skiern Skrevet Januar 16, 2006 Share Skrevet Januar 16, 2006 Hei. Har en 93mod m3 i kikkerten som jeg vurderer å legge inn et bud på. Bilen skal være helt strøken (har ikke sett den ennå) og kilometerstand skal være garantert 95.000. Noen som har en formening om hva denne er verdt? Hva bør jeg være obs på når det gjelder en bil som dette, og var det ikke et motorbytte på disse rundt dette årstallet? Veldig takknemlig for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vid@r Skrevet Januar 16, 2006 Share Skrevet Januar 16, 2006 Heisann! Her har du en kjøpsguide på 3,2. Jeg fant ikke 3,0, men det er sikkert mye som er relevant. Dessuten så sammenligner de vel mot 3literen i kjøpsguiden. De aller fleste sier at 3,0'en er best. Ikke mest hk, men minst problemer. 3,2literen kom i 95 tror jeg. E36 M3 i Norge pleier vel å ligge mellom 250-300-tusen i pris. 3,2: http://www.totalbmwmag.com/Buying/BuyingJan02.pdf Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skiern Skrevet Januar 17, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 17, 2006 Takk for svar, var interessant den artikkelen. Tar gjerne i mot tips fra de av dere som har personlig erfaring med disse bilene også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen M33 Skrevet Januar 17, 2006 Share Skrevet Januar 17, 2006 Takk for svar, var interessant den artikkelen. Tar gjerne i mot tips fra de av dere som har personlig erfaring med disse bilene også Legg inn bud på 200.000,- så har du et greit utgangspunkt.. Ikke vits å begynne for høyt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Iver Skrevet Januar 17, 2006 Share Skrevet Januar 17, 2006 Jeg lover deg, du blir ikke skuffa over en sånn bmw... http://www.rnb-racing.com/Movies/GT_1.mpg Flott bil. M3 GT med karboninnsug, trimkammer, og chip. 139km i 2.gir Iver Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vid@r Skrevet Januar 17, 2006 Share Skrevet Januar 17, 2006 9000rpm? Hvordan er det mulig på en S50B30? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Januar 17, 2006 Share Skrevet Januar 17, 2006 9000rpm? Hvordan er det mulig på en S50B30? Ikke originalt iallefall...E36 M3 med S50B30 motoren har 286 HK ved 7000 rpm og 320 Nm ved 3600 rpm... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
axl Skrevet Januar 17, 2006 Share Skrevet Januar 17, 2006 en motor som er bygget for racing drar nok 9000 rpm. org. sperren slår inn på 7400 på 3,0 literen. ved chipping er det vanlig å heve sperren til 7500-8000 rpm. visst det er en orginal bil med full historikk og garantert 95000 km tror jeg nok du må over 250000 kr visst bilen er strøken. men visst selger må selge bilen raskt kan du nok få den til mellom 200-250000. sjekk at alt virker som det skal, og ikke noe slark og dunk. bremser og hjuloppheng deler er ikke så veldig dyrt. de fleste av foringene er de samme som på vanlig e 36.clutch er ikke så dyrt heller. ca 2500 kr. det er på motoren det fort kan bli dyrt visst noe må byttest. vanos er en svakhet som kan ryke. kan fort koste 20000 kr. motoren skal dra bra fra 1000 rpm øker på fra ca 3500 gradvis til 7000 rpm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skiern Skrevet Januar 17, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 17, 2006 Så på den idag, og den så meget bra ut. Problemet er jo at jeg ikke kjenner noe særlig til disse bilene, så vurderer å ta den med på et BMW-verksted for å få titta litt mer nøye på den. Er det forresten mulig å hente ut data fra denne som kan indikere om kmstand er korrekt? Feks antall starter, lys av/på osv? Og er det normalt at disse motorene går litt "hardere" enn feks 2.5literen(523), med det mener jeg svak tikking. (muligens bare dysene som tikker litt?) I følge selger skal den være i tipp topp stand, har ikke fått prøvd den enda pga snø. Frister ikke akkurat mindre med BMW etter å ha sett det klippet der... Bilder legges ut ved en eventuell handel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skiern Skrevet Januar 17, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 17, 2006 Takk for tipset ang vanos. Skal testes ved prøvekjøring. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerdude Skrevet Januar 18, 2006 Share Skrevet Januar 18, 2006 Først sjekk om det står en prikk etter km-standen. Da er den garantert justert. Så kan ett bmw verksted sjekke om km-standen som ligger lagret i instrument huset stemmer overens med det som er lagret i lysmodulen. Tror også km-stand står i DME modulen. Etter 95 modell er den også lagret i nøkkelen Det er også lagret hvor mye bensin bilen har brukt. Så kan man regne seg frem til om km-standen er realistisk. Er det noen biler som ofte er juster km-stand på så er det denne typen biler. Jeg ville vært veldig skeptisk til en slik km-stand. I Tyskland kan man betale firmaer som stiller tilbake km-standen og lager nytt servicehefte til deg i samme slengen. Det er helt normalt at dysene tikker når de åpner og lukker seg ja. En S motor har nok også litt mer ujenv tomgang etter som kamakslene er ganske vasse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gbraen Skrevet Januar 18, 2006 Share Skrevet Januar 18, 2006 Ujevn tomgang skal den IKKE ha, en kompis hadde M3 Evo, 321 hk, den gikk veldig pent på tomgang, kunne ha lagt den berømte 5-krona på høykant... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet Januar 18, 2006 Share Skrevet Januar 18, 2006 Etter 95 modell er den også lagret i nøkkelen Nei, det kom fra 2000. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Custom Edition Skrevet Januar 18, 2006 Share Skrevet Januar 18, 2006 Takk for tipset ang vanos. Skal testes ved prøvekjøring. ta en naf-test også på bilen så du forsikrer deg om at Alt er i orden. Er det noe der som må fikses er det rom for enda mer pruting Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Iver Skrevet Januar 18, 2006 Share Skrevet Januar 18, 2006 Bilen på klippet drar til 8800rpm. Den er chippet, og det i samsvar med kammer gir ett utrolig kick på turtall Eneste problemer på min har vært: Bærekule, her må du bytte hele bærearmen hvis denne går. 1700kr. Foringer bak slites ganske fort hvis det er noe større felger på bilen enn originalt. Jeg kjører 19". Rele som skal senke ruta litt når du åpner døra. Dørhåndtak. Tror ikke du vil ha disse problemene på lang tid siden den du har tenkt å kjøpe har gått så lite, men kan være greit å sjekke ut. Du blir aldri å angre hvis du får tak i en sånn bil. Utrolig kjøreglede!! Iver Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå