Gå til innhold

15kr litern til sommern


///M
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 87
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Bensin i statene, er på rundt $1,99 per gallon. Og de sutrer kjempemasse der nå. De mener den prisen er heeeeelt ekstrem. :roll: jadda..

Ja, egentlig så er den jo det. Der borte har den jo vært på 1$/Gallon for ikke så lenge siden. Det er bare vi som er lullet inn i den sosialdemokratiske søvnen etter at krigen gjorde bensin til en mangelvare. Det er greit med oljefondet, men hvis vi hadde brukt et par milliarder på utvikle renere biler og brukt et par oljefat på egne innbyggere, så hadde vi alle fått følelsen av at vi bor i en oljestat!

Hvis det sparer miljøet at jeg betaler 2x for bensin uten at vi bruker pengene til å sørge for at miljøet totalt sett blir bedre, da er Norge Nr1. som miljønasjon!

Hvor lenge er det til vi får hjemmebrenning av olje (lite oljeraffineri i hagen)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så kan vi vel ta med at den norske stat tjente 46.1 milliarder på bensinavgifter i 2005.

Leste i avisa i dag at siden oljeprisen er så høy så tjener staten 1 milliard ekstra per dag.

Hva med å regulere avgiftene ned på bensinen når inntjeninga på olje skyter i været, neida.. mye vil ha mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FrP hadde en genial løsning på bensinprisen. Staten bestemmer seg for en fastpris på bensin, f.eks 9kr pr liter. Hvis bensinprisen stiger, så må staten ta regninga. Hvis prisen synker under 9kr, så er det vi bilister som tar regninga. I det lange løp vil dette bli ganske rettferdig for både stat og bilist. Da er det også lettere for transportfirmaer og spå sin egen fremtid.

Når bensinprisen stiger fra 10kr til 15kr så vil jeg tro at mange sliter.

Høye besninpriser vil iallefall tvinge frem ny teknologi. Forbrenningsmotoren er jo eldgammel. Men Norge er nok ikke interessert

i å støtte forskning på motorer som går på annen enn petroleum, siden staten tjener grovt på salg av petroleum. Vi så jo bare hvordan det gikk med "Think" som nå heter "Smart" og har blitt en sukess i sør-Europa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjøper meg snart 1,0Diesel, finnes det noen.

Men den fast prisen høres veldig bra ut, overigår var bensina på 9.77 og 8,83 for diesel her på stovner, og det krydde av biler i shell stasjonene her.

Hvis bensina virkelig når til 15kr litern blir det ikke billig å kjøre for mange, de såkalte rånerne kan glemme det å kjøre bil en stund, men verst er det for transport bransjen er det ikke det? altså drosje f.eks osv.

Hvordan er det med fly a?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og hvor mye av de 50 milliardene vi tjener ekstra får vi se noe som helst av?? Nå er det faen på tide stortinget tenker litt lenger en til de 4 forpu*** veggene sine!! Lurer på hva de tenker på egentli.. og at bensinen er billig i forhold til lønna, bullshit! jeg blir lærling nå, å du kan ikke komme her å si at bensinen er billig!!! nå begynner jeg å bli drittlei den griske regjeringen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Bush sitter nok å gnir seg i hendene, tullebukk.

Hvorfor skulle Bush gni seg i hendene ?... :? ... Jeg er temmelig sikker på at det siste han nå ønsker seg; i en situasjon med et kraftig amerikansk budsjetunderskudd, er en nedkjøling av økonomien pga. høye øljepriser. Mindre fart på økonomien gir flere arbeidsløse og mindre skatteinntekter... som i en krig mot terror gir et enda større budsjetunderskudd... :roll:

1 liter 95 Oktan koster forøvrig ca. 10,- kroner her i Danmark for tiden... 1 liter Diesel får du for 7,95,- ... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går ikke ant!! Er vel bare å børste støv av sykkeln snart, vist de ikke tar avgifter for å sette skilt på sykkeln osv :lol:

Haha, bra sagt :lol:

Uff, jeg blir 18 år i august d.å. og har gledet meg lenge til å få kjøre bil, ikke uvanlig det, men nå gruer jeg meg nesten litt til å kjøre bil pga. enorme kostnader :cry:

Eneste "trøst" er at jeg verken røyker eller drikker :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir det krig, kuttes oljeeksporten fra Iran, og prisen kan bli 120 dollar per oljefat, mener Noreng. Bensinprisen i Norge kan da nå 15 kroner, anslår han.

Se der.. Det der skjer ikke, det tør jeg vedde litt på. Sier det hele tiden, men vi ser aldri noe til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...