daggy82 Skrevet Januar 5, 2006 Share Skrevet Januar 5, 2006 Hei, skal det være ABS på en 318i fra 1991 originalt kjøpt i Tyskland..? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrZZ Skrevet Januar 5, 2006 Share Skrevet Januar 5, 2006 Hvis det skal være det originalt, så må ihvertfall de ha blitt montert -vekk- fra min 91mod 318i, tysklandsimportert. Tror det er en for tidlig bil/billig/liten motor til at det var med som standard. MIN har ihvertfall ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovex Skrevet Januar 5, 2006 Share Skrevet Januar 5, 2006 ...veit ikkje, men tvilar på det. Småversjonane i tysk utgåve var ofte sparsommeleg på utstyrsnivå. Sikkert ikkje AirBag heller. (Gjeld både Audi og BMW) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrZZ Skrevet Januar 5, 2006 Share Skrevet Januar 5, 2006 Ikke airbag heller nei. Ikke på min. Tror min er temmelig standard 91 E36 Det mest avanserte som fulgte med bilen (før anlegg kom i den fra min side), er elekstriske speil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovex Skrevet Januar 5, 2006 Share Skrevet Januar 5, 2006 Ikke airbag heller nei. Ikke på min.Tror min er temmelig standard 91 E36 Det mest avanserte som fulgte med bilen (før anlegg kom i den fra min side), er elekstriske speil ...elspeil det var det ikkje på Audi 80 som kan vere naturleg å samanlikne 3-serien med. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrZZ Skrevet Januar 5, 2006 Share Skrevet Januar 5, 2006 Også er Audi 80 fra rundt samme år (hvis ikke 92-93), en "søt" toliter, som yter "hele" 90hk. Haha! Finnes riktignok i to versjoner. Den andre yter bittelitt mer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viko Skrevet Januar 5, 2006 Share Skrevet Januar 5, 2006 OT.. Har el speil, vindu og antenne org. på vinge bilen , oppvarma speil, frontrute og self. bakrute, og ABS fra 86.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marius paulsen Skrevet Januar 5, 2006 Share Skrevet Januar 5, 2006 abs på en 86modell er da ikke noe å skryte av min gamle mercedes 300tdt hadde også det! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viko Skrevet Januar 5, 2006 Share Skrevet Januar 5, 2006 abs på en 86modell er da ikke noe å skryte av min gamle mercedes 300tdt hadde også det! BMW var første serieproduserte bil med ABS hørte eg, 635csi fra 79, noen som vet om det stemmer?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marius paulsen Skrevet Januar 5, 2006 Share Skrevet Januar 5, 2006 min var 1982 modell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovex Skrevet Januar 5, 2006 Share Skrevet Januar 5, 2006 ...var ikkje vanleg.....men det var masse bilar som hadde det på sein80/tidleg90 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Januar 5, 2006 Share Skrevet Januar 5, 2006 abs på en 86modell er da ikke noe å skryte av min gamle mercedes 300tdt hadde også det! BMW var første serieproduserte bil med ABS hørte eg, 635csi fra 79, noen som vet om det stemmer?? Neida... Mercedes-Benz var den første bilprodusenten som inntroduserte ABS eller "Antiblockiersystem" på tysk som standard på personbiler. S-klassen fikk ABS som standard fom. 1978, men allerede i 1970 kunne man kjøpe systemet som ekstrautstyr på W109 og W100. Selve begrepet ABS ble faktisk oppfunnet så langt tilbake som i 1930 årene og det var tyske Bosch som ledet utviklingen; som primært var rettet mot flyindustrien... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viko Skrevet Januar 5, 2006 Share Skrevet Januar 5, 2006 Hmm, lang historie der ja, bare for å kverulere var ikkje Amerikanerene først?? mener å høra at 79 mod 635csi var første serieproduserte med abs som stander.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Januar 5, 2006 Share Skrevet Januar 5, 2006 Hmm, lang historie der ja, bare for å kverulere var ikkje Amerikanerene først??mener å høra at 79 mod 635csi var første serieproduserte med abs som stander.. Nei (!) ... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viko Skrevet Januar 5, 2006 Share Skrevet Januar 5, 2006 Oki !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå