Gå til innhold

bensin forbruk på M3 kontra M5

Share

Anbefalte innlegg

Du hadde vel SMG1 i din M3 3,2? At den er dårlig er ikke noe nyhet akkurat. Men SMG2 som sitter i E46 M3 er en drøm visstnok. Girer på 0,08 sekunder.

Hmm... Jeg må for min del si at jeg har prøvd kun en SMG, og det er en E36 M3 3.2... Jeg syns det var helt suverent, rett og slett.

Der kunne en gire "manuellt" , eller klakke spaken til høgre og kjøre som om bilen hadde helautomat. Men med en ekte manuell girkasse, ikke sluromat-kasse.

Den hadde ikke verdens raskeste giring, men "mer enn raskt nok" til de aller fleste situasjoner. Jeg påstår at den var ganske rask faktisk.

Jeg ble så imponert, at jeg kunne tenkt meg en slik versjon selv - og hvis det er slik du sier: at SMG II er enda bedre/raskere - ja da må jeg bare la meg imponere.

Men jeg kan "forstå" de få sjeler som må ha giringa ned til 0,00001 sekund, slik at de ikke mister fart (eller hva som nå enn er årsaken til å måtte ha så rask giring). Klart at har du en M3 så må en jo gire raskt? Eller? Hva med å styre unna SMG hvis en er en slik type, og heller velge ren manuell.

Med SMG syns jeg at en både får kombinert det sportslige, samt at en kan cruise rundt i byen på automat hvis en vil det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 62
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er det bare jeg som ikke skjønner en dritt her eller?!?

:?

Forbruket på en bil som koster deg over en halv en... hvis dette er avgjørende for deg da har du ikke råd til disse bilene, tør jeg påstå.

:roll:

E30 M3 bruker sikkert mindre bensin enn E39 M5 og E46 M3, hint hint...

:wink:

Seriøst, kjøp deg E46 cab'en, men velg heller 330i, hvis det blir for tregt, kjøp deg en ESS komp.

hva skjønner du ikke M3cab? at når jeg har like lyst på begge biler og må velge EN så blir alt avgjørende, M5en bruker myye mer besnin en M3en, greier du ikke skjønne at det er avgjørende så bør du tenke deg om, selv om jeg har rå til bilene betyr ikke det nødvendigvis at jeg bruker mer penger enn jeg må på bensin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er jo at forskjellen i bensin er lommerusk for en som har råd til slike biler :wink:

genialt sagt :D viss du har løst på begge bilene, burde det vere andre ting som avgjorde ein bil iforhold til den andre når du skal ha deg så dyr bil.. som sitert.. bensinforbruket blir da lommerusk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare jeg som ikke skjønner en dritt her eller?!?

:?

Forbruket på en bil som koster deg over en halv en... hvis dette er avgjørende for deg da har du ikke råd til disse bilene, tør jeg påstå.

E30 M3 bruker sikkert mindre bensin enn E39 M5 og E46 M3, hint hint...

:wink:

Seriøst, kjøp deg E46 cab'en, men velg heller 330i, hvis det blir for tregt, kjøp deg en ESS komp.

hva skjønner du ikke M3cab? at når jeg har like lyst på begge biler og må velge EN så blir alt avgjørende, M5en bruker myye mer besnin en M3en, greier du ikke skjønne at det er avgjørende så bør du tenke deg om, selv om jeg har rå til bilene betyr ikke det nødvendigvis at jeg bruker mer penger enn jeg må på bensin!

Vi snakker om en familie sedan med 4 dører, eller en cabriolet...

Er det ikke andre mer nærliggende ting å se på enn forbruket?

Men vet om de som har M3'er som ikke har råd til bensin eller forsikring, som bare har den stående i garasjen, tragisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er rart hvor mye folk henger seg opp i bensinforbruk..

M5---->M3:

Forskjell i forbruk ca 0,2 ltr. pr. mil.

Kjørelengde ca.2000 mil i året?

Da blir regnestykket:

0,2ltr x 2000 mil= 400 ltr

400 ltr x ca 10 kr pr liter= 4000,-

Peanøtter!!

Ikke rare forskjellen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men vet om de som har M3'er som ikke har råd til bensin eller forsikring, som bare har den stående i garasjen, tragisk...

er du misunnelig fordi jeg skal kjøpe M3 :roll: ? for det kan nesten virke sånn nå..

om jeg vektlegger bensinforbruket må da for faen det være min buisness!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er du misunnelig fordi jeg skal kjøpe M3 :roll: ? for det kan nesten virke sånn nå..

Det var du som spurte.Da får jo du en del meninger,selvfølgelig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SMG er største dritten som BMW har mont. i noen bil ever! var det i min også... skrap! nå har jeg ikke fått verken prøvd eller sittet på i nye 7trinns`n i nye M5 men har en dårlig følelse..

jeg er uenig i det.

har kjørt litt M3 med SMG, og syntest det er en genial sak! automat til vanlig bykjøring og skikkelig morsom når man trykker på ett par knapper.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg er missunelig?!?

Hvor har du det fra?

Du spør om folks mening, og når du får det blir du furten, tror du skal roe deg ned litt!

:rompe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SMG er største dritten som BMW har mont. i noen bil ever! var det i min også... skrap! nå har jeg ikke fått verken prøvd eller sittet på i nye 7trinns`n i nye M5 men har en dårlig følelse..

jeg er uenig i det.

har kjørt litt M3 med SMG, og syntest det er en genial sak! automat til vanlig bykjøring og skikkelig morsom når man trykker på ett par knapper.. :D

kanskje genialt oplegg, jeg hadde sinnsykt lyst på smg giring i m3´n. fikk bare 1 svar jeg av verksmesteren på gs og d var ( ikke no poeng i og montere di kassene der pga alt for treg giring) derimot e46 kassene skal vist være geniale igjend men e36 nei takk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har nok ikke raad til m3cab alikkavell, han bare onsker litt oppmerksomhet, han har en e-36 cab na og et fin eksemplar av en m3 cab e-46 ligger pa 700 og opp.

tenk dere om.. hehehe

ps: har engelsktastatur derav litt snaal skrift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E39 M5 er vel noe av det råeste jeg har sitti på med, nå har jeg ikke fått sittet på med E46 M3 men det kommer vel..

Det er så digg følese når du skrur av anti spinn, og hører motoren brøler og hjula spinner, helt syk..:)

Helt rått! Men vis du skal ha E46 er det jo ikke noe å si på det, ser jo ganske rått ut det å!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...