325i-Handicapraser Skrevet Februar 22, 2006 Skrevet Februar 22, 2006 Er en gutt på 17 år som har har bilcross interesse lenge, men det var egentlig før umulig og få bygd om bilen så masse, siden jeg sitter i rullestol! Men jeg fikk samlet inn masse penger til å kjøpe dette utstyret i fjord, der folk har sponset! Jeg hadde egentlig tenkt til å bygge opp en Volvo 240 med V8 og automat, men fant ut etterhvert at jeg måtte ha en 2dørs bil, med automat og servo! Da jeg leita rundt på nettet så fant jeg da en 86 mod E30 325E 2dørs automat. Bilen sto til 20.000kr men fikk pruta den ned til 15.000kr!! Detta kommer te å bli norges første løpsbil som er så ombygd til handicap-bil..! hehe.. har allerede vært en del om den i media, og mere kommer det til å bli når bilen blir ferdig Hehe.. nåå gleder jeg meg fælt til å begynne å kjøre, å nå om dagen driver fatter`n å brutter`n og noen fler folk og bygger opp bilen.. Har fjernet støtfangere, og tettet fronten foran. Vi har ribbet hele bilen inni, og pappa har begynt å montere styringsmekanismen i bilen! Vi har nå tenkt til å få bur i den, sette i stolfester å få inn stol og alt annet jeg trenger.. Vi skal lakkere den hvit med gul og blå stripe som går tvers over bilen (warsteiner, bare gul å blå) hehe.. hmm.. er jo en del som må gjøres, men kommer ikke på alt her nå! men sender ut bilder jeg, når jeg skjønner åssen man gjør det Hehe.. Hva syntes dere om prosjektet??
propan Skrevet Februar 22, 2006 Skrevet Februar 22, 2006 Dritkult spør du meg,en utfordring det står respekt av!! Når du sier faren din monterer styremekanismen,hva innebærer det? Får jeg spørre hva grunnen til stolen er? Altså ikke hva som har skjedd eller noe,men hvor fysisk handikapped du er? Hvor omfattende er byggingen med tanke på pedaler,styring osv? Lykke til!
Ch88 Skrevet Februar 22, 2006 Skrevet Februar 22, 2006 støtter prosjektet fult ut! er nok ikke bare bare å sitte i rullestol nei, men når du kan gjøre noe sånn som dette ut av det så blir jo ting fort litt anderledes. nå vet jo jeg veldig lite om din situasjon, men uansett! lykke til med prosjektet, å jeg gleder meg til å se bilder av åssen den blir bygd.... er sikkert andre som er bedre enn meg til å forklare hvordan du legger ut bilder, men du må laste de opp på en side som f.eks: www.photobucket.com også kopiere linken hit.. ps: supert valg av bil
325i-Handicapraser Skrevet Februar 22, 2006 Forfatter Skrevet Februar 22, 2006 Hehe takk takk.. Alstå jeg er født med en muskelsjukdom, som gjør at jeg blir svak i beina og armene. jeg kan ikke gå lenger, og armane er ganske svake, men ikke så veeldig:) Det blir joystick-styring på den, og da kutter vi ut pedaler o.s.v, jeg kobler en hydralikkpumpe på servoen og sånn, så hele styringsgreiene blir styrt av strøm og hydraulikk!! jeg fikk kjøpt brukt av et firma som bygger handicapbiler!! det skal bli sånn at jeg bare trenger å styre med henda altså! har kjøpt inn alt av kjøreklær og alt sånn, så det henger på veggen her:D å da klør jeg i finga etter å byne å kjøre hver gang jeg ser på det:P hehe..!! men trur nok BMWen blir bra ja skal prøve å få den til å se mer ut som en Rallycrossbil en bilcrossbil da, men ikke no motormessig enda hvertfall!!
Fredrik Skrevet Februar 22, 2006 Skrevet Februar 22, 2006 Et spennende prosjekt og det er selvfølgelig artig at du har valgt en BMW... ... Jeg er imponert over pågangsmotet folk med et handicap ofte har og det fine med å leve i vår tid er at selv folk med et alvorlig handicap kan realisere seg selv. Med moderne teknikk kan man gjøre det meste og hvorfor ikke bygge om en BMW til en løpsbil for en bilentusiast som sitter i en rullestol ? ...stå på og lykke til... Hvordan går det med "ETA goes 200 bhp" prosjektet ?...
