Gå til innhold

e36 = Ukomfortabel ??


shadow
 Share

Anbefalte innlegg

kjøpte meg en e36 318 91 mod for en stund siden....., men synes det banker, slår og rister, og at bilen virker utrolig stiv...Det gjelder spesielt over små ujevnheter ol.

Det er org. dempere på den...., men kanskje det ikke stemmer... ???

hva tror dere, har dere det også sånn ??? ( kjører på 205.50-16, men dette er jo ikke spesielt stort... )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror du bør ta deg en titt under bilen jeg og forsikre deg om at alt er som det skal i oppheng etc. jeg har hatt E36 som har vært STIV for og si det mildt men har ikke hatt noe problem med banking og at det rister noe spesielt.

foringer,fjører,dempere etc kan vel være en ide og sjekke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøpte meg en e36 318 91 mod for en stund siden....., men synes det banker, slår og rister, og at bilen virker utrolig stiv...Det gjelder spesielt over små ujevnheter ol.

Det er org. dempere på den...., men kanskje det ikke stemmer... ???

hva tror dere, har dere det også sånn ??? ( kjører på 205.50-16, men dette er jo ikke spesielt stort... )

Stemmer det, er litt "plast"/homp/knak på de eldre e36.

Etter 93 (mener det var da de kom med nytt interiør) er det vesentlig bedre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører 18" sommer på min lille compact med M-tech dempere og HR senkefjærer. Det blir selvfølgelig litt stivt men fortsatt komfortabelt og langt fra ubehaglig. Ingen knirking og banking i det hele tatt, men så har min fortsatt veldig lav kmstand. Du kjører en 15 år gammel bil som kanskje har høy kmstand, og da er det vel ingen overraskelser om det knirker og banker litt her og der, spesiellt hvis bilen er kjørt hardere enn normalt av tidligere eiere og kanskje ikke vedlikeholdt spesiellt godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den har gått 180 000 nå... men fant ut at den ene bakdemperen var gåen, den står og gjynger når jeg presser ned...

Sånt har selvsagt sitt og si det med :wink:

Men jeg synes iallefall at en 5 serie fra samme årstall er mer komfor. (E34)

Den gamle e36 320 jeg hadde, vær nesten lik en sierra når det gjaldt støy , både i cupen (av plast og div annet) og støy i fra veien.

Den jeg har nå er vesentlig bedre, men den er senket med noen dritt fjærer og det bråker da litt her med.. Men de skal byttes asap!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 1997 E36 323i med 205/55-16 dekk ble helt grusom (spesielt på en kald vinterdag) etter at den ble senket med originale BMW M-Tech fjærer og dempere...aldri mer en senket BMW... :lol:

Tror du har blitt gammel jeg, Fredrik.. ;)

Du har jo eid flere Porscher, og M-tech senk er jo ingenting..! :o

Tenker sjelden over at det gjør noen forskjell komfortmessig at bilen min er stiv, selv om den jo såklart er det. Finnes jo ikke noe herligere enn å kunne holde samme fart i alle svinger uten at bilen krenger nevneverdig. Jeg synes ihvertfall IKKE det er komfortabelt å vippe feil vei i ALLE svinger i krengete biler. Man sitter liksom og strammer musklene for å holde i mot i hver evige sving, i stedet for å sitte rett opp ned i en stiv bil, eller ligge i riktig retning på en motorsykkel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du har blitt gammel jeg, Fredrik.. ;)

Du har jo eid flere Porscher, og M-tech senk er jo ingenting..! :o

Tenker sjelden over at det gjør noen forskjell komfortmessig at bilen min er stiv, selv om den jo såklart er det. Finnes jo ikke noe herligere enn å kunne holde samme fart i alle svinger uten at bilen krenger nevneverdig. Jeg synes ihvertfall IKKE det er komfortabelt å vippe feil vei i ALLE svinger i krengete biler. Man sitter liksom og strammer musklene for å holde i mot i hver evige sving, i stedet for å sitte rett opp ned i en stiv bil, eller ligge i riktig retning på en motorsykkel..

De gamle er som kjent eldst... :lol: ...hmmm...man blir jo mer makelig annlagt med årene... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...