDF Skrevet Januar 1, 2006 Skrevet Januar 1, 2006 Mye bensin brukte den og! Var det 12 min med flatt jern før tanken var tom? Ja, og det var snakk om 100-literstank.
Fredrik Skrevet Januar 2, 2006 Skrevet Januar 2, 2006 Mye bensin brukte den og! Var det 12 min med flatt jern før tanken var tom? Ja, og det var snakk om 100-literstank. Det er jo ingen ting... mine gamle Porscher (928S og 911SC) hadde 110 liters tanker allerede i 1980 og 1983...
NSS Skrevet Januar 2, 2006 Skrevet Januar 2, 2006 Mye bensin brukte den og! Var det 12 min med flatt jern før tanken var tom? Ja, og det var snakk om 100-literstank. Det er jo ingen ting... mine gamle Porscher (928S og 911SC) hadde 110 liters tanker allerede i 1980 og 1983... Den eldre Bugatti EB110 hadde også de også puttet en 110 liters tank Men Clarckson i top gear sa at Bugatti hadde brukt 5mill£ per bil de hadde laget og solgte dem for 840,000£, han kødda vel da? Er vel ikke mulig å selge biler med tap Det blir jo litt langsøkt i lengden ^^
Hakon Skrevet Januar 2, 2006 Skrevet Januar 2, 2006 de laget jo ikke bilen for å tjene fett.... bruk hodet ditt, menneske... hadde det lønnet seg å bygge slike biler hadde alle gjort det... her er det snakk om å kunne bevise for segselv og ande at det faktisk lar seg gjøre å bygge en bil som kan prestere på den måten Bugattien gjør. det er nok ikke slik at det koster nøyaktig £5mill det å bygge hver bil. det er nok et estimat på hvordan regnestykket vil se ut til slutt...
NSS Skrevet Januar 2, 2006 Skrevet Januar 2, 2006 de laget jo ikke bilen for å tjene fett.... bruk hodet ditt, menneske... hadde det lønnet seg å bygge slike biler hadde alle gjort det... her er det snakk om å kunne bevise for segselv og ande at det faktisk lar seg gjøre å bygge en bil som kan prestere på den måten Bugattien gjør. det er nok ikke slik at det koster nøyaktig £5mill det å bygge hver bil. det er nok et estimat på hvordan regnestykket vil se ut til slutt... Trenger ikke kalle meg dum bare fordi jeg spurte da...
mAZE Skrevet Januar 2, 2006 Skrevet Januar 2, 2006 Og ikke rart den bruker så mye bensin da.. Er jo snakk om litt motor her.. Hehe. Og noen turboer.. Rått.
Fredrik Skrevet Januar 2, 2006 Skrevet Januar 2, 2006 Den eldre Bugatti EB110 hadde også de også puttet en 110 liters tank Men Clarckson i top gear sa at Bugatti hadde brukt 5mill£ per bil de hadde laget og solgte dem for 840,000£, han kødda vel da? Er vel ikke mulig å selge biler med tap Det blir jo litt langsøkt i lengden ^^ Det er ikke snakk om i lengden. Audi...unnskyld... Bugatti bygger rundt 300 stk. og så er det slutt. Dette handler ikke om å tjene penger, men om å poengtere en milepæl i ekte "Vorsprung durch Teknik" stil iht. Ferdinand Piëch (styreformann i VW 1992-02). Husk at Dr. Piëch stadig er overhode for Porsche familien (han er barnebarn av Ferdinand Porsche) og de har ikke kun majoriteten av Porscheaksjene, men de er også mer enn innflytelsesrike når det gjelder hele VW konsernet. Piëch var bl.a arkitekten bak Porsche´s kjøp av 20% av aksjene i VW og han er også arkitekten bak kjøpet av Bugatti...og Bentley...
Hakon Skrevet Januar 2, 2006 Skrevet Januar 2, 2006 nei var ikke meningen å insinuere at du var dum. beklager det. absolutt ikke min hensikt.
[space] Skrevet Januar 2, 2006 Skrevet Januar 2, 2006 syk syk bil. Var det €4000 bare for en stk hendel ved rattet? Synd ikke de kjørte den på testløypa si. Ang. 100 liter på 12 minutter så høres det jo sykt mye ut, men nå kommer du jo et lite stykke på 12 minutter i 400km/t da. Men vi kan vel fastslå at den der ikke er ment for Norge... Selv om ett salg av en sånn sikkert lett hadde dekket barnehageplasser til halve østfold et år bare på avgiftene...
Gunnar Skrevet Januar 2, 2006 Skrevet Januar 2, 2006 ":2uui0i5a]Ang. 100 liter på 12 minutter så høres det jo sykt mye ut, men nå kommer du jo et lite stykke på 12 minutter i 400km/t da. Tjah.. Det blir jo da 8 mil og mao. 13.75L/mil.. Jeg med min 520i hadde sikkert kommet like langt som Bugattien om vi skulle kjørt på full gass i MER enn 12 minutter med full gass. Den måtte jo inn og fylle opp en tank på 110 liter igjen hvert 12. min, mens jeg hadde dratt flere mil forbi før den var på veien igjen.
NSS Skrevet Januar 2, 2006 Skrevet Januar 2, 2006 Den eldre Bugatti EB110 hadde også de også puttet en 110 liters tank Men Clarckson i top gear sa at Bugatti hadde brukt 5mill£ per bil de hadde laget og solgte dem for 840,000£, han kødda vel da? Er vel ikke mulig å selge biler med tap Det blir jo litt langsøkt i lengden ^^ Det er ikke snakk om i lengden. Audi...unnskyld... Bugatti bygger rundt 300 stk. og så er det slutt. Dette handler ikke om å tjene penger, men om å poengtere en milepæl i ekte "Vorsprung durch Teknik" stil iht. Ferdinand Piëch (styreformann i VW 1992-02). Husk at Dr. Piëch stadig er overhode for Porsche familien (han er barnebarn av Ferdinand Porsche) og de har ikke kun majoriteten av Porscheaksjene, men de er også mer enn innflytelsesrike når det gjelder hele VW konsernet. Piëch var bl.a arkitekten bak Porsche´s kjøp av 20% av aksjene i VW og han er også arkitekten bak kjøpet av Bugatti...og Bentley... Betyr det at Porsche eier store deler av VAG-konsernet, som igjen eier Lamborghini, Bugatti og Bentley? Det betyr vel at Porsche er blandt de største bil produsentene i europa? Kult Endret pga stavefeil
[space] Skrevet Januar 2, 2006 Skrevet Januar 2, 2006 8 mil ja... Får en til å tenke litt... Kunne kjørt Fredrikstad, Oslo på 15 min da. Da er jo nesten pendlerstrekningen min levelig Kanskje investere litt i bil når e6 er ferdig til Sarpsborg da... Bare å vinne 1. premie i lotto hver uke frem til da....
Fredrik Skrevet Januar 2, 2006 Skrevet Januar 2, 2006 Betyr det at Porsche eier store deler av VAG-konsernet, som igjen eier Lamborghini, Bugatti og Bentley? Det betyr vel at Porsche er blandt de største bil produsentene i europa? Kult Endret pga stavefeil Ikke blandt de største, men ja...sånn kan man også se på det...det er ikke for ingen ting at Porsche´s aksjeverdi har steget med noe sånt som 800% på 10 år. Tenk om jeg hadde kjøpt noen Porscheaksjer da jeg i 1987 besøkte fabrikken og utviklingssenteret i Weissach...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå