askeladden Skrevet Februar 4, 2006 Share Skrevet Februar 4, 2006 noen som hvet hvor mye en 318 e 46 veier nøyaktig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Are G Skrevet Februar 4, 2006 Share Skrevet Februar 4, 2006 Har du ikkje vogenkort? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Februar 4, 2006 Share Skrevet Februar 4, 2006 Har du ikkje vogenkort? Den aktuelle vekten varierer litt fra land til land (avhengig av utstyr), men generelt er vekten trolig ca. 1275 Kg... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw 323i Skrevet Februar 4, 2006 Share Skrevet Februar 4, 2006 ca over 1000:)hehehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
askeladden Skrevet Februar 5, 2006 Forfatter Share Skrevet Februar 5, 2006 jo men har ikke fått bilden enda så lurte bare va omregistreringa kom på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Are G Skrevet Februar 5, 2006 Share Skrevet Februar 5, 2006 Den går vel ikkje på vekta?! Etter det eg veit, går den på årstallet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Februar 5, 2006 Share Skrevet Februar 5, 2006 hva slags sutstyr er det egentig som veier mye ekstra da? AC kanskje? el-motorer i seter osv? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MacSi Skrevet Februar 5, 2006 Share Skrevet Februar 5, 2006 Den går vel ikkje på vekta?! Etter det eg veit, går den på årstallet Registreringsavgift går på vekt.. Også får mann bruksreduksjon for alder.. Men alle vanlige personbiler havner i samme vektgruppa.. så det er ikke noe å tenke på.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerdude Skrevet Februar 5, 2006 Share Skrevet Februar 5, 2006 Tullball! Det er 4 forskjellige vektklasser for personbiler. under 800 kg 800-1200 kg 1200-1600 kg over 1600 kg Men er bilen 1994 eller eldre er vekten likgyldig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Februar 5, 2006 Share Skrevet Februar 5, 2006 Stemmer det. En E46 havner garantert i 1200-1600-klassen. For varebiler er det faktisk andre klasser. Utrolig surt, siden vi nettopp omregistrerte en varebil på 1025kg, 26kg lettere hadde vært under halv pris tror jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Are G Skrevet Februar 5, 2006 Share Skrevet Februar 5, 2006 Tullball!Det er 4 forskjellige vektklasser for personbiler. under 800 kg 800-1200 kg 1200-1600 kg over 1600 kg Men er bilen 1994 eller eldre er vekten likgyldig. Det der viste eg faktisk ikkje Det er jo litt småfucked da! Men ingen som har sagt at den norske stat er smarte Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Februar 5, 2006 Share Skrevet Februar 5, 2006 Det der viste eg faktisk ikkje Det er jo litt småfucked da! Men ingen som har sagt at den norske stat er smarte Hensikten med skatter og avgifter i Norge (og bl.a Danmark) er å maksimere statens inntekter i forhold til hva som er politisk og praktisk mulig. Det klarer statens ganske godt...så i den forstand er staten faktisk "smart"... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Are G Skrevet Februar 5, 2006 Share Skrevet Februar 5, 2006 Hensikten med skatter og avgifter i Norge (og bl.a Danmark) er å maksimere statens inntekter i forhold til hva som er politisk og praktisk mulig. Det klarer statens ganske godt...så i den forstand er staten faktisk "smart"... Hehe... Ja vist du ser på det sånn, er det ganske "smart". Men det eg har fått inntrykk av er at blant anna Noreg har den elste bilparken i Europa .. Etter mitt ståsted er ikkje det så lurt, ettersom gamle bilar forurensar meir enn nye og dei er også mindre traffiksikre. Kanskje den Norske stat kunne ha spart sjukehusrekningar og tryderekningar etter traffikuhell vist bilane som var involvert var av ein nyare og sikrare type? Berre ein tanke.. Nokon formeining om det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Februar 5, 2006 Share Skrevet Februar 5, 2006 Hehe... Ja vist du ser på det sånn, er det ganske "smart". Men det eg har fått inntrykk av er at blant anna Noreg har den elste bilparken i Europa .. Etter mitt ståsted er ikkje det så lurt, ettersom gamle bilar forurensar meir enn nye og dei er også mindre traffiksikre. Kanskje den Norske stat kunne ha spart sjukehusrekningar og tryderekningar etter traffikuhell vist bilane som var involvert var av ein nyare og sikrare type? Berre ein tanke.. Nokon formeining om det? Vær ikke i tvil om at jeg ønsker dagens norske og danske bilavgifter ditt pepper´n gror... ... Det største problemet (moralsk sådan) med de høye bilavgiftene er etter min mening den syltynne argumentasjonen om at avgiftene har et miljøperspektiv...altså en begrensende effekt på mengden av biler og dermed også utslippet av skadelige stoffer. Myndighetene vet at den norske bilparken er gammel, men ulike regjeringer velger heller å sette ned fartsgrensene og sette opp flere fotobokser (i et forsøk på å begrense ant. trafikkulykker) enn å gi store deler av befolkningen en mulighet for å kjøpe nye moderne og sikre biler. Ergo er hensikten med bilavgiftene i Norge å maksimere statens inntekter... som om den ikke er rik nok fra før... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Are G Skrevet Februar 5, 2006 Share Skrevet Februar 5, 2006 Vær ikke i tvil om at jeg ønsker dagens norske og danske bilavgifter ditt pepper´n gror... ... Det største problemet (moralsk sådan) med de høye bilavgiftene er etter min mening den syltynne argumentasjonen om at avgiftene har et miljøperspektiv...altså en begrensende effekt på mengden av biler og dermed også utslippet av skadelige stoffer. Myndighetene vet at den norske bilparken er gammel, men ulike regjeringer velger heller å sette ned fartsgrensene og sette opp flere fotobokser (i et forsøk på å begrense ant. trafikkulykker) enn å gi store deler av befolkningen en mulighet for å kjøpe nye moderne og sikre biler. Ergo er hensikten med bilavgiftene i Norge å maksimere statens inntekter... som om den ikke er rik nok fra før... Hehe.. Du har eit veldig godt poeng der! På ein måte har eg ikkje noko problem med å betale mykje for å ha ein bil, så LENGE eg ser at pengane kjem utigjen på for eksemple vegbygging og vegsikring. Men det er det eg ikkje ser at det kjem utigjen på! Som oftest havner pengaen nede i Oslo til å bygge ein eller anna Opera eller gjere ein 3 felts motor veg til 4 felts! Mens her på Vestandet som eg bur, er det så trange veger at vist du møter ein trailer må du ha tunga rett i munnen for å ikkje få deg ein bulk! Eg trur ikkje det me då setja opp fotobokser og redusere fartsgrenser er noko bra tiltak. Men vist dei hadde satsa på å gjere dei vegane me har betre, hadde dei fått meir igjen for det! Og det hadde da kanskje ikkje vorte nødvendig med meir trafiksikre bilar vist forholda for trafiksikkertheit var betre! Men sånn som den Norske stat nå drive vegpolitikken kan dei dra ein vis plass som sola aldri viser seg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå