Gå til innhold

Hvem er vi? - Presenter deg!


Gunnar
 Share

Anbefalte innlegg

Navn: Tony André Varvik

Bosted: Rossvoll i nærheten av Bardufoss

Alder: 19

Kjøretøy: BMW 316i 92'

Yrke: Begynner snart som Helikoptermekaniker lærling hos 337skavdron på Bardufoss, men nå sitter jeg i kassa på Rema ;p

Jeg er da broren til D.C.V her inne, det er faktisk han jeg kjøpte min 316 fra. Måtte fikse litt på den for å få den tipp topp stand.

Har enda en bror som heter Ken, han kjører også BMW, en 320iAC 97' med orginal M-tech styling og understell, meget pen bil.(modern kjører forøvrig en 320TAD 01')

I vår var jeg endelig ferdig med videregående, jeg gikk da Vk2 Flytekniskefag på Bardufoss VGS.

Ellers interesser er Fly, Helikopter, Biler og Fotball

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 32, bor på Senja, og har akkurat skaffa meg min første BMW. Et prosjekt, faktisk. Kjøpte en E23, -84 735 som jeg har planer om å gjøre riktig så fin. Seiler utenriks, så jeg har fri halve året og må ha noe å fylle fritida med.

Planen er å lakkere bilen etterhvert, senke marginalt foran, bytte til skinninteriør og ellers sette den i så god stand som jeg klarer. Har en sterk følelse av at det kommer til å dukke opp en del spørsmål fra meg på forumet etterhvert. Forhåpentligvis er den klar for veien neste sommer, men det kommer litt an på om jeg får låne garasjen til svigerfar... ;)

Legger ved et par bilder av bilen der den står og samler støv (og pollen) nå.

g3k7a0vq6bknwy1qzhxd.jpg

7l1hij91j6seii1omhpg.jpg

Walter Poschadel

Gibostad

-84 BMW 735 (E23)

-94 Hyundai Sonata 2.0GL (Selges)

-97 MB E230T (S210)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navn er kanskje åpenbart men heter da Christian Nyegaard.

Bor på Røa i Oslo med samboeren og 2 flate katter (persere).

Jobber i Telenor på Fornebu (rett ved siden av Bilia så enkel tilgang på deler om ikke annet :P). Jobber her med ansvarsområdet for selve telefon systemet bak 05000, når du ringer 05000 havner du i talemenyen jeg jobber med å få så bra som mulig.

Work in progress, men skal nok bli skikkelig bra til slutt ;-).

Hatt Audi de siste årene, innkludert en relativt morsom '86 audi 100 med ~400hk og en mer sedat A4 med ~200hk.

Hadde egentlig tenkt meg en A6 når jeg byttet bil nå, men falt da på en 2001 730d.

Artig å prøve andre merker, er egentlig ingen merkefantast og liker kule biler uansett produsent ;). Dog synes jeg tyske biler har noe eget over seg som du ikke finner i en generell Toyota Corolla (mens supra strengt tatt ser en ganske artig bil).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber her med ansvarsområdet for selve telefon systemet bak 05000, når du ringer 05000 havner du i talemenyen jeg jobber med å få så bra som mulig.

Aha, så det er DEG!

"Gjelder det bedrift eller privat?" - Bedrift (...)

"Gjelder det bedrift eller privat?" - BEDRIFT! (...)

"Jeg skjønner ikke..." - BEDRIFT, BEDRIFT, BEDRIIIIFT FOR SVINGENDE!!

"Har du problemer med adsl-tilkoblingen?" *klikke*

:twisted:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, så det er DEG!

"Gjelder det bedrift eller privat?" - Bedrift (...)

"Gjelder det bedrift eller privat?" - BEDRIFT! (...)

"Jeg skjønner ikke..." - BEDRIFT, BEDRIFT, BEDRIIIIFT FOR SVINGENDE!!

"Har du problemer med adsl-tilkoblingen?" *klikke*

:twisted:

Hehe jepp, det er meg ;).

