GSS Skrevet April 4, 2006 Share Skrevet April 4, 2006 Nå samenligner du en budsjett bil mot en bil som er någet overpriset. Er Alpina overpriset? Er ikke så godt kjent med nyere Alpina, men min e12 B7 og jeg Trottos B10 har nok en hel del spesielle specs som er langt ifra vanlig på en bil. I tillegg koster det nok en smule ekstra for merket, men det er nok ikke overpriset. Til de andre som synes B6 B7 og B8 er drømmebilen, disse finnes i både 3serie, 5er, 6er og 7er i nesten alle årene fra -78. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alpina b3 Skrevet April 4, 2006 Share Skrevet April 4, 2006 her var det mange synspunkter. Eg var på jakt etter en 328i når eg kjøpte min b3, men så døk denne opp. Visste ikke mycket om alpina(brabus har vart mer min smak førr) Men ångrer ikke en dag, mer samstemt og behaglig langturs lok får man lete etter. Ta frem alpinan om 10 og den er fortfarande smakfull, se 1986 når testaross look var in, hvem kjøper en 635csi med testarossa look i 2006? brabus,schnitzer og alpina har en bra design fra begynnelse, og hvorfor forandre noe som fungerer bra. Men all heder til dem som stylar og legger ner sjelen sin på styling, alpina og egen stylade bilar er som eple or pære. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole@Automote Skrevet April 4, 2006 Share Skrevet April 4, 2006 Men all heder til dem som stylar og legger ner sjelen sin på styling, alpina og egen stylade bilar er som eple or pære. Godt sagt. Var veldig ening i det der Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trotto Skrevet April 4, 2006 Share Skrevet April 4, 2006 Nå samenligner du en budsjett bil mot en bil som er någet overpriset. Hmmm. Jeg sammenligner med din smak. Hadde du hatt mer penger, så hadde du bygd etter Alpinas specs? Med få unntak så er jeg sikker på att de fleste bilene jeg har satt fingra mine i kan klare å konkurere mot Alpine i utseende. Jeg har forståelse av at du synes det. Dessuten hvis du kikker litt i arkiva mine så har jeg ikke tatt i så mange 318. De fleste har nokk maskin til å brøyte ett stykke. NOS er vel en eller kortvarig nødhjelp.Uansett så syns jeg Alpina kunne ha fornya seg litt. De lever på gammel nostalgi og middelaldrende menn som kjøper seg midtlivs krise biler. Det er nok de som har pengene til å kjøpe en någet overpriset bil, så du får skifte beite, skal det bli dollar i safen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet April 4, 2006 Share Skrevet April 4, 2006 Hva Alpina selv sier om deres biler... spesielt det jeg har understreket er litt artig... The urge for that which is better and more special has thankfully not slowed in times of mass production, but has become, accompanied by rising standards of living, an eminently fulfillable desire. Exactly this has been the motivation for ALPINA, a small but enterprising automotive manufacturer. To build special automobiles for a small circle of cognoscenti, for people who have a taste for exclusivity and the finer things in life, and who aren’t in need of exhibitionist exterior presentation in their automobile. As we place less emphasis on an ALPINA’s exterior differentiation than we do in its inner values, we choose to draw the basis for our automotive work exclusively from BMW: a great marque, and one of the best and most technologically advanced. And there, where the best with right assert, that theirs is good enough for the masses, is where we begin to go to work for the few. ALPINA offers you, as manufacturer of refined, clever automobiles, the performance of an exotic motorcar without the trouble that often accompanies one. These are automobiles whose chassis carry the fabrication experience of a first-class volume-market manufacturer. Automobiles exhibiting appropriate interior space and ensuring the efficient customer service of a world-wide make – namely BMW. At ALPINA we strive for the synthesis of fascination and reason. