Kjetil Sømme Skrevet Februar 9, 2006 Share Skrevet Februar 9, 2006 Kjenner ham ikke jeg heller, men kan ikke si han gir noe godt inntrykk på nettet.Når det gjelder de andre, Geir gjør definitivt mye for klubben, men kontortingene tror jeg faktisk det betales for. Mulig jeg er helt på jordet nå, men trodde kanskje at Hedi var deltidsansatt i klubben? Og ellers, så er det helt greit at det er mye frivillig arbeid som nedlegges av en flott gjeng, både sentralt og i lokallagene. Men som Fredrik (ikke Frederick) tidligere har sagt, så betaler man jo faktisk for noe, og må da kunne forlange et eller annet tilbake, selv om det er frivillig arbeid. Mener forøvrig at jeg har hørt fra sentrale personer at treffene går rundt av seg selv (pga. lotteriet). Frederick har en litt "spesiell" fremtoning også IRL, men er en ålreit kar når man lærer han å kjenne. Han utrykker seg med et litt annet språk enn oss andre... Hedi er deltidsansatt ja, som kontorhjelp. Hun driver med inn/utmeldinger, medlemsregisteret og regnskapet (men kasserer har fortsatt ansvaret og må signere). Treffene går stort sett i null, men et treff med masse regn og dårlig oppmøte, så har du tap i kr 100.000,- klassen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Februar 10, 2006 Share Skrevet Februar 10, 2006 Mitt innlegg var absolut ikke en kritikk av Frederick som person (jeg kjenner ham ikke personlig, men jeg har venner som kjenner ham)...det var mer hans uttalelse vedr. klubbens utgivelse av en DVD som er interessant i relasjon til de to siste utgivelsene av en DVD og det faktum at årets første Fahrfreude har en forsinket utgivelse. Mitt poeng var derfor at når visepresidenten (mrk. rollen og ikke personen) forteller hva du får for pengene (kontingenten) er det naturlig for eldre medlemmer å kikke litt tilbake i historien for og finne ut når man kan forvente å få DVD´en... Jeg har forøvrig en stor glede av Fahrfreude og det er liten tvil om at spesielt Geir Skjelbred, men også de andre i styret og på lokalplan gjør et fint stykke arbeide i relasjon til BMWCCN. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Februar 10, 2006 Share Skrevet Februar 10, 2006 Jeg husker jeg sto å så på den episoden "ringside" ved påslippet. Så ut som du glemte å vri på rattet Jeg kom til et punkt hvor det ikke var vits å prøve å svinge lenger, heller sikte mellom dekkstablene på gresset og treffe banen på andre siden. Og det gikk jo bra. Hadde helt sikkert gått rett i de om jeg hadde prøvd å klare sjikanen. Men jeg lurer fortsatt på hva f... som egentlig skjedde. For stor fart hadde jeg nok, men det var som å bremse med plasthjul. Meen for alt jeg vet kan de dekkene ha ligget en god stund. Jeg hadde kjøpt de i Ålesund, og Henrik med kompiser hadde de med ned til meg, så jeg fikk de jo rett før der. Byttet etter idealsporvisningen, og rett utpå familiekjøringen. Det var da det gikk "galt". Slapp ut litt luft og kjørte litt mer forsiktig de første rundene etterpå, da funka de helt fint igjen.. eller, fint og fint, det gikk greit å dra sladder i 2. gir med de 265 brede bakdekkene, med gamle 129 hester.. Jeg har forøvrig en stor glede av Fahrfreude og det er liten tvil om at spesielt Geir Skjelbred, men også de andre i styret og på lokalplan gjør et fint stykke arbeide i relasjon til BMWCCN. Ikke bare har han blitt æresmedlem i BMWCCN, men nytt navn har han også fått! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Februar 10, 2006 Share Skrevet Februar 10, 2006 Ikke bare har han blitt æresmedlem i BMWCCN, men nytt navn har han også fått! Håpløst...selvfølgelig heter redaktøren Geir Skjelseth... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil Sømme Skrevet Februar 10, 2006 Share Skrevet Februar 10, 2006 Jeg kom til et punkt hvor det ikke var vits å prøve å svinge lenger, heller sikte mellom dekkstablene på gresset og treffe banen på andre siden. Og det gikk jo bra. Hadde helt sikkert gått rett i de om jeg hadde prøvd å klare sjikanen. Men jeg lurer fortsatt på hva f... som egentlig skjedde. For stor fart hadde jeg nok, men det var som å bremse med plasthjul. Meen for alt jeg vet kan de dekkene ha ligget en god stund. Jeg hadde kjøpt de i Ålesund, og Henrik med kompiser hadde de med ned til meg, så jeg fikk de jo rett før der. Byttet etter idealsporvisningen, og rett utpå familiekjøringen. Det var da det gikk "galt". Slapp ut litt luft og kjørte litt mer forsiktig de første rundene etterpå, da funka de helt fint igjen.. eller, fint og fint, det gikk greit å dra sladder i 2. gir med de 265 brede bakdekkene, med gamle 129 hester.. Det som skjedde var nok at dekkene hadde endret temperatur, som endrer på dekkenes karakteristikk med tanke på veigrep. I tillegg utvider varm luft seg, så du kan ha fått "ballonghjul" etter noen runder. Det tar litt tid å finne riktig lufttrykk til banekjøring til en bestemt bil, med en bestemt dekkdimensjon og en bestemt dekktype, og variasjoner i banetype (rudskogen krever annet trykk enn våler), asfalt-typer og temperatur. Kombinert med svært store hjul på en liten bil, gjør at det kan ha tatt noen runder mer enn normalt å få skikkelig temperatur på dekkene. I tillegg kan du som (no offense) uerfaren bane-sjåfør ha fått litt adrenalin i blodet etter å ha begynt å mestre ting etter noen runder og dermed bommet bittelitt på idealspor og bremsepunkt, som gjør at du plutselig ikke greier svingen som gikk veldig fint i forrige runde. Det er helt normalt at man går litt langt over grensen de første gangene man kjører banekjøring, og etterhvert vil man nærme seg grensen med forsiktige skritt og ikke gå veldig mye over grensen når man først gjør det. Men det er derfor vi er på banen: Vi skal lære å håndtere bilen på grensen og i ekstreme situasjoner, vi skal utvikle oss som sjåfører, og vi skal ha det gøy innenfor en trygg og sikker ramme! Du får ta deg en tur på kveldstreff med sportsvognklubben på Rudskogen senere i år etter eksamen, så kan jeg godt sitte på som instruktør for deg Gunnar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil Sømme Skrevet Februar 10, 2006 Share Skrevet Februar 10, 2006 Jeg har forøvrig en stor glede av Fahrfreude og det er liten tvil om at spesielt Geir Skjelbred, men også de andre i styret og på lokalplan gjør et fint stykke arbeide i relasjon til BMWCCN. Tusen takk! (Styremedlem BMWCCN Øst) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Februar 10, 2006 Share Skrevet Februar 10, 2006 Jeg kom til et punkt hvor det ikke var vits å prøve å svinge lenger, heller sikte mellom dekkstablene på gresset og treffe banen på andre siden. Jeg var i noen sekunder redd for at du skulle treffe meg jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Februar 10, 2006 Share Skrevet Februar 10, 2006 Det som skjedde var nok at dekkene hadde endret temperatur, som endrer på dekkenes karakteristikk med tanke på veigrep. I tillegg utvider varm luft seg, så du kan ha fått "ballonghjul" etter noen runder. Det tar litt tid å finne riktig lufttrykk til banekjøring til en bestemt bil, med en bestemt dekkdimensjon og en bestemt dekktype, og variasjoner i banetype (rudskogen krever annet trykk enn våler), asfalt-typer og temperatur. Kombinert med svært store hjul på en liten bil, gjør at det kan ha tatt noen runder mer enn normalt å få skikkelig temperatur på dekkene. I tillegg kan du som (no offense) uerfaren bane-sjåfør ha fått litt adrenalin i blodet etter å ha begynt å mestre ting etter noen runder og dermed bommet bittelitt på idealspor og bremsepunkt, som gjør at du plutselig ikke greier svingen som gikk veldig fint i forrige runde. Det er helt normalt at man går litt langt over grensen de første gangene man kjører banekjøring, og etterhvert vil man nærme seg grensen med forsiktige skritt og ikke gå veldig mye over grensen når man først gjør det. Men det er derfor vi er på banen: Vi skal lære å håndtere bilen på grensen og i ekstreme situasjoner, vi skal utvikle oss som sjåfører, og vi skal ha det gøy innenfor en trygg og sikker ramme! For all del, jeg hadde nok i overkant stor fart, men da jeg kom inn, etter en nedkjølingsrunde og pjatt, så mener jeg at jeg målte 46-48 psi i dekkene. De hadde rundt 40 før jeg starta. Og dekkene føltes virkelig som hardplastdekk akkurat under innbremsingen der. Slapp ut til 40-42 tror jeg, slik at de i kald tilstand sikkert lå på 35-36psi, og senere på dagen hadde jeg større fart inn i den sjikanen der uten at det gjorde noe. Men det var jo bare moro! Kjører heller en runde over gresset på Vålerbanen enn å smelle i en fjellvegg på veien.. Du får ta deg en tur på kveldstreff med sportsvognklubben på Rudskogen senere i år etter eksamen, så kan jeg godt sitte på som instruktør for deg Gunnar. Får vi kjøre der da? Trodde de bare skulle ha "røde" 2-setere i klubben sin? Jeg var i noen sekunder redd for at du skulle treffe meg jeg. Blikket ditt da jeg kom opp på siden av deg nesten på andre siden av sjikanen var PRICELESS! