Evopower Skrevet Januar 6, 2006 Share Skrevet Januar 6, 2006 Tenkte jeg skulle slippe ut noen tanker jeg har, og jeg kommer sikkert til å få pepper for dette da...hehe Det jeg lurer på er hva som er så spesielt med E30? Dette er en av de beste merke-websidene jeg vet om, med en god holdning på forumene hvor alle er hjelpsomme. En ting som jeg ser går igjen på de fleste innlegg, er snakk om denna utrolige E30 modellen! Fineste bimmeren som er laget sies det, og 325i helst med M tech styling er visst noe av det heftigste som er...Javel, kan desverre ikke si meg enig. Jeg synes E34 og E39er de fineste bmw`ene som noensinne er laget, helst i touringutgave. Og da med store motorer 540 eller 530d. Har kjørt en 325i og forventet meg en UTROLIG opplevelse, etter å ha lest alt om denna modellen. Men, bortsett fra litt bedre styrefølelse og mindre krening enn i "alle andre" biler merket jeg ikke noe spesielt. 2,5 literen skal visst dra noe så sinnsykt, men 528 min drar lett fra den 325`en jeg prøvde ihvertfall. 528 er ikke så mye dårligere å kjøre heller og har bedre plass, og blir rå rå den også med M eller zenderstyling... Hvis vi ser bort fra gamle klassikere fra BMW som jeg kan forstå at noen har et forhold til, har jeg inntrykk av at blandt oss BMW entusiaster er E30`en den bilen folk liker mest og som alle har et forhold til. En av grunnene kan være at de fleste her på forumet er folk i 25-35 årsalderen, og da var kanskje en 325 noe av det kuleste du kunne kjøre i på den tiden disse hadde ferskt førerkort? Personlig har jeg ikke noen minner eller noen følelser forbundet til denne bilmodellen, dessuten synes jeg hele bakpartiet ser litt merkelig ut, fra bakvinduet og bakover, og det ifra alle vinkler. Men fronten er veldig fin, minner litt om E34 Men for all del, jeg har store drømmer om å eie en BMW E30 M3 med 2,5 literes fireren en gang. Helt enig, dette er en av de beste bilene noen sinne laget! Men den er jo en helt annen bil, med rå motor, skikkelig skjermutbygging og bakfanger som tar bort det merkelige bakpartiet, og bakspoileren med den ekstra knekken og frontspoileren med vippen helt nederst gir med frysninger. For en RÅ BIL! Men det jeg lurer på hvorfor dere synes at akkurat denna 325i er så spesiell, hvorfor dere mener at du ikke er en ekte bmwmann før du har eid en E30 325i. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Januar 6, 2006 Share Skrevet Januar 6, 2006 Det er smak og behag... Selv synes jeg bilene du nevner er direkte stygge.. no offence. For mange dører, stasjonsvogn osv. eneste som er fint er BMW merket E30'en er bare så vannvittig kul! Min mening det da. Digger designet, også har den så fint potensiale. Den har et vakkert karosseri, som også kan skjermbreddes(m3 stil), trimmes i hytt og pine med masse heftige BMW motorer, dashbordet er også noe for seg selv synes jeg da. Digger det Mange liker nok 325'en fordi den har den største motoren(orgianlt vel og merke), og bilene er lette i rævva, spinner og sladder som faen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Januar 6, 2006 Share Skrevet Januar 6, 2006 Og hvis du har hørt B25'en skal dra noe sinnsykt, har ikke de folka kjørte mye råe biler.. null til hundre er vel 8,et eller annet? Men siden det er BMW sekser regner jeg med den imponerer mer over 100 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriklepe Skrevet Januar 6, 2006 Share Skrevet Januar 6, 2006 Men fronten er veldig fin, minner litt om E34 e30 kom en god stund før e34 så det blir vel omvendt Er enig med deg ang hekken, men sett på en annen bakfanger så kommer det seg! Bare se på e30 m3! Men, den peneste bilen bmw har laget må være e38. Ingen ved siden ingen over. synd den er så stor . e36 er ikke langt etter, selv om det er et litt "kjedelig" design i disse dager så må e36 være den mest tidløse bilen jeg har sett. For de som har null peiling ser e36 fremdeles "ny" ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-P Skrevet Januar 6, 2006 Share Skrevet Januar 6, 2006 e30 har vell smeltet mange hjerter blant annet på grun av sin tvillingbror e30m3 men også fordi denne bilen aldri slutter å forbause eller overaske. stadig vekk er det noen som gjør noe nytt å spennende eller bare går litt forbi det gamle gode. slår rekorder på trimming med nye muligheter osv. 325 med sine 170/171 hk blir sett som er relatift spenstig bil av dem som ikke har kjørt mye gromt. og av noen av dem som har kjørt mye gromt. for å ikke snakke om dem som har gjort mye gromt med den. finnes jo 325'r med alt for mange typer M motorer av ymse slag og kraftig modifiserte 325 motorer med både en og to turbo'r. for å ikke snakke om alpina utgaven? nydlig bil det å. men gode gamle e30'n er å blir en hat eller elsk bil som de fleste av bmw folk elsker. grunnet alle mulighetene som er med denne bile og sånn den er oginalt. selve int. dash. front. noen liker 2 dørst noen liker 4 dørs og noen elsker cab'n og noen har faktisk funnet kjærlighet for baur cab'n som jeg mener er en cab med dauwn syndrom (eller åssen det skrives). så må vi heller ikke glømme stasjons vogna da, så enkel og greit er mange som får en e30 som første bil og kjærligheten starter der og mange ser potensialet i en eldra alder. så e30 er vell mere eller mindre en kult bil blandt bmw folket. jeg selg er en stolt eier av en e30. og er ganske sikker på at jeg ikke er aleine om å være stolt av å eie en, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arimanni Skrevet Januar 6, 2006 Share Skrevet Januar 6, 2006 Eg er litt forvirra no, kva er forskjellen på motorene på E30 M3 og E30 325? Er det kvassere kam eller noko? E30 er faktisk den bilen eg høyre folk like best! Har ein kompis som hater BMW, men når det er snakk om E30, er han heilt med. Så det er noko med E30 som får fram "rovdyret" i folk Personleg lika eg ikkje bakenden på den med mindre den har styling. Då synest eg E32 sin bakende er finare, og den er stygg... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Januar 6, 2006 Share Skrevet Januar 6, 2006 Gad vite hvor mange andre 24 år gamle bilmodeller utover BMW E30 som mange av dagens 18-20 årige unge har lyst på som bruksbiler ? ... ... BMW E30 kom på markedet i 1982 og er dermed en nesten et kvart århundrede gammel bilmodell...imponerende... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Januar 6, 2006 Share Skrevet Januar 6, 2006 Eg er litt forvirra no, kva er forskjellen på motorene på E30 M3 og E30 325? Er det kvassere kam eller noko? For det første er M3 motoren en firer, 325 motoren er en sekser. S14, som M3 motoren heter bygger på en M10 blokk(samme blokka som sitter i 316i,318i og Formel 1 bilen på 80-tallet ), den har topp med to kammer(B25, altså 325 motoren, har en), veiva er smidd(samme med stempler og råder?), og S14 har 195/200hk, mens B25'en har 170/171. Så det er nok ikke bare en kvassere kam som er forskjellen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arimanni Skrevet Januar 6, 2006 Share Skrevet Januar 6, 2006 Takker Nå skjønte eg det... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW_Racing Skrevet Januar 6, 2006 Share Skrevet Januar 6, 2006 Bmw e-30 E så Utrolig Still rein. Vakker bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Januar 6, 2006 Share Skrevet Januar 6, 2006 E30 er billig... Godt alternativ til biler som virkelig er elendige.. og like billige.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovex Skrevet Januar 6, 2006 Share Skrevet Januar 6, 2006 E30 har alt plassert seg godt i kat. "klassikar". Alderen teken i betraktning er dette ein meget bra bil, med ein flott motor...... den har og apell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ch88 Skrevet Januar 6, 2006 Share Skrevet Januar 6, 2006 e30 er jo drømmebilen da.. også får man "alt" i ett. en kul sportslig bil som går godt for en grei pris. samma faen hvor rik jeg blir så kan jeg banne på at jeg alltid vil ha en e30 i garasjen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Molly Skrevet Januar 6, 2006 Share Skrevet Januar 6, 2006 E30 er billig... Godt alternativ til biler som virkelig er elendige.. og like billige.. Den er vel ikke spes. billig.Det er jo flere nyere BMW-modeller som er mer "bil",og som er billigere!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet Januar 6, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 6, 2006 Okei, da fikk jeg litt mer forståelse for spørsmålet mitt. En bil som passer for de fleste liksom. Men de fleste ungdommene jeg kjenner kjører enten Ford Sierra (det siste er nå DOCH motor istedenfor iS motor, store greier!...ehh, not! ) Eller så kjører de Volvo 240 (litt for harry nå etter hvert) og Volvo 740 TiC (disse må jeg innrømme jeg liker litt, synd bakruta står loddrett uten helling..hehe) Med andre ord lite ungdommer jeg kjenner som kjører E30, men så skal det sies at de få ungdommene jeg vet om som har BMW i det hele tatt, har en E30..hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå