Gå til innhold

Skal bimmers være KUN et BMW forum?  

155 stemmer

1. 1. Skal bimmers være KUN et BMW forum?

• Ja
      131
    • Nei
      25

Anbefalte innlegg

• Svar 142
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Eg synest forumet fungerer kjempeflott per dags dato. Synest det ikkje burde bli eit reint bmw forum slik som ein del vil ha det. Ingen kule bilder av hiacen til pappa og ingen morsomme linker til det ene og det andre. Dersom det er slik at dette er eit problem idag, så hadde det vel ikkje vært så dumt med fleire moderatorer. Då kunne jo dei berre ha sletta alle desse trådene etterkvart som dei vart oppretta!

Eg er blant dei som kjeme med mange dumme innlegg av og til, men eg prøve å læra litt, samtidig som eg vil visa at eg er inne på forumet og er aktiv!

Skrevet
Jeg er ganske enig med Dr_S.

Kan vi ikke lage et eget underforum for alle andre biler "Annet fremkomstmidler" f.eks.

Skal vi diskutere alle biler på lik linje i "annet" og "teknisk" forumet så blir det litt som bilforumet.no føler jeg.

Nå er det jo Annet som er åpent for å diskutere litt annet.. bokstavelig talt. Teknisk er ment å være BMW only. Og er det virkelig et problem?! Synes det virker som en hypotetisk problemstilling hva teknisk angår. Det er nå 244 sider der, hvor mange av de sidene inneholder noen som helst ikke BMW-relatert tråd? Jeg skummet over de første 5 sidene nå, og kan ikke se en eneste en...

Hvorfor er det "Kun BMW" på Teknisk og Prosjekter da?

Skrevet
Jeg tror evt. at det kan bli vanskelig å administrere/moderere f.eks. et forum som heter "Annet ikke BMW relatert" og et forum som heter "Annet BMW relatert" iom. at grensene for hva som er hva ofte er uklare. Jeg frykter også at "Annet ikke BMW relatert" evt. hurtig blir et "skravle" forum der usaklige påstander, politikk, personangrep etc. kommer til å florere... med andre ord ikke et forum jeg har lyst til å moderere...

Enig.

Vi må nok ha tak i en egen skravlemoderator i så tilfelle for jeg og sikkert flere av de andre moderatorene er ikke så veldig interessert i å sitte å lese mye slikt i tillegg til alt det som er ment å diskuteres på disse sidene, nemlig BMW og nærliggende tema. Det er også ofte i slike tråder det virkelig trengs å modereres..

Med trafikkøkningen som er på dette forumet synest jeg det er mer fornuftig å styre det mot et rent BMW forum enn å la det skli ut andre veien med diskusjoner om alt mellom himmel og jord. Vi må alikevel prøve å sortere ut en og annen off topic tråd som får stå med tanke på det å bli litt mer "kjent" med hverandre. Hvor denne grensen skal gå er jammen ikke alltid en enkel avgjørelse og jeg håper ikke folk føler seg overkjørt om de skulle få tråden sin stengt eller slettet. Det gjøres i tilfelle bare i beste mening.

Jeg synest forresten forumet fungerer fin fint slik det er i dag og skjønner ikke helt hvor dere finner så mye plagsomme off-topic tråder. :)

Skrevet
Jeg tror evt. at det kan bli vanskelig å administrere/moderere f.eks. et forum som heter "Annet ikke BMW relatert" og et forum som heter "Annet BMW relatert" iom. at grensene for hva som er hva ofte er uklare. Jeg frykter også at "Annet ikke BMW relatert" evt. hurtig blir et "skravle" forum der usaklige påstander, politikk, personangrep etc. kommer til å florere... med andre ord ikke et forum jeg har lyst til å moderere...

Enig.

Vi må nok ha tak i en egen skravlemoderator i så tilfelle for jeg og sikkert flere av de andre moderatorene er ikke så veldig interessert i å sitte å lese mye slikt i tillegg til alt det som er ment å diskuteres på disse sidene, nemlig BMW og nærliggende tema. Det er også ofte i slike tråder det virkelig trengs å modereres..

Med trafikkøkningen som er på dette forumet synest jeg det er mer fornuftig å styre det mot et rent BMW forum enn å la det skli ut andre veien med diskusjoner om alt mellom himmel og jord. Vi må alikevel prøve å sortere ut en og annen off topic tråd som får stå med tanke på det å bli litt mer "kjent" med hverandre. Hvor denne grensen skal gå er jammen ikke alltid en enkel avgjørelse og jeg håper ikke folk føler seg overkjørt om de skulle få tråden sin stengt eller slettet. Det gjøres i tilfelle bare i beste mening.

Jeg synest forresten forumet fungerer fin fint slik det er i dag og skjønner ikke helt hvor dere finner så mye plagsomme off-topic tråder. :)

Jeg tror du og jeg er inne på samme tankegang her! :lol:

Skrevet

Nå begynner jeg egentlig å bli litt lei av all denne sytingen her, dette er ikke vondt ment eller noe personangrep e.l men herregud, er det mulig? vist dere er så lei av alt som ikke har med bmw å gjøre, hopp til bmwccn e.l da vel.. vist Gunnar eller noen av de andre moderatorene lurer på hva de kan gjøre for å gjøre forumet bedre, så legger de ut en vote eller en tråd hvor de spør: "Hva kan vi gjøre for å lage bimmers.no bedre?" eller noe i den dur.. La moderatorene gjøre jobben sin slik de vil, de gjør en kjempe bra jobb, slutt å syt som noen 3åringer som har fått kjærlighet på pinne i stede for is!

men vist det skal bli noen flere moderatorer, ta de som er nøytrale. noe jeg synes de vi har i dag har fått til merkelig bra..

Skrevet

Bare sånn til etterretning for dere som ikke vil at det skal være et rent BMW forum; Da det startet opp het det faktisk Bmwguiden, og det har nå skiftet navn til Bimmers. Jeg vil da være så påstålig å si at Gunnar har nok ment at det skal dreie seg mest om BMW.

Vil dere ha store diskusjoner rundt andre bilmerker så stikk til Bilforumet.net. Det er min mening!

Skrevet

Fordi jeg la det til i går eller forgårs, bare for din skyld. Selv om det absolutt ikke har vært noe problem tidligere heller, og neppe vil forandre noe.

Det jeg stiller størst spørsmål med i argumentasjonen din er at du bruker Bilforumet.net som et stort IKKE-eksempel (på PM til meg, opptil flere ganger), er ikke du moderator der? I så fall sier jeg bare prikk prikk prikk . . .

Skrevet

Fordi jeg la det til i går eller forgårs, bare for din skyld.

Jeg er vel neppe alene om å ville ha det slik? :roll:

Det jeg stiller størst spørsmål med i argumentasjonen din er at du bruker Bilforumet.net som et stort IKKE-eksempel (på PM til meg, opptil flere ganger), er ikke du moderator der? I så fall sier jeg bare prikk prikk prikk . . .

Jo, det er jeg. Og der er vi mye strengere enn her inne. Og det bør det bli her inne også, hvis vi skal bli kvitt all off-topic postingen.

Skrevet

Jo, det er jeg. Og der er vi mye strengere enn her inne. Og det bør det bli her inne også, hvis vi skal bli kvitt all off-topic postingen.

Siden du ofte besøker bimmers også... kan du kanskje fortelle oss hva du spesielt liker med dette forumet... :D ... Jeg tror Gunnar har funnet en fornuftig folkelig oppskrift med en god tone som gjør at forumet har suksess... 8)

Skrevet

Synes den er ganske grei som den er.

Når det linkes til andre ting, er det ofte forslag som passer til BMW også selv om det ikke er en BMW avbildet med forslaget.

Videoer er også greit når det er ferdigheter som skal vises og ikke så mye vekt på emblemet på kjøretøyet.

Tror det er veldig mange kreative forslag eller artige "videosnurter" vi hadde gått glipp av her inne viss allt uten BMW emblem blir sensurert.

Det vil jo også gå på løsninger ang. interiør og motor rom, samt f.eks fargeforslag ved lakkering.

Skrevet

Siden du ofte besøker bimmers også... kan du kanskje fortelle oss hva du spesielt liker med dette forumet... :D ... Jeg tror Gunnar har funnet en fornuftig folkelig oppskrift med en god tone som gjør at forumet har suksess... 8)

Det jeg liker med dette forumet er at det er basert kun på BMW. Bruker bimmers.no mye og til en avveksling bmwccn.no

Skrevet

Bimmers er og blir et BWW forum. Om det dukker opp en og annen tråd som handler om et annet bilmerke, så gjør det meg ikke så mye. Må jo ha litt takhøyde her inne...

Det er værre når det postes tråder som handler om feks: Hva jeg spiste til middag i går, I dag er jeg fyllesyk, Hey, Party? osv... Ser ut for at tulletråden har luket bort endel av disse, så da fungerer den med hensikt.

Skrevet

Det jeg liker med dette forumet er at det er basert kun på BMW. Bruker bimmers.no mye og til en avveksling bmwccn.no

Etter å ha fulgt med på denne tråden, har jeg nå lyst til å komme med min mening: Dette forumet fungerer for meg meget godt sånn det er. Jeg mener det må være takhøyde for litt ot, men alt med grenser selvfølgelig. Er mye enig med mange som har skrevet i tråden her, f.eks Gunnar og bmwe9 bl.a. Vil bare si at Gunnar og moderatorene gjør en meget god jobb. Stå på gutter ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...