Gå til innhold

Skal bimmers være KUN et BMW forum?  

155 stemmer

1. 1. Skal bimmers være KUN et BMW forum?

• Ja
      131
    • Nei
      25

Anbefalte innlegg

Skrevet
BMW-tråden kan da fort bli borte blandt andre tråder om: politikk, aviser, nyheter, ladaer, audier, hiacer, båter, damer, bursdager, etc etc etc.

Kunne ikke fått sagt det bedre!

Det virker som enkelte ser på forumet mer som en slags chatte-kanal. Vil man diskutere om andre ting finnes det tusenvis av diverse fora. Hardware? www.hardware.no f.eks. Hifi? www.hifisentralen.no osv osv..

Vil man bare prate sjit finnes irc.

Veldig enig!!

• Svar 142
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Å bli så seriøs å si at denne siden skal det KUN diskuteres bmw på, og alt annet skal "slettes", regner jeg med besøks-tallet vil synke drastisk. Noen vil vel si at det er bare bra, for vi hater andre bilmerker.

Ingenting er som å sette seg ned forran pc'n, gå på bimmers.no, og lese om prosjekter, nye biler som er blitt kjøpt\vraket(alle merker), og ikke minst se filmklipp av diverse..

Alle som er på bimmers.no har en eller annen gang hatt en bmw, og som digger denne siden.

La det fortsatt være slik, og heller lag en underkategori i Annet...

word!!

kunne ikke sagt det bedre selv.. herregud

Skrevet

Hmm..Hva skal jeg svare her da tro? Joda, helt enig i at dette bør være mer eller mindre et "rent" bmw-forum!

Men jeg syns også at "generell bilprat" hører hjemme her, men da i "ANNET-tråden".

Når det gjelder "alt det andre" som blir diskutert/lagt ut, så føler jeg personlig at vi blir presentert en litt "vanskelig" problemstilling:

Teknisk sett så er jo "vi" (bimmers.no) kun ett nettforum, men både jeg og sikkkert flere her inne ser på oss som en type "klubb", med klubbmedlemmer og styre/ledere (les: admin og moderatorer).

Flere her inne er jo også venner i "det virkelige liv" og jeg syns det er naturlig at man innimellom kanskje har noe man vil dele med andre, for og få respons/reaksjoner og meninger! Kanskje har man en dårlig dag og kun trenger litt pjatting for å komme vekk fra en stressende hverdag, og jeg forstår godt at man da søker dit man pleier og "være", nemlig her på bimmers.no!

Og slike ting skal jo tas i vår kjære tulle-tråd, men personlig syns jeg det da blir litt feil og ha "tulletråd" som topic, hvis man kanskje faktisk diskuterer et noe "følsomt tema"? Eller noe annet som faktisk er av litt alvorlig karakter?

Greit at vi har tulletråden der vi kan slenge ut vitser og humor-bilder, og alle mulige andre merkelige diskusjoner, jeg mener bare at vi kanskje burde hatt et sted der man kan diskutere "litt mer seriøst", med en litt mer passende topic?

come on; feedback :D;)

Skrevet

helt enig. vi må da kunne snakke om NOE anna enn bmw også? lære hverandre å kjenne.. for di av oss som kanskje har noe interesse for det..jaja

Skrevet
Det virker som enkelte ser på forumet mer som en slags chatte-kanal. Vil man diskutere om andre ting finnes det tusenvis av diverse fora. Hardware? www.hardware.no f.eks. Hifi? www.hifisentralen.no osv osv..

Vil man bare prate sjit finnes irc.

har du ulike venner/personer til å diskutere ulike temaer med, hagenisse? ;)

Ring Bjørn for Bmw-prat

Ring Knut for Mat-prat

Ring tante-Gunnvor for Tv-prat

Ring nabo-dama på 80 for "ukens sladder"

8)

Skrevet

Enig med et rent BMW forum.. Hvis jeg ville lese om Audien til en fyr hadde jeg gått inn på et VAG forum... enkelt og greit.

ps, trodde dette var et rent BMW forum til jeg så

tråden om den TT'en :P

Skrevet

Jeg synes vi bør ha et klart skille mellom bilmerkene, men ikke pga jeg hater Toyota eller Volvo. KUN pga at dette er et BMW forum...det ligger liksom litt i navnet, bimmers.no

At medlemmer her inne bytter til annet merke er vel sånt som skjer, men da kan man heller lage tråder om den nye bilen sin et annet sted.

Jeg lager ikke tråd om min BMW på Volkswagenforumet, selv om jeg hadde Golf tidligere..

Skrevet

så dere mein no at. Bimmers skal bare var bmw?

ok..

Så ett bmw værksted skal ikke ta inn noe annet en bmw da eller?

Det jeg vell kom fram til at det er mest hovedsaklig om bmw på bimmers men kan no kom med noe annet å da. vist noen vell del med andre eller trenger hjelp.

Det er nok mange her som jobber på verksted å som er veldi flink til å svar på uansett hvordan merke bil det skulle ha vært man trenger hjelp til.

å det jeg sei at bmw værksted tar ikke bare inn bmw men andre bil merke inn i mellom å.

Skrevet

hvorfor kan ikke det være slik det er da?

synest det er helt greit jeg egentlig, vi er jo vel mer en kamerat jeng enn et forum, hvertfall det jeg har inntrykk av.. er jo spennende å se bilder av andre biler.. sitte å lese side opp og side ned om åssen bygge om til angeleyes er jo mye kjerdligere, spesielt når det er tatt opp 300 ganger før.. At noen har kjøpt seg f.eks en ny audi, og han liker den så godt at han vil dele det med oss, synes jeg det er kjempegreier, og er glad på hans sine vegne.. er det noe jeg ikke bryr meg om så danser jeg bare lett over tittelen.. MEN folk kunne heller være litt flinkere å fylle ut topicen slik at det er lettere å se hva det handler om..

Skrevet

Jeg synes forumet fungerer fint i dag, men kan være enig at der er litt mye O.T posting.

Brukerne her er generellt flinke til å poste i rett kategori, i forhold til mange andre forum.

Kanskje en ide å lage en kategori som folk kan prate om alt annet? Hvor de kan diskutere bh-størrelser og bøy på agurker til de ikke gidder mer?

Skrevet
har du ulike venner/personer til å diskutere ulike temaer med, hagenisse? ;)

Ja, har ikke du? Eller diskuterer du motorproblemer og sporvalg med bestemora di? :wink:

hehe! Jo selvfølgelig har jeg det! Men jeg har også mange venner som er ganske så "multi-kapable" når det gjelder diskusjons-tema :D men selvfølgelig er det enkelte ting man KUN kan snakke med noen få om ;)

jeg syns bare det er blir litt rart om man må innnom 10 ulike fora for å få dagens dose med diskusjon ;):D

Skrevet
.. MEN folk kunne heller være litt flinkere å fylle ut topicen slik at det er lettere å se hva det handler om..

helt enig! dette er noe jeg har "irritert" meg over i lang tid.. ;)

Skrevet
Enig med et rent BMW forum.. Hvis jeg ville lese om Audien til en fyr hadde jeg gått inn på et VAG forum... enkelt og greit.

ps, trodde dette var et rent BMW forum til jeg så

tråden om den TT'en :P

Innlegget mitt var merket med Audi, og låg under annet...

Bimmers.no er HOVEDSAKELIG BMW-relatert, men det må finnes grenser folkens.

Vi har like mye interesse for BMW som mange andre innpå her...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...