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mEhE Skrevet April 4, 2006 Share Skrevet April 4, 2006 hm.. dama synes orginal e30 m3 ser plastikk stylet ut og typisk vanlig bil som alle kjører rundt på litt morsomt..hehe.. tror hun hadde ledd av "stylingen" til alpina.. ser nesten ikke forkjell selv på en alpina og vanlig uten om de mindre pene felgene.. så for min del ville jeg ikke hatt en alpina for utseendes skyld.. men motor derimot og Alpina stemplelet med godt rykte har jeg ikke noe imot! om jeg noen gang kommer til å får rå til en slik bil hadde jeg nok holdt den orginal..tror ikke en alpina med reigerstyling hadde blitt så populært blandt entusiaster. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haakon Skrevet April 4, 2006 Share Skrevet April 4, 2006 har vært intressert i bil siden jeg var 11-12 ,men ikke spes bmw men har alikevel hørt om alpina. har sett på alpina modellene som fabrikksgodkjente "upgraded" modeller med mer power ,som mb`s amg.en slags stueren trimming hvor ingenting er dårligere enn på den fabrikken leverte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Andreas| Skrevet April 4, 2006 Share Skrevet April 4, 2006 De som fascinerer meg med Alpina er det jeg leste for et par dager siden. Most recently Alpina have produced a version of the current BMW E60 5 Series called the B5, which rivals the BMW M5. The B5 offers a different take on performance and how to get it: unlike the V10 M5, the Alpina B5 uses a supercharged V8 which produces similar horsepower but has far greater torque. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Skrevet April 4, 2006 Share Skrevet April 4, 2006 Alpina er fint, men Hartge er tøft. Det er forskjellen. Må nesten ha en av hver, slik at en kan velge etter hvilket humør en er i... Alpina B8: 4.6l 333 Hartge 5.0l 370 illsinte hester Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet April 5, 2006 Share Skrevet April 5, 2006 De som fascinerer meg med Alpina er det jeg leste for et par dager siden.Most recently Alpina have produced a version of the current BMW E60 5 Series called the B5, which rivals the BMW M5. The B5 offers a different take on performance and how to get it: unlike the V10 M5, the Alpina B5 uses a supercharged V8 which produces similar horsepower but has far greater torque. En Alpina E60/61 B5 med en V8 motor på 500 HK ved 5500 rpm og 700 Nm ved 4250 rpm er noe helt annet en BMW E60/61 M5 med en V10 motor på 507 HK ved 7750 rpm og 520 Nm ved 6100 rpm... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trotto Skrevet April 5, 2006 Share Skrevet April 5, 2006 Helt klart mer kjørevennlig Alpinaen. Men det er ingen grunn til å tro at M5-motoren er noe annet enn fantastisk også. Tenk, den er normalaspirert, mens Alpina-motoren kombinerer for første gang Valvetronic og radialkompressor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trotto Skrevet April 5, 2006 Share Skrevet April 5, 2006 Er det forresten noen som vet hvor en rød Alpina C2 2,7 Allrad Touring (E30) befinner seg? Jeg var nær ved å kjøpe den for 2-3 år siden, men noen kom meg i forkjøpet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet April 5, 2006 Share Skrevet April 5, 2006 Helt klart mer kjørevennlig Alpinaen. Men det er ingen grunn til å tro at M5-motoren er noe annet enn fantastisk også. Tenk, den er normalaspirert, mens Alpina-motoren kombinerer for første gang Valvetronic og radialkompressor. Enig... tenkte nettopp mest på at motorene nødvendigvis må være ganske så forskjellige når det gjelder motorkarakteristikk. De er hver især de beste fra to forskjellige verdener... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Andreas| Skrevet April 5, 2006 Share Skrevet April 5, 2006 En Alpina E60/61 B5 med en V8 motor på 500 HK ved 5500 rpm og 700 Nm ved 4250 rpm er noe helt annet en BMW E60/61 M5 med en V10 motor på 507 HK ved 7750 rpm og 520 Nm ved 6100 rpm... Fascinerende eller hva? Hvem hadde du valgt av disse to? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Patrick B Skrevet April 5, 2006 Share Skrevet April 5, 2006 En Alpina E60/61 B5 med en V8 motor på 500 HK ved 5500 rpm og 700 Nm ved 4250 rpm er noe helt annet en BMW E60/61 M5 med en V10 motor på 507 HK ved 7750 rpm og 520 Nm ved 6100 rpm... Fascinerende eller hva? Hvem hadde du valgt av disse to? Dagens spørsmål? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå