Gå til innhold

ny bil i dag peugeot

Share

Anbefalte innlegg

den gamle 2,1 liter dieselmotoren på 110 HK og 250 Nm.

Det er en fin motor, sånn bortsett fra traktorlyden på tomgang :)

Hehehe... ja traktorlyden er der, men det er den absolut også i min 318dT... :lol: ... PSA´s gamle 2,1 liter dieselmotor er forøvrig viden kjent for å være ekstremt holdbar... 5-6 hundrede tusen kilometer uten betydelig vedlikehold er ikke uvanlig... :D

Som antiloop skriver... clutchen skal ikke være spesielt tung på en 406, men modellen kom på markedet i 1996 så helt moderne er den ikke. Clutchen på min 1997 E36 323i var faktisk tyngre enn på min 1997 406 SVDT Break... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Mor har en 306 HDi stv og den kommer seg ihvertfall fram overalt.. har ikke hatt noe problemer med den når jeg har lånt den.. går egentlig helt greit å.. men har byttet to pedalsett og bilen har gått snart 80000km..

Grattis med ny bil.

306en min er nå kjørt 393000 km, jeg satt i den fabrikkny motor for 5-6000km siden. Motoren byttet jeg pga at jeg fikk tak i den jeg har for en billig penge. Men den gamle motoren som var kjørt 387000 km tikket ikke noe særlig. Eneste jeg merket med tanke på motorbyttet, er at kompresjonen er merkbart bedre i den nye...

Til deg Arimanni så vil jeg si en ting. At far din har 40 års fartstid som mekaniker betviler jeg ikke, og at han skyr Peugeot har jeg ikke vondt for å tro. Han er nok da litt av den gamle skolen hvor Franske biler ble skydd som pesten. Peugeot har jo slitt hele siste del av 90-tallet for å bli kvitt "rusten møkkabil"-stempelet. "Alle" hater jo Peugeot og Citroen, for det er så tungvint, fælt og elendig. Men sannheten er at nye generasjonen Peugeot/Citroen er suverent og ledende på mange områder i dag.

Selv har jeg skrudd for det meste i mitt liv på Peugeot, Mercedes, Chrysler, Jeep, Volvo og BMW. Samtlige av de har sine svakheter, men samtlige har og sine gode løsninger. At BMW og Peugeot merker seg ut i denne sammenheng, er ikke noe å tvile på for min del.

Samme stempel gjelder jo feks Skoda. De sliter med å bli godkjent av allmennheten, men folk klarer ikke å godta at det mer eller mindre er et VW-produkt i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Franske biler beviser jo hvor elendige de er i f.eks WRC. :wink:

Hehe...

Vel... For min del så føler jeg at om det heter Ford, Peugeot, BMW eller Subaru på WRC, BTCC eller hva som helst på proffnivå - så er det kun utseende som kan sammenlignes litt med orginalutgaven...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Franske biler beviser jo hvor elendige de er i f.eks WRC. :wink:

Hehe...

Vel... For min del så føler jeg at om det heter Ford, Peugeot, BMW eller Subaru på WRC, BTCC eller hva som helst på proffnivå - så er det kun utseende som kan sammenlignes litt med orginalutgaven...

Hehehe...apropos Peugeot og WRC... noen som husker denne filmen med en Peugeot 405 T16 ? .... :P

http://video.google.com/videoplay?docid ... eugeot+405

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til deg Arimanni så vil jeg si en ting. At far din har 40 års fartstid som mekaniker betviler jeg ikke, og at han skyr Peugeot har jeg ikke vondt for å tro. Han er nok da litt av den gamle skolen hvor Franske biler ble skydd som pesten. Peugeot har jo slitt hele siste del av 90-tallet for å bli kvitt "rusten møkkabil"-stempelet. "Alle" hater jo Peugeot og Citroen, for det er så tungvint, fælt og elendig. Men sannheten er at nye generasjonen Peugeot/Citroen er suverent og ledende på mange områder i dag.

Selv har jeg skrudd for det meste i mitt liv på Peugeot, Mercedes, Chrysler, Jeep, Volvo og BMW. Samtlige av de har sine svakheter, men samtlige har og sine gode løsninger. At BMW og Peugeot merker seg ut i denne sammenheng, er ikke noe å tvile på for min del.

Samme stempel gjelder jo feks Skoda. De sliter med å bli godkjent av allmennheten, men folk klarer ikke å godta at det mer eller mindre er et VW-produkt i dag.

Hehe. ja, han er vel meir eller mindre av den gamle skulen ja, der dei var bilmekanikere og ikkje deleskiftere. :D

Kan hoksa han har fortalt meg at den verste franske bilen han veit om, er Citroen. Grunnen var at du måtte ha så mykje spesial verktøy for å utføre ein jobb som du på andre biler kunne gjere med eit par skiftenøkler.

Peugeot har han eigentleg ikkje så mykje imot når det gjelde dei nyare modellene, men han synest at dei er veldig trange i motorrommet, noko eg seie meg einig i. Men utover det er det jo heilt greie bila, med fin kjøyrekomfort og bra motor og drivverk.

Er einig med deg i det at BMW og Peugeot har mykje som er av dårleg kvalitet!

Berre sjå på min for eksempel, ein E34 520 fra 1989, med styresnekke, greit nok at dei har forbetra dei fra 1970-tallet, MEN, det er fortsatt gammal teknologi som mange andre bilmerker har gått vekk fra! Og kven ellers enn BMW er det som har tre ledd på kvar side fra styringa og ut til hjula?!

Det er sånne ting dei burde for lengst ha fiksa på ein 1989 mod! Ikkje ein gong Passaten til far min fra 1989 har tre stk!

Det er ikkje berre Skoda som har dårleg rykte på seg, ta KIA for eksempel. Det er heilt supre bila etter min meining! Enkle å skru på, billige deler og slitesterke.

Mange bilmerker som ikkje fortjener ryktet dei har, både den eine og den andre vegen :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er einig med deg i det at BMW og Peugeot har mykje som er av dårleg kvalitet!

Berre sjå på min for eksempel, ein E34 520 fra 1989, med styresnekke, greit nok at dei har forbetra dei fra 1970-tallet, MEN, det er fortsatt gammal teknologi som mange andre bilmerker har gått vekk fra! Og kven ellers enn BMW er det som har tre ledd på kvar side fra styringa og ut til hjula?!

Det er sånne ting dei burde for lengst ha fiksa på ein 1989 mod! Ikkje ein gong Passaten til far min fra 1989 har tre stk!

Det er ikkje berre Skoda som har dårleg rykte på seg, ta KIA for eksempel. Det er heilt supre bila etter min meining! Enkle å skru på, billige deler og slitesterke.

Mange bilmerker som ikkje fortjener ryktet dei har, både den eine og den andre vegen :roll:

Uff, kunne skrevet en god del til deg nå, men holder på å mate ungene til denne sattans Idol-sermonien - så det får bli en kjapp en:

For det første så var min mening at BMW og Pysj det som låg mitt hjerte nærmest, faktisk. Men feilfrie er de ikke, nei.

Styresnekke: hvem andre? Feks Mercedes... Amerikatraller.. Bare rævva det snekkegreiene når det begynner å få litt kilometer på seg. Men please... Ikke sammenlign Passat med Pysj eller BMW... Vi snakker om 2 forskjellige verdener da...

KIA... Ingen kommentar omtrent. Har kun skrudd på en, og det var en sideskade. Tok bare 3 måneder før bakskjermen kom... Bilen bar ellers preg av simpel og enkel sammenbygging. Men bilen er billig og funksjonell, og for mange er billig et viktig stikkord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styresnekke: hvem andre? Feks Mercedes... Amerikatraller.. Bare rævva det snekkegreiene når det begynner å få litt kilometer på seg. Men please... Ikke sammenlign Passat med Pysj eller BMW... Vi snakker om 2 forskjellige verdener da...

På kva modeller du tenke på no?

Akkurat! 2 forskjellige verdner i både pris og "status"! Og derfor burde BMW ikkje legge seg på sånne dårleg teknologi.

Det einaste eg har å seie på Peugeot er at det er trangt i motorrommet. Eg også synest det er gode biler å kjøyre, men når det gjelde mekanisk arbeid, ville eg personleg heller levert inn bilen enn å gjere det sjølv.

EDIT:

KIA... Ingen kommentar omtrent. Har kun skrudd på en, og det var en sideskade. Tok bare 3 måneder før bakskjermen kom... Bilen bar ellers preg av simpel og enkel sammenbygging. Men bilen er billig og funksjonell, og for mange er billig et viktig stikkord.

