TrondK Skrevet Februar 15, 2006 Share Skrevet Februar 15, 2006 Nok en avgift som for meg virker helt urimelig. Den og kringkastingsavgiften burde vært fjernet! Hvorfor betale nesten 3000 kr for å ha bil i året, når man allerede betalte mangfoldige tusen i avgift ved kjøp av bilen.... + selvf. bensinavgift, moms på ting og tang til bilen osv... Hadde vært moro hvis alle nordmenn snart gjorde opprør og flyttet til utlandet. Så kunne Kristin og Jens sitte på Teathercafeen alene, uten noen som serverte og uten mat, og stirret ut på Karl Johan som var tom for folk og biler. Kanskje de hadde tatt poenget? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WebGeek Skrevet Februar 15, 2006 Share Skrevet Februar 15, 2006 Jeg leverte skilten på bilen i november ifjor og tok de ut igjen i januar, og jeg måtte da betale årsavgift på nesten 2900.- før jeg fikk skiltene. Hvis man leverer skiltene etter 1.1. må man betale årsavgift, med mindre bilen blir levert hos hugger innen 1.3. Da kan man søke om å slippe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trotto Skrevet Februar 15, 2006 Share Skrevet Februar 15, 2006 Hvis du leverer bilen hos høgger'n (ikke nødvendigvis han Paulsen ) før 1. juli derimot så får du refundert halve beløpet. På samme måte betaler man kun halv årsavgift dersom man henter skiltene etter 1.juli. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hylland Skrevet Februar 18, 2006 Share Skrevet Februar 18, 2006 Korleis er det med årsavgift når ein bil har vært uten skilt ifrå september 2004 fram til no... Må eg betale årsavgift for 2005 før eg får ut skiltene??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arimanni Skrevet Februar 18, 2006 Share Skrevet Februar 18, 2006 Nei, det sleppe du Roar.. Uff! Først vegavgift på nesten 3k og så forsikring på 7k! 10k til samman på eit par mnd! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriklepe Skrevet Februar 18, 2006 Share Skrevet Februar 18, 2006 se der ja, tre stk årsavgift. Tullete, siden jeg bare kan kjøre en bil omgangen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-fek- Skrevet Februar 18, 2006 Share Skrevet Februar 18, 2006 Allerede fått mi i kassa vertfall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hylland Skrevet Februar 18, 2006 Share Skrevet Februar 18, 2006 Burde ikkje ha vært betaling på kvar enkelt bil. Kvar enkelt som har lappen burde betala viss mykje i året, og så kunne dei køyra fritt fram. Ein årsavgift på bilsertifikatet på ein måte!!! Skjønner? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriklepe Skrevet Februar 18, 2006 Share Skrevet Februar 18, 2006 eller et nr. skilt pr mann, så tar du bare skiltet på den bilen du skal bruke! Eller enda bedre! inkluder veiavgift i bensinprisen, så kan de som bruker veiene mest, betale mest. Jeg er for bompenger og høyere bensinpriser, men veiavgift er bare tull! veiavgiften er så urettferdig som den kan bli. edit, forslag nr to er da ikke bedre erik, bare litt mer realistisk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Februar 18, 2006 Share Skrevet Februar 18, 2006 eller et nr. skilt pr mann, så tar du bare skiltet på den bilen du skal bruke! Helt urealistisk! Da hadde det vært helt umulig for politiet å ha noen som helst oversikt. Og selv om de hadde ligget bak en bil som var stjålet hadde de ikke ant det, fordi tjuvradden hadde hatt sitt eget og helt lovlige skilt på den.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn 320 Skrevet Februar 18, 2006 Share Skrevet Februar 18, 2006 eller et nr. skilt pr mann, så tar du bare skiltet på den bilen du skal bruke! Helt urealistisk! Da hadde det vært helt umulig for politiet å ha noen som helst oversikt. Og selv om de hadde ligget bak en bil som var stjålet hadde de ikke ant det, fordi tjuvradden hadde hatt sitt eget og helt lovlige skilt på den.. Nytt forslag: Behalde skilta som står på bilen, men ha eit skilt i tillegg som er for sjåføren...og bilen må ha begge typane for å vere lovleg? SMART HÆ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sn|per Skrevet Februar 18, 2006 Share Skrevet Februar 18, 2006 Jeg synes ikke årsavgiften er så fæl som omregistreringen. Hvorfor skal det koste over 8000 kr for at vegvesenet skal skrive ut et nytt vognkort på en 2004modell personbil? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Februar 18, 2006 Share Skrevet Februar 18, 2006 koster over 28 000kr å omregistrere en lastebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sn|per Skrevet Februar 18, 2006 Share Skrevet Februar 18, 2006 Hva er liksom hensikten med denne avgiften? utgiftene for å endre navnet i registeret er sikkert ikke 28000..? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mms Skrevet Februar 18, 2006 Share Skrevet Februar 18, 2006 den norske staten er så forbanna gr¨ådig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå