Gå til innhold

Piggdekk piggfri?


posheer
 Share

Anbefalte innlegg

hva er folks erfaring med piggfrie på så dårlig vinterbil?

Bilen din har nok bare vært dårlig vinterbil p.g.a de utslitte piggdekkene. Få på noen gode piggfrie og du har en god bil på glatten. :wink:

eg må berre seie at eg er imponert over vinteregenskapane til min E46!

Brukar 205 piggdekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det første han så på han som hentet vraket, + det første han så på på biltilsynet var dekkene. De ristet på hodet begge to..

synd de ikke fikk rista noe vett i huene sine da!

sikkert fordi de hadde lyst på de men har ikke råd til ordentlige piggfrie, de har bare testa russiske regummierte dekk!! blir irritert når folk viser så stor uvitenhet ang piggdekk og piggfritt.. noe som de som holder på med bil helt klart burde inneha.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det er jo kun oss med piggfritt som kolliderer når det er speilholke. Jezz da. Min erfaring er at er det helt umulig å kjøre med piggfritt - så er det helt umulig å kjøre med piggdekk også. Så overlegne er de ikke, selv på is. Nye piggfrie fungerer helt ypperlig. Noen år gamle piggfrie gjør ikke.. At det krever en liten omlegging av kjørestil er mulig, men de fleste er vel litt mer på vakt om vinteren..?

At slike falken/viking-folk har veldig greie på dekk (eller bil) er jeg heller ikke med på - En falken-mann stod jo i lang tid og prøvde ta av fordelerlokket på isbilen..

Neida, bevares, det skjønner jo alle ;) Men slik det var her om dagen så var det ikke TVIL om at piggdekk var bedre. Snakker da om nye piggdekk VS nye piggfrie. Snakket med flere om dette som har prøvd det meste av dekk på markedet, og alle var enige om at piggdekk var overlegent på slikt føre. Men når det er bare veier slik det ofte er med all saltinga, så er piggfritt sikkert overlegent piggdekk. Så det er hipp som happ med føret det.. Men jevnt over slik det er her opp så hadde jeg aldri kjøpt piggfritt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første han så på han som hentet vraket, + det første han så på på biltilsynet var dekkene. De ristet på hodet begge to..

synd de ikke fikk rista noe vett i huene sine da!

sikkert fordi de hadde lyst på de men har ikke råd til ordentlige piggfrie, de har bare testa russiske regummierte dekk!! blir irritert når folk viser så stor uvitenhet ang piggdekk og piggfritt.. noe som de som holder på med bil helt klart burde inneha.....

Hehe, dette er folk jeg vil påstå har godt over peiling og erfaring med bilhold ;) Men igjen, JEG har aldri kjørt med piggfritt. Det må kanskje framheves...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deg om det :wink: Jeg skal aldri ha piggdekk igjen, men så er jo veiene bare halve vinteren her nede..

Ikke sant, man må se ann hvordan veiene er jevnt over.. Her kjører jeg på ofte speilblanke veier 6 av 7 dager i uka hele vinteren. Så for meg er det ikke en problemstilling engang ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første han så på han som hentet vraket, + det første han så på på biltilsynet var dekkene. De ristet på hodet begge to..

JEG har aldri kjørt med piggfritt. Det må kanskje framheves...

"cumon to tha other side" :D

Jeg sliter nok med framkommelighet opp de værste bakkene idag, og kunne ikke falle meg inn å bytte vekk piggene ;) Det eneste som vises opp bakken er merkene etter piggene...

*Bratte bakker, ingen som gidder strø, mildt i været, vann på isen...*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hade pigg frie på en mr2 00 mod skled ofte 360grader i 10-30km i timen på rette strekninger vis det var is selv om jeg rattet minimalt.

har piggfrie nå på bmw en og må si jeg har fått sladd en del men så er det synsykt is her nå, da mener jeg nesten umuligt og gå til inngangs døra ^^

Tror jeg ville holt meg til pigg dekk men nå har jeg jo ikke hatt det på 2 år så husker nestne ikke hvordan det var med pigger.

Tror jeg leste et sted at pigg dekk er bedre for is mens piggfrie er bedre på snøføre (som regell)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører på piggfrie michelin alpine sport 245/40/18 og du kan tro jeg var spent når den første snøen falt, med tanke på at dekkene var litt vel brede i forhold til normale vinterdekk i norden, men til nå så er jeg bare dyktig imponert, kommer meg fram over alt uten noen som helst form for problemer. nå har jeg kanskje fordelen med at bilen er tung, men jeg vil på det varmeste anbefale slike dekk videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom faen ikke opp bakken mot huset til ei venninne i går, men det skal nevnes at det var blank-is, løs sand oppå, og at den bakken er temmelig brutal.

Kanskje gå til innkjøp av noen kjettinger, hehe.

edit: kjører piggfritt, ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...