Gå til innhold

Når kommer årsavgiften?

Fubar
 Share

Anbefalte innlegg

Nok en avgift som for meg virker helt urimelig. Den og kringkastingsavgiften burde vært fjernet!

Hvorfor betale nesten 3000 kr for å ha bil i året, når man allerede betalte mangfoldige tusen i avgift ved kjøp av bilen.... + selvf. bensinavgift, moms på ting og tang til bilen osv...

Hadde vært moro hvis alle nordmenn snart gjorde opprør og flyttet til utlandet. Så kunne Kristin og Jens sitte på Teathercafeen alene, uten noen som serverte og uten mat, og stirret ut på Karl Johan som var tom for folk og biler. Kanskje de hadde tatt poenget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg leverte skilten på bilen i november ifjor og tok de ut igjen i januar, og jeg måtte da betale årsavgift på nesten 2900.- før jeg fikk skiltene.

Hvis man leverer skiltene etter 1.1. må man betale årsavgift, med mindre bilen blir levert hos hugger innen 1.3. Da kan man søke om å slippe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eller et nr. skilt pr mann, så tar du bare skiltet på den bilen du skal bruke!

Eller enda bedre! inkluder veiavgift i bensinprisen, så kan de som bruker veiene mest, betale mest. Jeg er for bompenger og høyere bensinpriser, men veiavgift er bare tull! veiavgiften er så urettferdig som den kan bli.

edit, forslag nr to er da ikke bedre erik, bare litt mer realistisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt urealistisk! Da hadde det vært helt umulig for politiet å ha noen som helst oversikt. Og selv om de hadde ligget bak en bil som var stjålet hadde de ikke ant det, fordi tjuvradden hadde hatt sitt eget og helt lovlige skilt på den..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt urealistisk! Da hadde det vært helt umulig for politiet å ha noen som helst oversikt. Og selv om de hadde ligget bak en bil som var stjålet hadde de ikke ant det, fordi tjuvradden hadde hatt sitt eget og helt lovlige skilt på den..

Nytt forslag: Behalde skilta som står på bilen, men ha eit skilt i tillegg som er for sjåføren...og bilen må ha begge typane for å vere lovleg? SMART HÆ? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...