Gå til innhold

Alpina B/S tilsalgs? (diskusjon vedr. E24)

Hylland
 Share

Anbefalte innlegg

...Siden bilen er så gammel som 1978, er det ikke en B7S Turbo originalt, men toppen en B7 Turbo. Men så sier annonsen at den ved et tidspunkt ble oppgradert til turbo; noe som får dette til å stå igjen som en av den tidlige 630 CS B2-modellen.

Jeg har også stusset en del på hva denne bilen egentlig er. B7S ble kun laget i 30 eks, som det står, men kun noen måneder i 1982. I tillegg står det som du nevner at den er oppgradert med turbo, altså i utgangspunktet ingen B7 / B7S.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Alpina kom med E24 B7 i 4 omganger... 8)

B7 Turbo Coupé basert på 630CSi med 300 HK og 462 Nm.. 153 stk. produsert i perioden 12/78-02/82.

B7 S Turbo Coupé basert på 635CSi med 330 HK og 500 Nm... 30 stk. produsert i perioden 05/82-09/82.

B7 Turbo Coupé/1 basert på 635CSi med 330 HK og 512 Nm... 110 stk. produsert i perioden 04/84-08/87.

B7 Turbo Coupé/1 basert på 635CSi med 320 HK og 520 Nm... 20 stk. produsert i perioden 10/86-06/88.

B7 S Turbo Coupé... Nr. 27.

5.jpg

3.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men man må ta i betraktning de E-24-modellene som ikke ble kalt B7 også. Jeg har tidligere nevnt 630 CS B2 der var også en 633 CSi B8, men i 1982 kom B9, som erstattet 630 CS B2. For å toppa heile driten, kan jeg forvirre dere med at i 1985 kom B10, som ble produsert frem til 1987. Disse var uten turbo. Les mer her

De siste her visste jeg ikke om jeg heller. Man lærer så lenge man har lever.

E24%20AL5.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men man må ta i betraktning de E-24-modellene som ikke ble kalt B7 også. Jeg har tidligere nevnt 630 CS B2 der var også en 633 CSi B8, men i 1982 kom B9, som erstattet 630 CS B2. For å toppa heile driten, kan jeg forvirre dere med at i 1985 kom B10, som ble produsert frem til 1987. Disse var uten turbo. Les mer her

De siste her visste jeg ikke om jeg heller. Man lærer så lenge man har lever.

Jeg kjenner til E24 B9/B10 og legger i denne sammenheng kun til at det er viktig å ikke la seg villede av modellbetegnelsene i den tro at et større nummer betyr mer effekt... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på det?

I E28-skallet har B9 245hk, mens B10 har 254hk (med kat., uten 261)....

Ja jeg er sikker... når vi snakker om E24 hadde B7 på det meste 330 HK, B9 hadde 245 HK og B10 hadde 261... E24 B9/B10 motorene var derfor like E28 B9/B10 motorene... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg banner nok kirken nå, men synes dere VIRKELIG at disse bilene er fine? Mener dere at de er fine biler til datidens målestokk?

Jeg mener, greit det er en klassiker og at det sikkert en gang i tiden var en top of the line bil, men den ser jo ikke ut i måneskinn med dagens øyne? Ser jo ut som en båt... :?

:shock: Hvis sammigun velger å "prøve" å overse mAZE sitt utspill, så velger jeg å "prøve" å overse ///Magnus sitt innlegg :lol: .

Båt??? Det er første gang jeg har hørt noen har sagt om E24! Men det er godt vi har forskjellig smak, eller så hadde det vært mange like BMW'er rundt om :wink: .

Hadde jeg hatt tid og penger, så skulle denne E24'n blitt min :lol: .

Vis den regnes i båt, er dette en princess8|

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pedi skrev:

Viser her bilde av den E24en som jeg byggde for et år siden (solgt til BMW Pat her på forumet)

Trykk på bildet for å se det i original størrelse

Har du sett, her har det jammen kommet inn et bilde av bilen min :P

Pedi: Vet ikke om noen som trenger et strøkent blått recaro sportsinteriør til 6 serie? Har fått i huden eg nå 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sett, her har det jammen kommet inn et bilde av bilen min :P

Jepp, du er den heldige eiger... Jeg led av valgets kvaler, og solgte en av mine 2 "gull"... Så du fikk E24en og jeg E21en... Kanskje det var E24en jeg skulle beholdt og lagt penga i? Så hadde den jo vært ferdig nå? hehe..

Pedi: Vet ikke om noen som trenger et strøkent blått recaro sportsinteriør til 6 serie? Har fått i huden eg nå 8)

Ehh nei, men tviler på at det skal bli problem å bli kvitt det interiøret der for en god slant....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...