Hehe.. Sant det at dei er treige med deler og liknande. Eg var berre utplasert 5 uker på eit KIA verkstad gjennom GK Mekanisk, og merka liksom ikkje så mykje til treigheiten.

Enkel samenbygning er det ja, men den holder :D

Du veit kva som er "forskjellen" på ein bil fra f.eks KIA eller Toyota og ein fra BMW, VW og MB? Når du skrur laus skrua på ein "riskoker", kan du skru skrua ut for hand, det kan du normalt vis ikkje på ein europeer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du skrur laus skrua på ein "riskoker", kan du skru skrua ut for hand, det kan du normalt vis ikkje på ein europeer.

Eller ikke... Det verste jeg gjør omtrent er å bytte understellsdeler på riskokere.. Alltid rustet i filler.

Motorjobber på japs derimot er en helt annen ting. Ofte greie, enkle løsninger - uten oljelekkasje over alt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller ikke... Det verste jeg gjør omtrent er å bytte understellsdeler på riskokere.. Alltid rustet i filler.

Det er ytterst skjelden du ikkje kan bruke handa på å skru ut skurene (vist du ser bort fra understellet sef :lol: )

Men vil tørre å påstå at dei ikkje er så galne som Opel og Ford.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

he he. her var d mange nyttinge meninger. :) det har seg slik att svogeren min er peugeot teknikker og skryter denne bilen ganske høyt, de er suverene på vinterføre og bruker 0,45 på mila i diesel de har stor plass og d er veldig lite feil på de, etter hans ord den beste peugoetn som er laget til nå.. er vel ikke uten grunn att han sto som nr 2 på ventelista for og kjøpe denne bilen vist jeg ikke skulle ha den. den er bra utstyrt og har gode seter og synest ikke bremser clutch eller gass responsen var dårlig. med en chip i disse gir de 144hk og disse bilene går faktisk bra.d er jo tros alt en 2003 mod og ikke en 1990 liksom. jeg prøvde div biler før jeg kjøpte denne og d var 2002 mod skoda octavia 1,9tdi,bmw 523 touring og bmw 530 touring. skoda var for liten, 523´n brukte 1,2 på mila altså uaktuelt som familiebil og 530´n brukte en del diesel den og. kanskje litt for mye med tanke på by kjøring og slikt som jeg driver en del med for der ville ikke 530´n under litern og d er for masse for en diesel bil synest jeg. :) derfor valkte jeg ganske enkelt en peugetot som var pen og stor og brukte lite diesel. kan ikke se noen bakdeler med d. :) har snakket med en del kompiser som har slike og jeg har enda ikke fått en dårlig tilbakemelding ang kjøre egenskaper så den funker nok som famile kasse, uansett så har jeg jo e30´n ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra... :D... og så er det bare å legge til at Peugeot (PSA) selvfølgelig har fulgt med i timen når det gjelder videre utvikling av deres dieselmotorer.

Dagens 1,6 liter HDi har også 110 HK ved 4000 rpm, men faktisk hele 260 Nm ved 1750 rpm. BMW E90 318d´s M47D20 motor (knapt to liter slagvolum) yter forøvrig 122 HK ved 4000 rpm og 280 Nm ved 1750 rpm. Peugeot´s 2,0 HDi yter 136 HK ved 4000 rpm og 320 Nm ved 1750 rpm... med andre ord knapt så imponerende som BMW´s M47D20 motor med 163 HK ved 4000 rpm og 340 Nm ved 1750 rpm.

Peugeot har imidlertid også deres 2,7 liter HDi motor som yter 204 HK ved 4000 rpm og 440 Nm ved 1900 rpm... og det er ganske enkelt en suveren motor. BMW´s M57D30 motor (bl.a E60/61 530d) yter 231 HK ved 4000 rpm og 500 Nm ved 1750 rpm, men den er knapt så kultivert som Peugeot´s 2,7 liter HDi maskin. M57D30 med dobbel-turbo (E60/61 535d) er av en annen verden, men også helt latterlig dyr... 272 HK ved 4000 rpm og 560 Nm ved 2000 rpm er imponerende, men det er prisen også... 787900,- norske kroner før ekstrautstyr... :?

BMW leder utviklingen når det gjelder effekt, men Peugeot er faktisk i dag den bilprodusenten som utvikler dieselmotorer som minner mest om bensinmotorer... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...