Gå til innhold

Hva syntes dere om brøytingen av veiene nå om dagen????

sivert
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 75
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

jeg ser mange fordeler ved å bo på østlandet...

Kort vei til sverige, nær hovedstaden, gardermoen.

MEN - på en annen side har dere sikkert en hel haug masse fordeler.

en ting vil jeg si. Heller snø enn regn ;):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

utakknemlige %&¤#%!!

dette er takken vi som brøyter får. vi som må stå opp midt på natta julaften,nyttårsaften,påske osv!! julaften 2004 var jeg hjemme med familien max 3 timer pga brøyting. hadde noen av dere orket det??? ikke det nei.. vi gjør så godt vi kan!!

å være brøytebilsjåfør er verdens mest utakknemlige jobb. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

he he... jeg jobba også julaften, HELE julaften vel og merke...

Og man er ikke alltid like godt likt når man jobber som vekter heller :lol:

Men essensen som går igjen her er vel ikke at folk er misfornøyd med den brøytinga som faktisk blir gjort, det er vel mer det at det ikke er NOK folk som brøyter pga mye nedbemanninger innad i kommuner etc...

For sånn situasjonen er pr. dags dato (hvertfall her jeg bor) er det ikke bra nok brøyting...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ser mange fordeler ved å bo på østlandet...

Kort vei til sverige, nær hovedstaden, gardermoen.

MEN - på en annen side har dere sikkert en hel haug masse fordeler.

At Oslo er hovedstaden i norge, gjør meg ingenting.

Gardemoen bruker eg ikkje så det spiller ingen rolle for meg..

Har vert i oslo en del ganger, reiser ikkje der med mindre eg må..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

herregud for en gjeng med damer da! :evil:

brøyting foregår etter standarer som oppdragsgiver oppgir!

hos vegvesnet er ofte kravet at brøytebil skal ot nesten med en gang det begynner å snø,ofte er dette kravet helt nede i 2-3 cm!!! men snør det tett og man har en brøyterode som er litt lang så er det ikke lett og holde den vegen ren for snø!!!

og brøyring i tettsteder og byer er jo et helvette! du har oftest problemer med å finne plasser og gjøre av snøen!

i tillegg står det biler parkert på de mest idiotiske plasser,kommer man borti en bil så blir det et storhelvette med forsikringselskap osv!

og til de som klager på at innkjørsler blir fylt med snø så prøv å tenk hvor mange innkjørsler det finnes i en by eller tettsted,skal vi måkke alle så måtte vi vært mange!

angående salting så er ofte det en nødvendig onde!

det finnes nemlig krav til friksjon på de fleste større veier,dette er under noen forhold ikke mulig og oppnå med strøsand! men er enig i at dette overdrives endel!

slutt og klag folkens,tenk på om dere kunne greid dette bedre selv med få folk og pressede annbud!

:applause::applause::applause:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

utakknemlige %&¤#%!!

Jepp, det viste eg fra før, og det stemmer godt..

Skal ikkje skjemme alle under samme kam pga noen ikkje gjør jobben sin sikkeleg.

Ska alle sveiserene få slengt dritt pga en sliter med å få det til??

Ska alle bilmekanikkerene få slengt dritt pga en ikkje finner feilen, eller glemmer en skrue??

hmm, folk har forskjellige oppfatninger på det meste...

Men "alle" ser jo jobben til brøytebilsjåførene og da blir det mye klaging og syting.

Lurer på ka "alle" hadde sagt vist dei hadde sett jobben til, sveisere, mekanikere osv. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

herregud for en gjeng med damer da! :evil:

brøyting foregår etter standarer som oppdragsgiver oppgir!

hos vegvesnet er ofte kravet at brøytebil skal ot nesten med en gang det begynner å snø,ofte er dette kravet helt nede i 2-3 cm!!! men snør det tett og man har en brøyterode som er litt lang så er det ikke lett og holde den vegen ren for snø!!!

og brøyring i tettsteder og byer er jo et helvette! du har oftest problemer med å finne plasser og gjøre av snøen!

i tillegg står det biler parkert på de mest idiotiske plasser,kommer man borti en bil så blir det et storhelvette med forsikringselskap osv!

og til de som klager på at innkjørsler blir fylt med snø så prøv å tenk hvor mange innkjørsler det finnes i en by eller tettsted,skal vi måkke alle så måtte vi vært mange!

angående salting så er ofte det en nødvendig onde!

det finnes nemlig krav til friksjon på de fleste større veier,dette er under noen forhold ikke mulig og oppnå med strøsand! men er enig i at dette overdrives endel!

slutt og klag folkens,tenk på om dere kunne greid dette bedre selv med få folk og pressede annbud!

:applause::applause::applause:

Såg ikkje denne før no. :oops:

:applause: Bra sagt.. :applause:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke utakknemmelig jeg heller, men synest at det er litt sent å begynne å brøyte først 1 dag etter at snøen har komt, slik er det her, aner ikke hvordan det er andre plasser.. og nå har det vært alt for glatt i 3 dager, men fortsatt ingen sanding!! og da mener jeg hele vestnes komune altså

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke utakknemmelig jeg heller, men synest at det er litt sent å begynne å brøyte først 1 dag etter at snøen har komt, slik er det her, aner ikke hvordan det er andre plasser.. og nå har det vært alt for glatt i 3 dager, men fortsatt ingen sanding!! og da mener jeg hele vestnes komune altså

Då bør du ikkje klage på dei som brøytar, men på KOMMUNEN! Dei har vel ein slags form for vakttelefon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite snø på vestlandet :lol:

Men prøvde å bakke opp fra garsjen idag (islagt bakke), gjekk mildt sagt rett t helvete.... Hehe 2 tonn bil på tvers og sklir sidelengs ned igjen....

Følte meg lite kul da :?

Vel, snudde kjerra, kobla ut DSC og vips den kravla seg opp, fremdeles imponert over X5'en

Lenke til kommentar
Del på andre sider

utakknemlige %&¤#%!!

dette er takken vi som brøyter får. vi som må stå opp midt på natta julaften,nyttårsaften,påske osv!! julaften 2004 var jeg hjemme med familien max 3 timer pga brøyting. hadde noen av dere orket det??? ikke det nei.. vi gjør så godt vi kan!!

Skulle tro det var ren tvang og at du ikke hadde noen andre muligheter til å overleve i verden.. Det er jo noe du får betalt for å gjøre, og dessuten velger du det helt selv. Stakkars deg.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...