Gå til innhold

Forskjell på u.s.a & Europa modell?


325i-Handicapraser
 Share

Anbefalte innlegg

Velkommen!

USA-motorene var noen ganger nedtunet pga de strenge utslippskravene - så mener jeg å ha sett at støtfangere er generelt kraftigere på USA-modeller. Dett gjaldt vel på 70- og 80-tallet. Siden du ikke skriver hvilket år din USA-modell stammer fra, blir det vanskelig å påpeke forskjeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E30 325i (1985-91) har M20B25 motoren og den er identisk på begge sider av dammen...170 HK ved 5800 rpm og 220 Nm ved 4000 rpm. E30 325e (1985-87) var imidlertid en spesialmodell for bl.a det amerikanske markedet med den samme motoren boret opp til 2,7 liter (M20B27). Modellen hadde en senket kompresjon for å gi motoren et høyt moment ved få omdreininger (i forhold til den tids standard); som igjen skulle føre til en vesentlig forbedret bensinøkonomi. Motoren utviklet 122 HK ved 4250 rpm og 230 Nm ved 3250 rpm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok... er ikke helt sikker, men trudde det var 325i jeg :) .. men det står bare 325 på bilen, og bilen har A/C, cruisecontrol, el takluke og el vinduer..!! hehe.. så er vel no amrikanske greier da! men kanskje det er Is jeg har da ellr?? Turtelleren bånner på 5000 omdreininger jo :o trodde det var mer turtal jeg:P HEhe..! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok... er ikke helt sikker, men trudde det var 325i jeg :) .. men det står bare 325 på bilen, og bilen har A/C, cruisecontrol, el takluke og el vinduer..!! hehe.. så er vel no amrikanske greier da! men kanskje det er Is jeg har da ellr?? Turtelleren bånner på 5000 omdreininger jo :o trodde det var mer turtal jeg:P HEhe..! :P

På E30 325e (og E28 525e) begynner rødmerkingen på turtelleren ved 4500 rpm og den viser maksimalt 5000 rpm. Trolig er det en slik modell du har hvis bildene på side 16 og 17 i denne brosjyren ser sånn nogenlunde ut som instrumentpanelet gjør i din bil.

http://www.e30eta.com/86Brochure.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp det gjør det :) .. men jeg har ikke miles da :P Meen.. er det bare ca 127 hk eller no i den da?? :shock:

Ja; det er nok ikke helt en E30 325i, men på den annen side har din motor et godt moment og den er selvfølgelig rimelig økonomisk i forhold til en E30 325i. Den har f.eks like mye moment som den helt nye E60/E61 523i...selvom det forteller mer om BMW´s relativt kyniske markedsføring enn om din bil... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok.. Jeg ska bruke den på løp da, så hadde jo vært kjekt om det var sprut i den ;) hehe.. men er vel et godt dreimoment i den da! er dette 2.7 liter da eller??

Ja; det er 2,7 liter slagvolum i din M20B27 motor...og det finnes faktisk mange oppskrifter på hvordan man får rundt 200 HK i denne motoren. Prøv et søk i forumet på svenske Autopower... :wink:

http://www.autopower.se/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...