Gå til innhold

Diff sperre til 316i E30


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skal jeg skaffe meg da? For å få til diffsperre på bilen min ! Liksom, 325i diff sperre ? vet rett og slett ikke jeg:D Takk for svar !

Skrevet
burde kanksje tenke på utveksling her å da? er vell ganske vesentlig forskjell på utvekslinga på en diff fra 316 -325?

Ja, den kommer til å gå som en dass, noe en 316 gjør fra før av. No offence altså :wink: Så vidt jeg vet har 316 3,90:1, mens en 325 har 3,20:1? Sveis diffen da vel :D

Skrevet

Enig.

Sveise diff er faktisk det beste å gjøre i ditt tilfelle! Og det billigste..

Skrevet

Sveise diffen...altså sveise så begge bahjulene beveger seg konstant likt...blir ikke det ganske "stumpete" å kjøre med i svinger når hjulenes svingradius (den tilbakelakte distanse) er forskjellig ? ... :?

Skrevet
Har ikke 325 3,64:1? Ikke så stor forskjell!

Ja, det har den!

Skrevet
Sveise diffen...altså sveise så begge bahjulene beveger seg konstant likt...blir ikke det ganske "stumpete" å kjøre med i svinger når hjulenes svingradius (den tilbakelakte distanse) er forskjellig ? ... :?

Jo, det kan nøkke litt. Knaker litt når man lukeparkerer kanskje. Men det skal være helt greit å kjøre med så lenge komfort ikke er satt i høysete :lol:

Skrevet

jeepen med 100% sperre på alle fire hjul når 4x4 er inkoblet er et helvette å svinge med. Det går rett frem. Står i instruksjonsboken man ikke skal bruke det på tørt føre.

Skrevet

Trodde stikkakslingene var av forskjellig tykkelse på 316 og 325, og at du derfor kanskje vil få et problem med å få 325 diffen til å passe? Vet ikke jeg, ingen som har gjort dette før?

Skrevet
Har ikke 325 3,64:1? Ikke så stor forskjell!

Ja, det har den!

Vil vel innskyte her at 325i E30 er levert med 3.46:1, 3.64:1, 3.73:1 og 3.91:1.... Samtlige levert med og uten brems.

Alle e30 diffene passer om hverandre.

325 hadde ikke brems som standard altså.....

Passer om, men ikke uten videre. 325 og M3 har en annen travers, der kun 3 av hullene passer. Den 4e må "hjelpes" litt for å passe.

Ja, den kommer til å gå som en dass, noe en 316 gjør fra før av. No offence altså Så vidt jeg vet har 316 3,90:1, mens en 325 har 3,20:1? Sveis diffen da vel

For det første så er det jo direkte ufordelaktig å sveise diffen.

For det andre så har 316 en haug med forskjellige utvekslinger, alt etter årsmodell og motor-/girvariant. De fleste kunne nok bli levert med brems også engang. 3.90:1 har 316 aldri hatt heller forresten. De utgavene mine papirer kan bekrefte er: 3.46:1, 3.64:1, 3.91:1, 4.10:1, 4.27:1 og 4.45:1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...