gosh Skrevet Februar 12, 2006 Skrevet Februar 12, 2006 Hva skal jeg skaffe meg da? For å få til diffsperre på bilen min ! Liksom, 325i diff sperre ? vet rett og slett ikke jeg:D Takk for svar !
gosh Skrevet Februar 12, 2006 Forfatter Skrevet Februar 12, 2006 nei det er greit med sperre siden jeg skal ha motorn på sparken min nå på vintern..
eriklepe Skrevet Februar 12, 2006 Skrevet Februar 12, 2006 Alle e30 diffene passer om hverandre. 325 hadde ikke brems som standard altså.....
Ole-P Skrevet Februar 12, 2006 Skrevet Februar 12, 2006 burde kanksje tenke på utveksling her å da? er vell ganske vesentlig forskjell på utvekslinga på en diff fra 316 -325?
Bimmerlars Skrevet Februar 12, 2006 Skrevet Februar 12, 2006 burde kanksje tenke på utveksling her å da? er vell ganske vesentlig forskjell på utvekslinga på en diff fra 316 -325? Ja, den kommer til å gå som en dass, noe en 316 gjør fra før av. No offence altså Så vidt jeg vet har 316 3,90:1, mens en 325 har 3,20:1? Sveis diffen da vel
oddis Skrevet Februar 12, 2006 Skrevet Februar 12, 2006 Enig. Sveise diff er faktisk det beste å gjøre i ditt tilfelle! Og det billigste..
BMWE34 Skrevet Februar 12, 2006 Skrevet Februar 12, 2006 Har ikke 325 3,64:1? Ikke så stor forskjell!
Fredrik Skrevet Februar 12, 2006 Skrevet Februar 12, 2006 Sveise diffen...altså sveise så begge bahjulene beveger seg konstant likt...blir ikke det ganske "stumpete" å kjøre med i svinger når hjulenes svingradius (den tilbakelakte distanse) er forskjellig ? ...
Gjest Skrevet Februar 12, 2006 Skrevet Februar 12, 2006 Har ikke 325 3,64:1? Ikke så stor forskjell! Ja, det har den!
Bimmerlars Skrevet Februar 12, 2006 Skrevet Februar 12, 2006 Sveise diffen...altså sveise så begge bahjulene beveger seg konstant likt...blir ikke det ganske "stumpete" å kjøre med i svinger når hjulenes svingradius (den tilbakelakte distanse) er forskjellig ? ... Jo, det kan nøkke litt. Knaker litt når man lukeparkerer kanskje. Men det skal være helt greit å kjøre med så lenge komfort ikke er satt i høysete
eriklepe Skrevet Februar 13, 2006 Skrevet Februar 13, 2006 jeepen med 100% sperre på alle fire hjul når 4x4 er inkoblet er et helvette å svinge med. Det går rett frem. Står i instruksjonsboken man ikke skal bruke det på tørt føre.
Evopower Skrevet Februar 13, 2006 Skrevet Februar 13, 2006 Trodde stikkakslingene var av forskjellig tykkelse på 316 og 325, og at du derfor kanskje vil få et problem med å få 325 diffen til å passe? Vet ikke jeg, ingen som har gjort dette før?
Pedi Skrevet Februar 13, 2006 Skrevet Februar 13, 2006 Har ikke 325 3,64:1? Ikke så stor forskjell! Ja, det har den! Vil vel innskyte her at 325i E30 er levert med 3.46:1, 3.64:1, 3.73:1 og 3.91:1.... Samtlige levert med og uten brems. Alle e30 diffene passer om hverandre. 325 hadde ikke brems som standard altså..... Passer om, men ikke uten videre. 325 og M3 har en annen travers, der kun 3 av hullene passer. Den 4e må "hjelpes" litt for å passe. Ja, den kommer til å gå som en dass, noe en 316 gjør fra før av. No offence altså Så vidt jeg vet har 316 3,90:1, mens en 325 har 3,20:1? Sveis diffen da vel For det første så er det jo direkte ufordelaktig å sveise diffen. For det andre så har 316 en haug med forskjellige utvekslinger, alt etter årsmodell og motor-/girvariant. De fleste kunne nok bli levert med brems også engang. 3.90:1 har 316 aldri hatt heller forresten. De utgavene mine papirer kan bekrefte er: 3.46:1, 3.64:1, 3.91:1, 4.10:1, 4.27:1 og 4.45:1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå