Gå til innhold

Hva er så spesielt med E30?

Evopower
 Share

Anbefalte innlegg

Det var E30 karosseriet som gjorde at jeg valgte BMW til syvende og sist.

E30 har sjarm og personlighet, noe jeg synes er en utstrakt mangel på nye biler. Designet er akkurat som jeg liker det!

Gamle BMW'r med noen få unntak er det fineste som er produsert noen gang - I mine øyne..

80 talls biler tiltaler meg, rett å slett!

Fra et objektivt og issolert standpunkt så er E30 en dyr bil i forhold til hva du får igjen hvis du ikke er entusiast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var E30 karosseriet som gjorde at jeg valgte BMW til syvende og sist.

E30 har sjarm og personlighet, noe jeg synes er en utstrakt mangel på nye biler. Designet er akkurat som jeg liker det!

Gamle BMW'r med noen få unntak er det fineste som er produsert noen gang - I mine øyne..

80 talls biler tiltaler meg, rett å slett!

Fra et objektivt og issolert standpunkt så er E30 en dyr bil i forhold til hva du får igjen hvis du ikke er entusiast.

Jeg liker også 80-tallsbiler... E30, E34, E31, E32, Z1, W201, W124, Ur-Quattro, Golf GTI 16-Ventiler, Peugeot 205 GTi (1,6/1,9), Peugeot 405 MI-16, Lancia Delta HF Integrale....etc.

:love:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW E30 er tingen! Har en selv og jeg er meget stolt og fornøyd :!::D

Det begynte med at en kamerat (selveste jondepon her på forumet faktisk, han forandret rett og slett livet mitt betraktelig :) ) først kjøpte det for tja, 2-3 år siden nå, også kjøpte en annen kamerat i vennegjengen det også, da vare i gang :D Det tok en stund før jeg hadde konvertert til E30 og BMW for fullt, men nå er jeg heldigvis på den rektige sia :D Og der har jeg tenkt til å være så lenge som mulig, tviler ikke på at jeg er der delvis resten av livet!

E30 har noe helt spesielt over seg, man kan style dem og trimme dem osv og enten ende opp med et sabla pent resultat eller et UTROLIG rått resultat, når jeg sier E30 mener jeg så klart M3'n og, som forøvrig er min personlige ABSOLUTTE drømmebil :wink: Personlig liker jeg best E30'r med original BMW "styling" som f eks M tech II. Og når det gjelder M3 så skal jo den ha den "store" frontleppen, evo 2 leppen, og eventuelt leppen under der igjen. Samt flappen på vinga bak, evo dråpespeilene, de riktige lyktene og skikkelige råe felger og dekk og seff en nyyydelig farge :D GJERNE svart :!: Også gjelder det jo å ha skikkelig understell og motor :) Drømmen er vel egentlig en E30 ombygd til E30 M3 eksteriør-messig, for å slippe skyldfølelse av å ha "ødelagt" en original E30 M3 :) Gjerne med E36 M3 motor og turbo for eksempel :)

Og grunnen til at så mange snakker om og har 325i er jo selvfølgelig at det er den sprekeste av E30'ene etter M3'n.

Man kan bytte blinklys og lykter på en E30, kjøpe seg noen fete 16 eller 17 tommers hjul, senkefjærer og en is leppe så har man en råfet bil! I mine øyne... E30 har så utrolig sjarm og det er noe spesielt med den som jeg bare digger! Tror jeg kommer til å ha mange E30'r fremover :)

Jeg liker best M3, så coupe, så sedan, så cabriolet :) Stasjonsvognene kan jo bli fete de og men baur cab'ene har jeg ikke helt sansen for :P

Det er jo en flott ungdomsbil og mange har hatt den som sin ungdomsbil, mange flere ganger, noe jeg skjønner godt! Finnes jo ingen bedre bil i denne prisklassen :) Er jo flere "eldre" som har gromme E30'r også :wink: Det er jo gøy!

Alt dette er jo naturligvis grunnen til at vi startet opp www.E30klubben.net :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innertier Espen|3k!

Tviler på at jeg kunne sagt det noe bedre!

Disse kommer til å bli klenodier med årenes løp! Jeg skal prøve å legge alt til for å kunne karre til meg et eksemplar av en E30 M3 i orginal stand.

E30 er BMW!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine synspunkter for hvorfor E30 er så bra kan ikke beskrives.

Eneste jeg vet er at disse er bilene for meg. I grunnen litt rart med tanke på at jeg synes E24 er den fineste BMW'en og M-Coupe den mest brutale og syke (kjøremessig da).

Så jeg kan ikke besvare spørsmålet med annet enn at det bare er sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan inrømme at jeg ikke kunne fordra bmw i det hele tatt før(utenom e30)!!

første jeg tenkte når jeg så en e36 var pappagutt eller pakkistralle,og som regel stemte det også.

mens e30 har jeg alltid likt..vet ikke hvorfor..

e34 etter min mening er mer gubbebil som man kjører fint med,mens e30 blir på en måte bilnr2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men for all del, jeg har store drømmer om å eie en BMW E30 M3 med 2,5 literes fireren en gang. Helt enig, dette er en av de beste bilene noen sinne laget! Men den er jo en helt annen bil, med rå motor, skikkelig skjermutbygging og bakfanger som tar bort det merkelige bakpartiet, og bakspoileren med den ekstra knekken og frontspoileren med vippen helt nederst gir med frysninger. For en RÅ BIL!

Du for bare spare og sette kursen for Deutschland. Der fant jeg min Sport Evo.

OT: Men nå kan ikke banekjøringssesongen komme fort nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...