oas3k Skrevet Mars 1, 2006 Share Skrevet Mars 1, 2006 Synes det er dårligt brøytet, i går hade de ikke brøyta om morgenen og det var ikke mulighet for meg å komme fram selv med minne nye vinterdekk Oo. Måtte vente til den var litt nedkjørt bor tbg/sfj grensa ikke mye biler der. Værste er der jeg tar av fra E18 til tassebekkveien avkjøringsfelte er jo full av snø og jeg får som regel en ekkel sladd ned i et eller annet spor under snøen der, pluss en som presser meg i 70-80km ikke behageligt. Enig i sentrum virker det jo bare som det er nedkjørt bilen rister som om den skulle falle sammen av alle rillene i snøen... Men rett uten for sentrum fra semslinja og ut over er det helt greit. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bzzlink Skrevet Mars 1, 2006 Share Skrevet Mars 1, 2006 Jeg synes veiene her i Oslo blir brøytet og ikke minst saltet alt for mye. Når jeg kommer frem med min lille jentebil, så synes jeg ikke folk burde klage. Hadde det ordentlig morsomt rundt på veiene i hovedstaden igår. Jeg vil heller gå inn for portforbud for alle som ikke har bakhjulstrekk, og vett på å slå av antispinnen. Sånn at vi andre kan få litt mere plass til å leke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haakon Skrevet Mars 1, 2006 Share Skrevet Mars 1, 2006 nå snør det jaggu mer og det har det gjort i hele natt så at det er mulig å ta seg fram i det hele tatt er utrolig. vi må nok ha litt forståelse for at snøen ikke blir fjerna før den treffer bakken... vaktmesterne her kjører traktor på skift.har våkna av orange blink og metall mot asfalt flere ganger inatt. tror de gleder seg til våren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil Sømme Skrevet Mars 1, 2006 Share Skrevet Mars 1, 2006 Brøytingen her i Lørenskog er helt for jævelig. de begynner 24 timer etter det har lavet ned med snø. Har vært en tur i Lillestrøm nå og når jeg nå skal parkere i garasjen har de ikke måket min side, men den andre siden. har store brøytekanter som hindrer mye for inn og ut - kjøring av garasjen. Hadde jeg giddi / fått betalt, skulle jeg jaggu kjøpt meg en gammal traktor å gjort et 100% bedre resultat. - De som måker er elendige til å måke - Kommer 24 timer etter det har lava ned med snø - Fyller parkeringsplassene med all snøen de måker - Måker ikke ved garasjene - Måker ikke parkeringen for store kjøretøyer som Lastebiler. Svigermora mi som er ansvarlig for brøytinga i Lørenskog kommune Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Mars 1, 2006 Share Skrevet Mars 1, 2006 Svigermora mi som er ansvarlig for brøytinga i Lørenskog kommune Hun som hadde satt snøfreseren innerst i garasjen slik at den først kunne hentes ut 17. mai? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil Sømme Skrevet Mars 1, 2006 Share Skrevet Mars 1, 2006 Svigermora mi som er ansvarlig for brøytinga i Lørenskog kommune Hun som hadde satt snøfreseren innerst i garasjen slik at den først kunne hentes ut 17. mai? Mja, det var vel svigerfar som sto for den avgjørelsen. Hun spurte om vi ikke kunne greie å grave den ut her en dag, men det er så enormt mye skrot som er pressa rundt den snøfresern, så det ville vel ta 10-12 timer bare å kaste ut alt skrotet på utsiden av garasjen... Så da er det faktisk lettere å måke noen timer istedenfor. Men hvis bare den hadde blitt stabla ytterst i utgangspunktet... Hadde det ikke vært for at årsavgiftene kom i går, så skulle penga gått til en pent brukt snøfreser ja! Også fikk vi vannlekkasje på taket i natt. Det var stadig noen som tasset rundt uti gangen i 2. etasje, men så var det bare vannet som dryppet ned. Og på loftet lå det snø som hadde blåst inn via en lufteventil. Så jeg har måkt snø på loftet i dag. Ute ga jeg faen, kjører 4-hjulstrekker i dag, bare gi full gass overalt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rage-A Skrevet Mars 1, 2006 Share Skrevet Mars 1, 2006 Brøytingen her i Lørenskog er helt for jævelig. de begynner 24 timer etter det har lavet ned med snø. Har vært en tur i Lillestrøm nå og når jeg nå skal parkere i garasjen har de ikke måket min side, men den andre siden. har store brøytekanter som hindrer mye for inn og ut - kjøring av garasjen. Hadde jeg giddi / fått betalt, skulle jeg jaggu kjøpt meg en gammal traktor å gjort et 100% bedre resultat. - De som måker er elendige til å måke - Kommer 24 timer etter det har lava ned med snø - Fyller parkeringsplassene med all snøen de måker - Måker ikke ved garasjene - Måker ikke parkeringen for store kjøretøyer som Lastebiler. w0rd. Ubrukelig å bruke bil på Lørenskog når det laver ned. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sledoholic Skrevet Mars 1, 2006 Share Skrevet Mars 1, 2006 Tror ikke dere er helt klar over hvor mye snø det er snakk om. Og det er ikke som om det er 5 mil mellom hver bil her nede, så når det da står en semitrailer og sperrer en innfarts/utfartsåre i en by har man fort en times saktegående kø, og når det da snør så mye at bilene SNØR FAST mens de står i kø, så er det ikke akkurat som om dere hadde kommet dere frem dere heller. Hehe. Tror du virkelig at vi kun er bønder som bor ute på landet? Jeg bor i Mo i Rana. hær er det 25.000 inbyggere. på et ganske lite område. Så det er ganske tett trafikk. Det skjer mange ganger hær også at trafikk og alt stopper opp og det blir litt kaos noen dager. Men den største forskjellen er media. Ser ikke en eneste journalist eller reporter hær før et par hundre har omkommet. Jeg syns ikke det er noe spess mye klaging av oslofolk generelt. Men Media har en tendens til å lage STORE overskrifter av forholsvis normale ting. Men men..... får bare være glad for at jeg bor der jeg bor. har hatt nydelig vær med sol hele dagen i 5 dager nå. men det er -15 grader........ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Mars 1, 2006 Share Skrevet Mars 1, 2006 Hehe. Tror du virkelig at vi kun er bønder som bor ute på landet? Ja, akkurat som dere tror alle her nede er fullstendig udugelige til å kjøre på vinterføre og at dere har det så mye verre hele tiden.. Jeg bor i Mo i Rana. hær er det 25.000 inbyggere. på et ganske lite område. Så det er ganske tett trafikk. Det skjer mange ganger hær også at trafikk og alt stopper opp og det blir litt kaos noen dager.Men den største forskjellen er media. Ser ikke en eneste journalist eller reporter hær før et par hundre har omkommet. Jeg syns ikke det er noe spess mye klaging av oslofolk generelt. Men Media har en tendens til å lage STORE overskrifter av forholsvis normale ting. Det har vel kanskje med at godt over halvparten av Norges befolkning bor i eller relativt nært Oslo.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriklepe Skrevet Mars 1, 2006 Share Skrevet Mars 1, 2006 som det sto i avisen idag, eneste vi forbinder med måke i disse dager er nok en god grunn til å forbli bosatt i bergen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M Skrevet Mars 1, 2006 Share Skrevet Mars 1, 2006 jeg har ikke sett til noen brøytebiler..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trotto Skrevet Mars 1, 2006 Share Skrevet Mars 1, 2006 som det sto i avisen idag, eneste vi forbinder med måke i disse dager ernok en god grunn til å forbli bosatt i bergen. Velger snø foran fugleinfluensa. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriklepe Skrevet Mars 1, 2006 Share Skrevet Mars 1, 2006 som det sto i avisen idag, eneste vi forbinder med måke i disse dager ernok en god grunn til å forbli bosatt i bergen. Velger snø foran fugleinfluensa. joda, kjekt med snø. Så lenge den holder seg på fjellet, eller oslo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Mars 1, 2006 Share Skrevet Mars 1, 2006 Jeg for min del kan ikke se en eneste fordel med å bo i Bergen.. Snø er jo konge! Og sånn ellers, tror dere vi kunne gjort gode penger på å kjøre rundt i byggefelt og ta betalt for å frese hos folk? Tror de stakkarene som måker for hånd begynner å bli bra fed up.. Har jo traktor med kjettinger og snøfres, tar jo et halvt minutt å ta et normal byggefeltsgårdsrom. Kunne være fristende å kjøre rundt og ta en femtilapp per gårdsrom.. Hadde vært en fin biinntekt i studenttilværelsen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mars 1, 2006 Share Skrevet Mars 1, 2006 Hmmm... vi har en del folk med traktor i Danmark (les: bønder) og de har også en biinntekt med å utføre timebetalt måking inne i byene... i år har ikke dette vært en god butikk iom. mangelen på vesentlig sne. Hva gjør de så ? ... salter... ... også selv om det kun er regntung sludd som kommer ned fra himmelen og 3 varmegrader utenfor... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå