Gå til innhold

Problematikk med senket E34: Mye snø i motorrom


Gunnar
 Share

Anbefalte innlegg

Har problemer med at jeg får forbanna mye snø opp i motorrommet på min 60/40-senka E34. Hadde den bare vært der hadde det vært greit, men det siste er at den presses så hardt opp at reimene begynner å hoppe av..

I går slapp jeg nesten opp for strøm og fikk problemer med at bilen gikk kjempefort varm. Det skyldtes jo da at snøen hadde klart å få av reima som går om vannpumpa og dynamoen (servoreima satt fortsatt der den skulle).

Finnes det noen grunn til å IKKE lage og montere på en aluplate under der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har problemer med at jeg får forbanna mye snø opp i motorrommet på min 60/40-senka E34. Hadde den bare vært der hadde det vært greit, men det siste er at den presses så hardt opp at reimene begynner å hoppe av..

I går slapp jeg nesten opp for strøm og fikk problemer med at bilen gikk kjempefort varm. Det skyldtes jo da at snøen hadde klart å få av reima som går om vannpumpa og dynamoen (servoreima satt fortsatt der den skulle).

Finnes det noen grunn til å IKKE lage og montere på en aluplate under der?

Hehehe... ikke for å være uartig (som det heter på dansk), men du må holde opp med å leke brøytebil... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, bilen vil bli framtung og du vil få feilhjulstrekk-egenskaper (les: audi).. :D

neida, det er vel en lur ting å montere hvis man har problemer med snø. skal vel ikke være noen bakdeler med en plate der, annet enn at det blir litt mer å demontere ved evt oljeskift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, bilen vil bli framtung og du vil få feilhjulstrekk-egenskaper (les: audi).. :D

neida, det er vel en lur ting å montere hvis man har problemer med snø. skal vel ikke være noen bakdeler med en plate der, annet enn at det blir litt mer å demontere ved evt oljeskift.

Det er bare å lage en liten åpning så man kommer til tappepluggen. Vurderer å lage plate sjøl, ikke pga. snø, men støv om sommern.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dere tror ikke det vil skape problemer med kjøling og slikt? E34 er ikke særlig åpen i fronten (litt rundt lyktene + de små nyrene)..

AC Schnitzer, Realoem tillater ikke direktelinking av bilder, så jeg ser ikke hva slags deler du snakker om, men regner med det kanskje er den originale støt/skliplata som kan monteres under?

Jeg har sett den, men har egentlig ikke så veldig lyst på den av flere årsaker:

- Den er ganske dyr.

- Den er ganske tung.

- Den er hovedsaklig 40-50mm brede flatjern på kryss og tvers, og snøen vil derfor fortsatt klare å komme opp.

- Den bygger ned slik at bilen blir ytterligere 2-3 cm lavere under (da snakker vi 5-6 cm klaring på flat mark etterpå).

- Muligens problemer ved oljeskift, da er en snerten aluplate enklere å fjerne eller lage en enkel åpne/lukke-løsning på.

Fordeler er såklart at den redder bunnpanna.. selv om jeg er livredd for at den skal ryke for tiden så tror jeg resten taler mot og for en løsning med en aluplate..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får jo orginale plater i bøtter og spann (av plast) som kan monteres under motor og gir, så det skulle ikke være noe problem...

forøvrig kan du vel montere favorittsnøplogen min i fronten, så slipper du problemet? :wink: :

b10-44.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AC Schnitzer, Ja, takker for det! Bare konkluderte litt høyt for meg selv her. :)

Du får jo orginale plater i bøtter og spann (av plast) som kan monteres under motor og gir, så det skulle ikke være noe problem...

Får vel ikke som ligger så langt fremme som fra radiator og bak til motor? Det som kommer opp rundt bunnpanna og motor/gir ellers gjør ikke meg noe.

forøvrig kan du vel montere favorittsnøplogen min i fronten, så slipper du problemet? :wink:

Hehe. Det er jo en løsning, men fremkommeligheten blir neppe bedre av den grunn (hadde snø til lyktene i går.. ploga som bare det), og da blir det bare enda verre ved rygging. Hadde på Laguna-leppe i høst (bygger vel 5cm ned fra originalfanger), men tok den fort av igjen.. ble for lav, tok nedi overalt, selv på flat vei.. Hadde ikke funka på vinteren.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På E34`n her i huset hadde vi akkurat samme problemet en gang i fjor vinter men vi hadde det akkurat på grunn av at snøen kom seg opp i motor rommet men ikke ned igjen, vi hadde da den orginale plastik plata som gikk under motor og gir. Når vi fjerna den var problemet vekke.... Så hvis du skal ha en plate under må du forsikre deg at snøen iallefall ikke kommer seg opp i motor rommet.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVis du har problemer med snø i motor rommet som kommer nedenfra, så har jeg en følse av at du bare peiser på der det er 20-30 cm løs snø.

Har 60/40 senk selv, og har mista dekslet under motoren, men har ikke vært borti problemet ditt, for jeg prøver å ikke leke brøytebil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVis du har problemer med snø i motor rommet som kommer nedenfra, så har jeg en følse av at du bare peiser på der det er 20-30 cm løs snø.

Har 60/40 senk selv, og har mista dekslet under motoren, men har ikke vært borti problemet ditt, for jeg prøver å ikke leke brøytebil :)

Har ikke no plate der jeg heller på min E34 heller,å har heller ikke hatt det problemet der så tipper at å leke brøytebil er et av Gunnars fritids sysler hehe:lol:

Men å lage en Aluplate der kan ikke være så vanskelig,er vel godt med steder å feste osv oxo..har tenkt tanken iforhold til bunnpanna sjøl jeg..vil ikke knuse en til(tok en på stjernegrisen min)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVis du har problemer med snø i motor rommet som kommer nedenfra, så har jeg en følse av at du bare peiser på der det er 20-30 cm løs snø.

Nå vet jeg ikke helt hvor høy en Nokia 6230 er, men setter jeg den på bakken ligger krengestagsfestene og muligens bunnpanna ca. ved toppen av displayet på den, tror det skal være ca. 8-8.5cm over bakken. Ergo skal det ikke mer enn 10-15 cm til, for da hoper det seg opp foran bunnpanna og krengestaget og presses opp i motorrommet.. og 10-15 cm ligger det jo overalt på tider som dette. Skulle jeg unngått det måtte jeg latt bilen stå hjemme..

Og jaddah, brøytebil er en av fritidssyslene mine, men da bruker jeg den gamle gode Leylanden med Dalen-snøfres.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg forstår problemet ditt Gunnar. jeg bor også i Vestfold og leker snøplog om dagen. Min E32 er senket 40 mm MEN jeg har en kunststoff plate originalt montert under motoren. Kanskje denne kunne passe på din bil? Den er ikke tung og tar ikke mye av klaringa under bilen.

Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...