Det merkelige er at gjenkjennelsesraten på markedsvalg, dvs privat eller bedrift, er ekstremt høy.

That being said.... skal du til bedrift, tast 2. Privat, tast 1. Avbryt opplesingen av spørsmålet med hhv. 1 eller 2 ;-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, etter å ha vært her i ca 2,5 år så er det vel på tide å presentere seg.

Navn Geir Ingebrigtsen

Alder 34 år

Bosted Lørenskog

Oppvokst Skjetten, Skedsmo

Sivilstand Usikker, bor hos xen :roll:

Jeg er utdannet sveiser ved Kværner Energy Oslo, som ble nedlagt i 2000, etter det så har jeg jobbet som sveiser og industrimekaniker i Feiring bruk. Pga litt heftig bilsmell så har jeg vært ute av arbeidslivet i ca 4 år, med store plager i nakke og rygg.. Men er på bedringens vei så da blir det omskolering etterhvert :)

Jeg har stor innteresse for biler, tenker bil nesten hele døgnet, nesten så det blir plagsomt til tider :lol: Jeg har hatt en hel haug med forskjellige biler og merker igjennom tiden og det er først nå som jeg fikk Bmw'n jeg har funnet et merke jeg føler er "mitt". Jeg hadde en E21 316 for mange år siden og den var heller et sørgelig kapittel så jeg falt ikke akkurat for Bmw pga den :lol: Jeg tror jeg aldri har sett en bil med mere rust :? Jeg har også en stor forkjærlighet for amcar og det er min store drøm og få meg et fett prosjekt av en gammel veteranbil, hva det blir er litt usikkert enda, men satser på 1968-69 Camaro, 1965-66 Ipala, corvette av noe slag, noe i den duren :)

Bilen jeg har nå er en 1991 mod E34 m50b20.. Det var ved en tilfeldighet jeg kjøpte den for det var en bekjent av meg som skulle kvitte seg med den, han har 10 tommeltotter så det var for mye å gjøre med den og ble for kostbart på verksted. Jeg fikk da kjøpe bilen for 7000kr. Da var det tilsynelatende en stor oljelekkasje i motor, hull i kanalen, bremsene var helt nedslitt, lekkasje i varmeregister +++++ feil. Bilen så heller sørgelig ut. Så planen min var først å fikse de værste feilene og deretter selge den med fortjeneste. Problemet ble bare at jeg forelsket meg mer og mer i bilen etterhvert som jeg fikset den, og nå har jeg hatt den i snart 3 år og har brukt aaallltfor mye penger på den til at jeg har råd til å selge den.. Bilen er blitt i svært god stand, eneste som mangler nå er en lakkering som jeg har planer om å få gjort i løpet av vinteren og da blir det også m5 bakfanger og sideskjørt :)

Felgene som sitter på er Rondell 58 17" Med 235 foran og 255 bak. Bilen har jeg også nå senket med 45/30 senkesett som gjorde seg utrolig godt på bilen :)

DSC00795.jpg

DSC00608.jpg

DSC00601.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får vel presentere meg jeg også:

Tore Kvilten, '87 mod.

Interesser er 85% bil og 15% fotball/snowboard/alpint.

Førstebilen var en '91 mod. Volvo 240 med turbomotor(B230FT) fra Volvo 940. Morsom vinterbil :) Ble solgt fordi jeg synes det var litt flaut å kjøre rundt i den, hehehe.

Ellers sier jeg aldri nei takk til en fest, stor eller liten, så lenge jeg har fri fra jobb.

Sommerbilen min er en original '89 mod. E30 325i M-Tech 2(delfingrå), mens bruksbilen/vinterbilen er for tiden en hissig Golf 2 1.8.

Skulle ønske jeg var god på å skru bil, men det er vel selvforskyldt.

Edit: Golfen er solgt og kjører nå rundt i en '99 mod. S4-styla Audi A4 1.8 TsQ :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hilde her, 30 år, med gubbe, unge, hund, katt og kanin..:)

Har elsket BMW siden gubben kjøpte seg en 89 BMW 325iX like før jeg ble 18 år..:) Ble noen mil i den etterhvert..:)

Den ble byttet bort i en Subaru Forester når ungen kom, men i fjor kjøpte jeg meg endelig skikkelig bil igjen!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navn: Bjørn Arntzen

Alder: 29

Bosted: Sandvika

Oppvokst: Kirkenes

Sivilstand: Samboer

Yrke: Er utdannet psykiatrisk sykepleier og jobber på Bærum sykehus.

Da har jeg vært medlem her i et par uker og da er det vel på tide å presentere seg :D Jeg har vel alltid vært interessert i alt som har motor og som det lukter bensin/diesel av. Da jeg var 18 år kjøpte jeg min første bil, en brun Volvo 244 DL. Litt av en bil, brukte 1,5 på mila men driftsikker var den :) Etter det ble det Volvo V70, to stk Avensiser, en VW beetle cabriolet, en Audi A6, en Saab 9-3 cabriolet, en Volvo XC90, en Land cruiser, en Toyota Auris og en Land cruiser arctic trucks (som jeg har nå). Og siste tilskudd på stammen er altså en BMW 3-serie cabriolet 2007 modell.

Ellers så interesserer jeg meg for MC og da er det Goldwing som gjelder:-)

Etter og ha hatt BMW`en et par uker ser jeg nå at det virkelig er kvalitet over disse bilene. Og så er det helt andre kjøreegenskaper enn f.eks Toyota :lol:

Har nettopp kjøpt 19" M6 felger til denne, det ble en helt annen bil da ja. Videre planer er xenon i kurvelysene, muligens en leppe på frontfangeren. Ellers så vet jeg ikke hva mer jeg skal gjøre med den...:-) Må se hva jeg får lov til av samboeren :lol:

4kittsp91v7q3x3bispp.jpg

ndsa0muwjmernvekc5cp.jpg

yrcdm67cjap0tjdzouia.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kan jeg vist oppdatere, siden det er mye "nytt" ved meg..

Navnet er fortsatt Roald Johansen da. :) Har rukket og blitt 24 år (28. aug.)

Er også fortsatt samboer med min bedre halvdel Irene i Kopervik på Karmøy, like sør for Haugesund. :)

Har tillogmed fått henne til å bli BMW entusiast, og hun sier at vår neste bil blir en nyere BMW 3-serie :)

Vet ikke om det blir E46 facelift eller E90, men time will show.

Jobba tidligere som bilmekaniker med Chrysler, Dodge og Jeep, men agenturen ble solgt til et annet firma, og jeg søkte jobb på Bavaria i Haugesund.

Fikk jobben og har vært der siden 1. August..

Kjente di fleste på verkstedet, delelageret og salgsavdelingen fra før, så overgangen til nye arbeidskolegaer gikk ganske greit :)

Ellers holder jeg på med å lage meg "verksted" i garasjen med løftebukk osv.

Hadde muligheten da vi kjøpte huset og garasjen ikke var helt ferdig, manglet støyp på gulvet og takpanner.

Benytta muligheten til å bygge på den en liten bod på ca 15 kv/m i samme slengen.

Men mangler 3-fas, eller strøm i det hele tatt ut til garasjen enda..

Den trenger også litt isolasjon og plating av vegger og tak innvendig.

Her er mitt prosjekt: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=37009&start=0

Og her er prosjektet til en kompis av meg i garasjen min: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=71306&highlight=

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navn:Thomas kopsa

Bor:holmestrand det er i vestfold :wink:

Alder:20

Kjøretøy:e30 323i 85 mod

Jobb:lærling Bilmekaniker

Litt om meg

bor hos mamma og pappa i holmestrand:hehe.sikkert noen som lurer på hvorfor jeg har så rart etternavn.jo fordet pappa kommer fra finland.

bruker mye tid på bilen og Kristine jenta mi<3hehe.spiller mye call of duty 4.så hvis noen vil spille med bare si ifra.har alltid elsket Bmw 8) og kommer gjøre det foralltidTakk får meg :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...