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil Sømme Skrevet Februar 10, 2006 Share Skrevet Februar 10, 2006 For all del, jeg hadde nok i overkant stor fart, men da jeg kom inn, etter en nedkjølingsrunde og pjatt, så mener jeg at jeg målte 46-48 psi i dekkene. De hadde rundt 40 før jeg starta. Og dekkene føltes virkelig som hardplastdekk akkurat under innbremsingen der. Slapp ut til 40-42 tror jeg, slik at de i kald tilstand sikkert lå på 35-36psi, og senere på dagen hadde jeg større fart inn i den sjikanen der uten at det gjorde noe. Men det var jo bare moro! Kjører heller en runde over gresset på Vålerbanen enn å smelle i en fjellvegg på veien.. Får vi kjøre der da? Trodde de bare skulle ha "røde" 2-setere i klubben sin? Det er utrolig hvor mye forskjell 4 psi kan gjøre på veigrepet. Klart vi får kjøre på sportsvogntreff, de kjører jo Volvo V70 der også. Banetreffene dems er grunnen til at jeg ble medlem der! Såklart vi får kjøre! Og hvertfall når jeg har NSK-caps i hattehylla Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet Februar 10, 2006 Share Skrevet Februar 10, 2006 Får vi kjøre der da? Trodde de bare skulle ha "røde" 2-setere i klubben sin? Klart vi får kjøre på sportsvogntreff, de kjører jo Volvo V70 der også. Banetreffene dems er grunnen til at jeg ble medlem der! Såklart vi får kjøre! Og hvertfall når jeg har NSK-caps i hattehylla det er det som er så suverent med treffene til NSK, at man får kjøre med vilke biler som helst OG får ha med passasjer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil Sømme Skrevet Februar 10, 2006 Share Skrevet Februar 10, 2006 det er det som er så suverent med treffene til NSK, at man får kjøre med vilke biler som helst OG får ha med passasjer. Litt av grunnen til at det er lov der, er vel at det er litt færre biler på banen og at det er svært få nybegynnere der. Også har de ikke et eget opplegg for instruktører sånn som BMWCCN har. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Februar 10, 2006 Share Skrevet Februar 10, 2006 Har aldri møtt denne Mowinckel, men stilelr meg litt undrende til hans bastante innlegg på bmwccn.no Er virkelig dette styrets offisielle meninger han ytrer? Siden han underskriver med "Styremedlem BMWCCN" ? Mitt inntrykk av han er at han er en smule arrogant og overhodet ikke ydmyk ovenfor medlemmene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode H. Skrevet Februar 10, 2006 Share Skrevet Februar 10, 2006 Vi får notere oss bak øret hva som har blitt skrevet her men jeg synest ikke det er riktig å fortsette diskusjonen om en navngitt person som ikke er på forumet og kan forsvare seg, iallefall ikke når diskusjonen er negativt vinklet. Jeg er forøvrig enig i at man skal opptre på en sikkelig og måte når man representerer et styre enten det er på et arrangement eller på klubbens diskusjonsforum. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Februar 11, 2006 Share Skrevet Februar 11, 2006 Jeg spør igjen; angående fakturaen. Det lå ikke noe faktura i bladet mitt? Betales ikke dette årlig etter datoen du ble medlem? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil Sømme Skrevet Februar 11, 2006 Share Skrevet Februar 11, 2006 Jeg spør igjen; angående fakturaen. Det lå ikke noe faktura i bladet mitt? Betales ikke dette årlig etter datoen du ble medlem? Jo, men de som ble medlem de siste 1-2 årene betaler årlig etter 365 dager, ikke etter kalenderår. Så hvis du meldte deg inn i juli, så får du faktura ca rundt juli. Hvis du lurer, send e-post til hedi@bmwccn.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå