Gå til innhold

slett slett slett...


///MoePower
 Share

Anbefalte innlegg

Det å finne en brukbar VW Corrado tror jeg ikke er enkelt, men det er absolut noen fine biler...spesielt G60 og VR6 modellene. Dette begynner imidlertid å bli en gammel bil iom. at den ble produsert i perioden 1988-95...forøvrig i et totalt antall på ca. 97000 stk. Var jeg deg hadde jeg evt. kikket litt etter en pent brukt Golf III GTI VR6...de finnes det relativt mange av og kanskje er det også mulig å finne en til under 40K... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. ikke så mye i den prisklassen, men fant noen Toyota Celica'er på www.finn.no m. 165 hk og riktig pris.

Det er jo gode biler. (minus er forjulsdrift og kjedelig interiør)

Så har du jo VW Golf som er nevnt her. (minus er forhjulsdrift)

Eller så dukket også denne opp: http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... os=1&tot=5

Men de er litt kostbare å eie. (pluss: turbomotor og 4x4)

Personlig ville jeg nok prøvd å finne en Porsche 924 eller helst 944 i denne prisklassen, å da modifisert bilen etter som lommeboken vokste igjen.

+Du har fortsatt bakhjulsdrift.

+Grei delepris fra Audi.

+Det er en Porsche.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry for at jeg sviker dere, men jeg vil litt "ut" av merket bmw og bygge ekstrembil med kraftig turbo og heftig styling & tuning så vil jeg etterhvert som jeg blir eldre begynne å komme mere tilbake til BMW :wink:

Du kan med stort hell bygge BMW som ekstrembil med kraftig styling og tuning da... BMW er jo merket som har motorene som er "best" å trimme :wink: Det er fakta. Hadde kjøpt en ålreit E30 325 coupe hvis jeg var deg jeg 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en kompis som har en ekstremt rå Corrado G60 som mulig er for salg...den har skade i fronten så den er noe demontert nå... Han skal ha 40k for den som den står...

PS: Det er ingen vanlig Corrado det er snakk om for de som syns prisen er stiv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med prelude?

De er iallefall flate, og henger VELDIG godt på vegen..Men det er kun de med 2.0 16v som duger :wink: helst med 4Hjulsving

Jeg har en kamerat som har en slikm og det er ikke mange som henger med i svingene :wink:

100-0012_img.jpg

Men jeg forstår ikke at du vil bytte til forhjulsdrift, når du har kjørt bakhjulsdrift?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg har bestemt meg for corrado egentlig, broren min hadde en strøken G60 på ca. 190-200hk kompressor med k&n filter og effektanlegg, den var rå!

Jeg likte virkelig den bilen! :)

Og er jeg heldig får jeg 40-60k for den (hvis jeg er heldig) og da får jeg råd til corrado og slipper å selge bmw`en som delebil eller vrake den..

Har bare ikkje hjerte til å kvitte meg med E23`n min.. :( Er FINE biler og finnes bare noen få igjen av, på autodb er det faktisk bare noen stykker av den! De fleste som har overlevd står vel enten under kniven, stå og ruster eller brukes som delebil.. :(

For det første så går en orginal g60 helt elendig. Jeg kjørte lett ifra en g60 som skulle være 180hk og vi prøvde flere ganger fra stillestående start og opp til 150 så etter det vet jeg ikke kan hende at den er raskere der.

40 til 60k for en så gammel e23? haha, du lever i en drømmeverden sjønner jeg :? visst du er så heldig at du får 25tusen etter mest sannsynligvis lang lang tid prøven så er du ekstremt heldi.

Nei behold e23en den får du så lite igjen for uansett og kjøp deg en e30 eller noe.

Det stemmer nå jeg for!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vel bli et problem å finne en Corrado G60 uten mye slurv og feil til under 40.000,-

G-laderen er jo en kostbar ting, den skal vel byttes/overhales hver 80k km trur jeg for at den skal holde. VR6 utgaven er vel enda dyrere og mer sjelden enn g60´n. Men det var vel et par utgaver av Corradoen som kom med 2,0l 16v motor og de skal være holdbare og billigere.

Et godt jungelord på slutten: "du får som regel det du betaler for"

Lykke til med jakten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det du sier angående orginal corrado blir frakjørt av en annan bil, så er vi tilbake med dette at den lettere spinner på grunn av forhjulstrekk, så aksen vil uansett være dårlig, men når man først har fårr farta opp så skal den gå noe bedre enn mange biler! Og hvis du leser gjennom hele tråden så får du kanskje med deg at den skal konverteres til turbo hvis jeg kjøpe den og så skal den trimmes til godt over 300 hk!

Kan ikke se noen plass du har nevnt at den skal trimmes med turbo og det hele til over 300hk...jaja

jaja, du får nå bare tro det :) så sjelden er den da ikke.

forhjulstrekk og dårlig aks? sjønner ikke det. Jeg blir frakjørt av kadett gsi 16v og den har da forhjulstrekk. frakjørt av cherry turbo med en go del mere hester enn orginal og den har da og forhjulstrekk.

Jeg spinner da også når jeg skal ha en rivstart.

JAvel du skal trimme den..ok da. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...