Evopower Skrevet Februar 22, 2006 Skrevet Februar 22, 2006 Ja detta høres ut som e bra prosjekt! Går bra på bane de E30 325.. Nå får du sikkert masse hjelp, men hvis det er noe du lurer på, kan jeg godt hjelpe deg, har bygd opp 2-3 bilcross og rallycrossbiler selv. Det eneste jeg satte et spørsmålstegn ved var prisen på bilen. Hele 15.000! Jeg har kjøpt alle mine, som har vært i kjørbar og grei teknisk stand, for 1500-3000 kr. Blir jo stort tap på deg hvis du mister bilen på bud for 8000 kr, men jeg tror nok du får ha bilen i fred
Håvard ///M3 Skrevet Februar 22, 2006 Skrevet Februar 22, 2006 Dette hørtes spennende ut! Kommer til å følge prosjektet ditt,og gleder meg til bilder. Stå på!
Kjell Rune Skrevet Februar 22, 2006 Skrevet Februar 22, 2006 he he. dette kan bli ett veldig interesankt prosjekt. dette gleder jeg meg til og se bilder og høre om. er d noe du lurer på så er vel gutta og jentene her inne ikke tunge og be om råd og gode oppfinnelser lykke til.
propan Skrevet Februar 22, 2006 Skrevet Februar 22, 2006 Stussa litt på prisen jeg også da jeg kjenner budreglene i bilcross,men helt ærlig tror jeg gutta i bilcross gjengen ikke vil prøve å ødelegge en guttedrøm av dette kaliberet. Mulig reglene kan omgåes ved spesielle tilfeller som dette. Men skal du kjøre 325E motoren som den er med 127hk eller er det gjort noe med den?
Ch88 Skrevet Februar 22, 2006 Skrevet Februar 22, 2006 tviler på at dette blir noe problem for han. for det første håper jeg virkelig ikke noen har hjerte til å kjøpe fra han bilen, å for det andre så er det kanskje ikke såååå interesant for folk flest med en bil som styres med joy stick osv...
Aama_Racing Skrevet Februar 22, 2006 Skrevet Februar 22, 2006 Det må jeg si, er virkelig imponert over pågangsmotet ditt! Respekt!
Gunnar Skrevet Februar 22, 2006 Skrevet Februar 22, 2006 Knallmoro! Sponser bilen din med et par http://www.bimmers.no-klistremerker om du vil ha! Hva var grunnen til at dere valgte en 325e? Det er jo en litt spesiell utgave.. Det ligger forøvrig en 320i 2-dørs til salgs rimelig her på sidene, men hvis dere allerede har begynt på den andre så er nok ikke det aktuelt.. Håper du lar oss følge prosjektet videre. Når det gjelder bilder så ligger det en link under meldingsfeltet du skriver i når du legger inn nye meldinger, trykk der, så kan du laste opp bilder.
Ch88 Skrevet Februar 22, 2006 Skrevet Februar 22, 2006 Det ligger forøvrig en 320i 2-dørs til salgs rimelig her på sidene. han måtte/skulle ha automat virka det som..... ps: du har PM
325i-Handicapraser Skrevet Februar 23, 2006 Forfatter Skrevet Februar 23, 2006 Ja, jeg må ha automat, da det blir problem å gire osv..!! Hehe.. men da det gjelder 325E så ble jeg på en måte lurt, da jeg fant annonsen sto det 325i..!! så jeg dro for og se på bilen, og ble jo så forelska i den me en gang veitu:P Hehe.. E30 er jo groomt.!! viste det var en US modell, men jeg kunne ikke forskjellene på US/Europa modell da..!! såå, fant ikke ut at det var en E før etter noen uker her på bimmers.no..! men men, har tenkt å bare bruke den jeg har da, siden den var veldig bra for rust også har tenkt å få på KN-Filter og Bytte hele eksosanlegget og få på effektanlegg, for å få litt gromlyd i den hehe... blir nok bra nok, kan nok se etterhvert om det blir motorbytte, men skal nok få satt på plass noen gamle forder,opler,små japser og sånn forde tenker jeg Hehe..!! NÅr det gjelder budregler, så har jeg fått spesialtilatelse av norges bilsportforbund at at folk ikke kan by på bilen min! muligens bare motoren..!! men trur nok at det er ingen som gidder å by den den heller..!! hehe, blir nok ikke populære i bilcrossmiljøet da:P fikk samlet inn 100.000kr tilsammen i fjor, til å handle for, så det er mange som vil at jeg skal kjøre;) si fra om non av dere er inerisert i å sponse å da;) Hehe.. Både broren min og nesten hele slekta mi kjører bilcross, så pappa har bygd opp maaange biler før;) hehe.. Takker for alle svar godt dere er så positive!! ps. Vil gjerne ha bimmers.no klistremerker ja;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå