Gå til innhold

BMW 318 TDS?

BigTwin
 Share

Anbefalte innlegg

Vet bare flere selgere som har ristet på hodet og frarådet meg kjøp av TDS rett og slett.

Og dette er selgere jeg kjenner, som vet hva de snakker om.

Hvis du fremdeles skulle velge en BMW med TDS motor, velg da en med manuell kasse.

BMW Norge har ikke imponert meg mht det tekniske nivået, mulig jeg har snakket med feil personer, men har ringt de endel ganger etterhvert.

:roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker og bukker for svarene :) må vel begynne å se etter en brukbar BMW E36 320i (318i om sjefen får bestemme :( ) Ho hadde VELDIG lyst på diesel så kanskje båten har seilt igjen for mitt BMW kjøp :cry: Blir vel kanskje Golf TDi, hater å være fornuftig!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke begi meg inn på en diskusjon på ting jeg ikke er expert på, men de verkstedene jeg har besøkt har bare positive ting å si om disse motorene, samt automatkassene. Dette er jo selvsagt forutsatt normalt vedlikehold. Er faktisk ikke lenge siden en som jobber på et bmw verksted ga meg et bud på bilen. Men vi har vel alle ulike erfaringer. Hvis du er interressert så kan vi ta en prat ang pris etc..

Hehe, og årsaken til at Viking hadde bilen, var at viftereima røyk midt på haukelifjell ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt mindre flatterende ting om TDS motorene, så ville nesten vurdert en annen motor.

:wink:

Da vil jeg gjerne høre hvilke flatterende ting det er snakk om. Kjenner flere som har hatt denne TDS motoren og alle de har jo vært fornøyde. Naboen har også en 96mod. 318TDS som er chippet. Den har nå passert 250k uten noen form for problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om noen generelle svakheter med M41D17 motoren, men denne motoren er jo ikke akkurat "state of the art" når det gjelder dieselmotorer i dag. Den er holdbar, men virker selvfølgelig svak med sine kun 90 HK ved 4400 rpm og 190 Nm ved 2000 rpm. Dette kan f.eks settes i et perspektiv i forhold til min 2003 E46 318dT (etterfulgte E36 318tds som økonomimodell) som har M47D20 motoren uten common-rail . Min motor utvikler 115 HK ved 4000 rpm og 265 Nm ved 1750 rpm. 0-100 Km/t gjennomføres på 11 sekunder, topphastigheten er 201 Km/t og den bruker gjennomsnitlig ca. 0,55 liter diesel pr. mil ved blandet kjøring (by/land/motorvei). E36 318tds klarer 0-100 Km/t på ca. 13 sekunder og den har en topphastighet på 182 Km/t. Dieselforbruket er imidlertid hyggelig med et gjennomsnitt på 0,65 liter/mil... :D

Dagens E90 318d har forøvrig 122 HK ved 4000 rpm og 280 Nm ved 1750 rpm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...