Gå til innhold

Noen som har sett et skilt i denne grad før?

Anbefalte innlegg

Eller for å sette 25% stigning i et perspektiv...unnarennet i Holmenkollen er 33%...og det er virkelig bratt... :wink:

Sikker på at det ikke er ovarennet? Den audi reklamen er jo ovarennet 37% og unnarennet er jo brattere enn ovarennet, er det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Eller for å sette 25% stigning i et perspektiv...unnarennet i Holmenkollen er 33%...og det er virkelig bratt... :wink:

Sikker på at det ikke er ovarennet? Den audi reklamen er jo ovarennet 37% og unnarennet er jo brattere enn ovarennet, er det ikke?

Hmmm...du har trolig rett...jeg ble plutselig veldig usikker, men et eller annet forbinder jeg 33% med Holmenkollen hoppet... :-k

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjørt opp en bakke på rundt 75% stigning, på trialsykkel.. :)

Begynte å bli litt problematisk med feste, og holdt på å gå rundt, men gikk fint. Utrolig hvor bratte bakker vi kommer opp egentlig.. Du vil helst ikke stoppe da, for å si det sånn. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25% er uvanlig bratt!

når jeg kjørte gjennom brennerpasset fra italia til østerike i sommer, så var det enkelte bakker (på motorveien) som var 16%. de er rimelig lange og bratte.. pga av dette, så har lastebiler egne avkjøringssoner (som er fyllt med grus for rask stopp) i tilfelle de skulle miste bremsene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25% er meget bratt.

Jeg kjørte opp en bakke i Steigen i Hamarøy komune i sommer.

Var på jobb der og skulle opp til en telemast på et fjell.

Der var det 30% Stigning på veien.

Jeg kjørte en VW Transporter 2,4D syncro med kapellhenger med en Polaris 6x6 i. (2,4D til VW er 76hk!!!!)

Det var bare så vidt at den dro opp i 1. gir. hehe, var litt nervis da.

Hadde vært kjedelig å måtte rygge ned igjen da veien gikk i sikksakk oppover.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, sant det....

Har måttet gjort noe lignende før.

Skulle ta ferga over fra Bodø til Moskenes i Lofoten. da fant de ut at bil + henger var over 10m. ergo skulle de ha betalt for 3 biler.

Da lstet jeg av 6x6en. tok hengeren på den og betalte for bil + MC med henger...... han visste ikke halt hva han skulle si når jeg kom ombord med en polaris bigboss med en svæær kapellhenger etter.....

Spare 800kr på å gjøre det sånn.....

(sorry, ble litt off-topic)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at 25 grader og grus kan virke skremmende for mange.

Her tror jeg man må skille på grader og prosent. Hvis jeg ikke tar helt feil så er 100% lik 45 grader...?

Det er selvfølgelig et meget, meget godt poeng... :oops::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Gunnar har helt rett. Tenkte meg ikke om. Ble litt rot ifm. at jeg hadde dykket med 27 graders dykkevinkel men det sto jo 25 % på skiltet.

Aner ikke hvordan de % regnes fra, men er det ikke naturlig at 90 grader er 100%? Men på den andre siden så er jo 90 grader helt urelistisk så det kan jo være at 100% er 45 grader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...