Gå til innhold

E46 bruker SINNSYKT mye spylerveske. Hva kan jeg gjøre?

Anbefalte innlegg

• Svar 99
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Når jeg spyler forntruta så spyler bilen lyktene annen hvar gang lyktene også, og det er ikke lite spylerveske den bruker da! Er det noen måte å redusere spylinga på lyktene?

har samme problem på min e46..

det bare å "blinde"lyktespylerene sån at du ikke får spyleveske fram e lykten..funka veldi bra oss meg..

Skrevet

eg drog berre ut el. tilkoblings-stikke som gjekk i motoren te lyktespylerene. var den største av dei to motorene. ikkje fårr feilmelding på det heller. aldri meir lyktespyler. drar over lyktene me kosten som står på bensinstasjonen av og til.

Skrevet

Nå er vel spylerveske forbruksvare vel? Stikk på Rimi, Rema eller Kiwi så får du det billig. Skru av kjørelysa så spyler du kun ruta foran. Ellers mener jeg at første dusj tar lykter + rute, så går det 5 trykk for lyktene tas igjen. Er litt usikker om det er akkurat 5 trykk.

Har du xenon og fjerner lykte spylern er du ganske egoistisk(les litt ironi her, til dere som tar dette som direkte kritik) spør du meg. Noe av kravspek for xenon er jo å ha lyktespyler slik at du får vaska lyktene oftere, da skitt fort kan gi feil lys refleksjon.

Skrevet

En kompis som har en 08`320d var akkurat på besøk, han flira godt når jeg fortalte at jeg er sjokkert over spylervæske forbruket ja :lol: Får være grenser for forbruk da mann, samme forbruket på hans også :lol: Han tippet at hans tar lyktene ca hver 3-4 gang. Hvorfor i all verden er det ikke en egen spak/bryter til lyktespylerene bare..? Ja ja, mest lættis egentlig.

• 2 weeks later...
Skrevet

Min e46 spyler alt, men det kan ha noe å gjøre med at jeg sjelden bruker bilen og enda sjeldnere spylervæske.. :)

• 2 weeks later...
Skrevet

viss dåke er så innmari gnitne på spylervæska og ikkje har råd til dette så kjøp ein bil frå 18 hest å kjerre der dette ikkje var påtenkt ein gong.

utruli at dette temaet har blitt dratt så langt...

Skrevet
viss dåke er så innmari gnitne på spylervæska og ikkje har råd til dette så kjøp ein bil frå 18 hest å kjerre der dette ikkje var påtenkt ein gong.

utruli at dette temaet har blitt dratt så langt...

klovn.... :shock:

Skrevet

Problemet er vel egentlig at spylervesketanken ikke er større, for det er et viktig poeng at lyktene jo bør vaskes ofte for å fungere som de skal! -Samtidig som det er utrolig irriterende å måtte fylle spylerveske flere ganger i uken, slik jeg måtte på en Peugeot Partner firmabil jeg brukte mye før. Den prøvde å vaske HELE bilen hver eneste gang mans skulle spyle ruten litt.

Ellers kan jeg jo legge til at min far og irriterer seg over å måtte fylle spylerveske så ofte på sin E90.

Forresten genialt det de har på bensinstasjonene i sverige (bare sett det der ihvertfall) med egen pumpe for spylerveske sammen med bensinpumpene, bortsett fra litt stiv pris..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...