Gå til innhold

Priser på bmw deler.

ØyvindB
 Share

Hvor kjøper du i hovedsak dine BMW deler?  

49 stemmer

1. 1. Hvor kjøper du i hovedsak dine BMW deler?

• Bavaria
      1
    • OS Bildeler
      4
    • GS Bildeler
      13
    • Biltema
      2
    • Autocentrum
      3
    • Stenshagen
      1
    • Annen BMW Forhandler for BMW Norge (bilsalongen ol.)
      4
    • Koed DK
      15
    • Scmiedemann DK
      1
    • Motortechnik NO
      6
    • Tronrud Bil
      0

Anbefalte innlegg

Jeg sjekket litt priser på deler idag, ting jeg kanskje kan få bruk for, jeg har sendt mail til endel steder, dette er de som har svar til nå (mailen ble sendt 14:44 idag så det er meget bra responstid fra disse!).

jeg har bare lagt på moms (25%) på de danske prisene, så de er jo litt omtrendtlige. Jeg venter enda svar fra bla. OS bildeler.

850.JPG

Endret litt på skjemaet da jeg hadde lest prisene fra autozentrum feil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Påført rabatt er forresten med BMWccn medlemskap, NIK (motorteknik altså) har ikke clutchen jeg spurte etter, så summen er jo ikke sammenliknbar der.

Forøvrig har jeg spurt etter spesifike delenummer, om noen har valgt OEM deler har de i såfall ikke opplyst om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her skulle man fått svart på mange alternativer. Jeg handler ikke deler til min BMW på faste steder. Har handlet fra Motortechnik, Koed, Autozentrum, Brages, Stenshagen Oslo, Stenshagen Lillestrøm, Schmiedmann osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her var det penger å spare.. over dobbelt så mye hos bilsalongen vs koed. :shock:

sikker på at bilsalongen ikke gir noe rabatt til bmwccn-medlemmer?

jeg kjøper mine deler hos bmw-forhandler i sverige og norge, men koed bør vel kanskje bli den faste heretter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte å handle fra GS først, før jeg oppdaget Koed. For ikke å snakke om de hyggelige prisene og superduperbra service så er koed en suveren vinner.

Kan ta en konkret eksempel:

Jeg ringte rundt om frampotte til min M40 motor.

BMW forhandler: 2600 NOK (!) Måtte holde meg for ikke å få hakaslepp i telefonen.

Koed: 822DKK. Blir ca 1000 NOK!

Slå den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg til den dyreste prisen for lamellen så er motor teknik 300 kr dyrere enn koed,og da er det i landet i tillegg...

Så hvis garanti sak er det lettere å handle der-når det er snakk om så marginale forskjeller..

Og prisen til Koed er ikke justert 100% heller så ikke sikkert det er noe forskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg til den dyreste prisen for lamellen så er motor teknik 300 kr dyrere enn koed,og da er det i landet i tillegg...

Så hvis garanti sak er det lettere å handle der-når det er snakk om så marginale forskjeller..

Og prisen til Koed er ikke justert 100% heller så ikke sikkert det er noe forskjell.

Jeg vet ikke helt hvordan du kommer frem til den konklusjonen, men hvis du for Motortechnik legger til 1300,- kroner for en clutch kommer totalsummen opp i ca. 10400,- kroner. Den tilsvarende beregningen for Koed er som kjent ca. 7300,- norske kroner... altså godt og vel 30% mindre. Selv med mindre justeringer for Koed er jeg temmelig sikker på at Koed allikevel er minst 25% billigere enn f.eks Motortechnik. Så får du avgjøre om kjøreturen til din lokale delepusher er verdt små 2500-3000 kroner... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke helt hvordan du kommer frem til den konklusjonen, men hvis du for Motortechnik legger til 1300,- kroner for en clutch kommer totalsummen opp i ca. 10400,- kroner. Den tilsvarende beregningen for Koed er som kjent ca. 7300,- norske kroner... altså godt og vel 30% mindre. Selv med mindre justeringer for Koed er jeg temmelig sikker på at Koed allikevel er minst 25% billigere enn f.eks Motortechnik. Så får du avgjøre om kjøreturen til din lokale delepusher er verdt små 2500-3000 kroner... :lol:

Si jeg var litt trøtt igår da,av en eller annen grunn klarte jeg forbinde totalen til Koed med Motor teknikk. My bad...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...