Gå til innhold

ABS på 318i fra 91?


daggy82
 Share

Anbefalte innlegg

Hvis det skal være det originalt, så må ihvertfall de ha blitt montert -vekk- fra min 91mod 318i, tysklandsimportert.

Tror det er en for tidlig bil/billig/liten motor til at det var med som standard.

MIN har ihvertfall ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke airbag heller nei. Ikke på min.

Tror min er temmelig standard 91 E36 :cry:

Det mest avanserte som fulgte med bilen (før anlegg kom i den fra min side), er elekstriske speil :roll:

...elspeil det var det ikkje på Audi 80 som kan vere naturleg å samanlikne 3-serien med. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

abs på en 86modell er da ikke noe å skryte av :wink:

min gamle mercedes 300tdt hadde også det! :wink:

BMW var første serieproduserte bil med ABS hørte eg, 635csi fra 79, noen som vet om det stemmer??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

abs på en 86modell er da ikke noe å skryte av :wink:

min gamle mercedes 300tdt hadde også det! :wink:

BMW var første serieproduserte bil med ABS hørte eg, 635csi fra 79, noen som vet om det stemmer??

Neida... Mercedes-Benz var den første bilprodusenten som inntroduserte ABS eller "Antiblockiersystem" på tysk som standard på personbiler. S-klassen fikk ABS som standard fom. 1978, men allerede i 1970 kunne man kjøpe systemet som ekstrautstyr på W109 og W100. Selve begrepet ABS ble faktisk oppfunnet så langt tilbake som i 1930 årene og det var tyske Bosch som ledet utviklingen; som primært var rettet mot flyindustrien... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...