mEhE Skrevet April 1, 2006 Skrevet April 1, 2006 ble noen timer i garasjen idag. men så vet jeg ikke helt hvordan jeg skal gjøre med reg.reima. hele motoren skal i deler.. så tenkte siden veiven og kamakaksel alikvel skal demonteres må vel reg.reima alikvel stilles inn. så kan jeg bare dra den av? eller må jeg merket på en slags måte uansett? hvordan kan jeg få merket slik at jeg for satt det på riktig etterpå?
lars78 Skrevet April 1, 2006 Skrevet April 1, 2006 røsk av og kjøp ny, alt må "innstilles" på nytt Lykke til!
mEhE Skrevet April 1, 2006 Forfatter Skrevet April 1, 2006 ok..da kommer jeg noen steg videre i dag alikvel:-)
sledoholic Skrevet April 1, 2006 Skrevet April 1, 2006 merkene er enkle å finne. Du har ett oppe på høyresidan ev reimhjulet på kammen. åsså har du ett nede på veiva. de er enkle å finne. Kan ikke bli feil.
mEhE Skrevet April 2, 2006 Forfatter Skrevet April 2, 2006 hm..ser ikke merkene jeg.skal det ikke være merket med en strek? et merke på store hjulet til veiven?og et på kamhjulet? ser heller ikke noen strek på høyre side av av kamhjulet,regner med streken er på toppen. stemmer det jeg har skrivd? edit.fant strekene på veivhjulet.var jo en ide og snu litt på det.hehe
Nils Jørgen Skrevet April 2, 2006 Skrevet April 2, 2006 Når jeg er i tvil om hvor merkene er,bruker jeg å lage egne merker med hvit korekturlakk. Dette må da selfølgelig gjøres før man tar av reima.
mEhE Skrevet April 2, 2006 Forfatter Skrevet April 2, 2006 hm..håper merkene ikke har forsvunnet da.har alerede tatt av toppen
Haug530D Skrevet April 2, 2006 Skrevet April 2, 2006 hm..ser ikke merkene jeg.skal det ikke være merket med en strek?et merke på store hjulet til veiven?og et på kamhjulet? ser heller ikke noen strek på høyre side av av kamhjulet,regner med streken er på toppen. stemmer det jeg har skrivd? edit.fant strekene på veivhjulet.var jo en ide og snu litt på det.hehe Her ser du hvordan det er merket, hvis bilen er en 86 mod E30 325I:
Lien Skrevet April 2, 2006 Skrevet April 2, 2006 Hvis du har tatt av toppen er jo ikke det noe problem. Bare stille TopDeadCenter på stempel 1 og sørge for at ventilene står i riktig posisjon (tipper haynes boka har oversikten over mye kammen skal være vridd).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå