Gå til innhold

Små skilter

bmw-kalle
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg spurte på biltilsynet om det var mulig å få til min gamle mercedes. hadde evo2 front å ingen plass å feste skiltet. men NEI ikke snakk om en gang. å visst jeg fikk noen til å lage ett så kunne jeg blir tatt for dokument forfalsking.

ot: Hva med å feste skiltet bak gittere i frontfangeren? skiltet viser godt gjennom å det ødlegger ikke fronten. (spørs litt ka vinkel du ser det fra) dette er vel heller ikke lov regner jeg med? Er det mye i bot for å kjøre med skiltet slik? noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også.

Picture008.jpg

Han jeg kjøpte bilen av, sa at bilen var blitt godkjent med lite skilt av eieren før han. Men står ikke noe i vognkortet, og da jeg spurte på Biltrangsynet, sa de blankt nei. Så jeg må kjøpe meg et nytt skilt til våren :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener det skal gå an å få det godkjent hvis det ikke er plass til stort skilt, avhengig av trafikkstasjon. Har du f.eks. e36 M3 fronten med den lille utsparingen til skilt

Hvis man leser kjøretøyforskriften om emnet så står det at etter 31.mai skal alle biler som ikke er godkjent med lite kjennemerke fremme ha stort kjennemerke.

"Bil skal ha store kjennemerker. De kan være smale eller høye.

Lisensiert rallybil som er fritatt for engangsavgift/tilleggsavgift, skal ha lite kjennemerke. Det kan være smalt eller høyt.

Bil kan benytte lite kjennemerke bak, dersom det fra fabrikanten ikke er avsatt plass nok til stort kjennemerke.

Bestemmelsen i tredje ledd trer i kraft 31. mai 2005."

Lovdata: http://www.lovdata.no/for/sf/sd/td-1994 ... .html#39-1

Spiller med andre ord ingen rolle om det er plass eller ikke, fremme skal kjennemerket være stort. Ellers så står det og at kjennemerket ikke kan monteres bak noe..

"Kjennemerke skal være godt synlig og ikke dekket av uvedkommende gjenstander."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert tøft med lite skilt, men jeg må si at jeg forstår meget godt hvorfor det ikke er lov.

Hvis det hadde vært lov, hadde det tatt helt av og man hadde sett mange rare og stygge og merkelige varianter av bilskilt, noe som ikke er bra mtp. identifisering for politiet osv. osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er rart at man ikke trenger skilt foran i enkelte stater i USA. Noen som vet hvorfor?

det er ikke skilt foran på motorsykler i norge heller

Nei, derfor er det ikke så logisk at man må ha skilt foran på biler her, heller. Fotobokser kan være et eksempel, men i UK har de fotobokser som tar bilder bakfra. Da slipper man i tillegg å bli blendet av blitzen.

Skilt foran er en uting. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...