Gå til innhold

Drivstoff forbruk?

19dude20
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hva folk kjører bilene sine på jeg...

Var på en "liten" lang tur med min Bmw 320DAT 2004mod å da satt jeg med cruise controllen på å kjørte en time, med noen forsiktige forbikjøringer og litt opp og ned i hastighet å da fikk jeg bmw`n til å gå på 0,43liter på mila.... det syntes jeg er bra....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Min E36 325 bruker helt forjævlig mye bensin, tror det er noe som er galt. Jeg kjører ikke noe langkjøring, bare småkjøring, men uansett så skal den ikke bruke så mye tror jeg. Har vært borti å kjørt 35mil på en full tank(60l) Det er jo nesten 2liter på mila.. Det er mye..

Men sånn til vanlig så kjører jeg rundt 45mil på en tank..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bruker 0.85, 0.9,og opptil litern på mila. Forbruk kommer jo veldig ann på hva slags kjøring man bedriver: med/uten last,jevn fart/trafikk,lav/høy hastighet,forbikjøringer,sommer/vinter ,eller om man kjører med kald motor-korte strekninger.

bruker mer med cruisecontrollen da den venter i det lengste med å gire ned i helning og da tar full gass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min E34 520i M50 gikk på 0,74l/mil sist gang jeg dro til Sverige.

Bilen har passert 300 000km, og mesteparten av turen lå jeg i 70-100km/t. Hjemover så ble det en del 140km/t i Sverige og da gikk den opp på 0,85l/mil.

Ellers så ligger den på ca 1l/mil ved blandet/by kjøring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 2003 E46 318d Touring kjører også rundt 0,40-0,45 ved langkjøring på motorvei (konstant ca. 110 Km/t i relativt flatt terreng) med cruisecontrollen aktivert. Ved normal blandet kjøring (by/land/motorvei) klarer jeg ca. 0,55-0,60 liter/mil. Jevnt 160-170 Km/t på Autobahn med varierende terreng og fullastet bil resulterer i et forbruk på ca. 0,75-0,80 liter/mil og det er faktisk temmelig imponerende... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...