Gå til innhold

Drivreim oljekjøler til diff, Alpina, (Trotto)


GSS
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg må handle inn nye drivreimer til oljekjøleren til diffen til min Alpina. Jeg vet Trotto har handlet nye slike. Hvor handlet du disse? De er litt for små til at jeg får tak i dem noe sted her hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor Pedi? Ligger du over 250 km/t over laaange distanser ofte? ;) Kjølesystemet er tiltenkt de som krysser Tyskland for å nå et møte, og ikke har tid til å vente på neste fly, og er strengt tatt helt unødvendig for oss dødelige....mer en gadget nå for tiden, synes jeg. hehe

Og gadgets får man egentlig ikke nok av for tiden... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Over 250?? Jeg som knapt nok passerer 80..... Nei jeg vil jo egentlig bare ha - for å ha... Det er sannheten...

Setter pris på ærlighet. :lol: Det er jo kult da...særlig når man kan lese oljetemperaturen i dashbordet.

Nederst til høyre i bildet:

546159_10_full.jpg

Fikk bildet fra av bilens forrige eier, TurboTore.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...
Også i 1978 kunne man lese av temperaturen inni bilen, dog ikke digitalt...

Men er vel ikkje verst å holde 54 grader i det du passerar 300 km/t :)

Formålet er nok å holde temperaturen lav nok over tid. I manualen står følgende (oversatt): "Bakakseloljetemperaturen må ikke overstige 140 grader C."

En halvtime med en fart på 280-290 får nok opp tempen baki der. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva pleier oljetempen å ligge på ved vanlig norsk kjøring, Trotto?

En tur over 5 mil, så har tempen krøpet et sted mellom 45 og 60 grader. Temperaturen er avhengig av utetemperaturen. Jeg mener jeg tippet over 100 grader på Autobahn, da jeg lå mellom 200-250 en 15-20 minutter. Men da ver det nesten 30 grader ute...

Giveren viser ingenting før den passerer 20 grader - det samme gjelder motoroljetempen, den du ser så vidt helt til venstre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy faen.. over 300 på nåla i disse gamle bilene.. ;)

Vel...gammel og gammel Fru Blom... 1990 er ikke så lenge siden. Med f.eks en Mercedes-Benz 300SLR "Uhlenhaut" Coupe var det allerede i 1955 mulig å kjøre i 290 Km/t... og det begynner virkelig å bli gammelt... :lol: ... R8 motor på 2982 cm3, 310 HK ved 7400 rpm, 320 Nm ved 5950 rpm, 0-100 Km/t på 7,4 sekunder og en topphastighet på 290 Km/t var state of the art året etter at Elvis Presley slo igjennom med "That´s all right"... 8)

1955_Mercedes_300_SLR_coupe_f3q.JPG

1955_Mercedes_300_SLR_coupe_r3q.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...