Gå til innhold

Dieseltuning

trippe
 Share

Anbefalte innlegg

Så et veldig godt poeng på den autopower. Motorene klarer seg somregel helt fint med chipping, men drivverket får nok lide litt. Spesielt automatkasser som ikke er beregnet på en så massiv moment økning. Det finnes selvsagt de produsentene som sier de har tatt dette i betrakning; Kcr powerbox til min fars Volvo V70 m/automat fra 340nm til 390nm mens med manuell får man 405nm. Så tviler egentlig på at de 15nm har så mye å si, så kan tenkes at 390nm er på smertegrensen av hva kassen tåler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men hvordan/hvor "avchipper" man bilen?...

Kommer litt ann på. Er den en slik Power-boks så kan man nok bare fjerne den, og koble det sammen igjen. Powerbokser funker gjerne bare som et mellomledd mellom styreenhet og innsprut.

Er den chippet i hjernen så må du ta ut hjernen, åpne og ta ut chippen, kan være loddet, på min så var det bare å rikke den forsiktig ut. Så setter du inn en orginal chip. Ikke noe arbeid å begynne på hvis du ikke har 100% peiling på hva du driver med! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

powerbox er faktisk veldig enkel og montere, tar ut en ledning under plastikkdekslet på toppen, setter denne inn i ene siden på poweboksen. så tar man den andre ledningen fra powerboksen og setter tilbake der man tok ut den første ledningen. fulgte med bruksanvisning og gode greier. At det tar mere på girkassen er det ikke noen tvil om, trør jeg max på nå, kommer antispinnlampa på, det er newton som vil frem.

den jeg fikk tak i, har justering av styrken, så man kan øke som man føler for.

har lest litt rundt omkring om hva som er best ac chip eller box, men jo mere jeg leser jo dummere blir jeg. har hatt en i 6 mnd nå, merker ikke noe forandringer, bortsett fra betraktelig effek økning, og mindre drivstoff forbruk, og det kan jeg jo leve med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har den orginale 150 hk ja.. kjøpe min på autoteknikk. tok laaaaaaaang tid før den kom, lite info, dårlige besvarelser på mail, vil vel ikke kjøpe noe der igjen. men når kontakten kom og passet (fikk feil innstikk først), så funker den... steike godt også..

lovte 188 hk, og 429 nm.

har ikke tasta om det stemmer,men 0-100 går på ca 8 sec, og fra 50 til 120 så er den helt konge... var ikke ille før heller, men ble ikke værre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Jeg var i Sverige sist uke, og der hadde en kollega av meg kjøpt en eller boks (KCR) og satt inn i en nesten ny 525D, han fikk opp en feilmelding: "Increased Emissions!" og den orange motorlampa lyste etter han satt på boksen, slike ting vil jeg ikke oppleve, noen som har den type erfaringer?

KIR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...