Gå til innhold

Drivstoff forbruk?

19dude20
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har en BMW 318i 87mod. som er litt trimmet...

På denne er der en måler under turtelleren, og den viser at når den f.ek sviver på tomgang og står i ro, bruker den maks av de viseren går til, altså 30liter på 10mil, dette kan vel ikke stemme? 3liter på mila ved tomgang og stå i ro.

når jeg kjører den veldi fint, klarer jeg å få måleren ned i 0.5 på milå, men ved å gje litt gas, detter den for opp i 1-3 liter på milå i følge den viseren... kan dette stemme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På denne er der en måler under turtelleren, og den viser at når den f.ek sviver på tomgang og står i ro, bruker den maks av de viseren går til, altså 30liter på 10mil, dette kan vel ikke stemme? 3liter på mila ved tomgang og stå i ro.

Er jo helt riktig det. Egentlig viser den uendelig mye, for når du står stille tar det jo himla lang tid å kjøre 10 mil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å sammenligne forbruk siden alle kjører ulikt, men min lille 316i compact har brukt ca 0,77 i følge kjørecomputeren siden en gang i høst. Snitthastigheten ligger mellom 54 og 55km/t i samme periode (ca siste 10 000km). Kjører jeg riktig kan jeg fint presse forbruket under 0,7 på en tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo helt riktig det. Egentlig viser den uendelig mye, for når du står stille tar det jo himla lang tid å kjøre 10 mil :)

årh, selvfølgelegt... Kom ikke på det... :oops::oops::oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...