TBG.E30 Skrevet April 29, 2006 Share Skrevet April 29, 2006 Jeg vurdere veldig om jeg skal bytte til en Dieselbil i løpet av sommeren. Valget vil da mest sansynlig ligge mellom E46 320D eller E39 525D. Bilen kommer ikke til å være Norskregistrert, så jeg har satt en kjøpssum på ca. 10 000-12 000 Euro, hvor en da får E39 fra 97-99 mod eller E46 99-03 mod. Bilen skal ha Automat/Steptronik kasse og det skal være en touring. Som normal familiebil antar jeg at begge passer utmerket, uten at noen av dem værken blir for små eller for store. Hva er folkets mening om disse og vilken av dem burde prioriteres høyest? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peoplez Skrevet April 29, 2006 Share Skrevet April 29, 2006 e39 facelift 530d el. 535d. da snakker vi dreiemoment! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viko Skrevet April 29, 2006 Share Skrevet April 29, 2006 Bilen kommer ikke til å være Norskregistrert En kompis av meg bytta E39 520 ia´en sin inn i ein E-39 525tds, han angrer ikkje eit sekund, meget pen bil, men meget fornuftig motor. No chipa den og eg har kjørt den, kan ikkje klage.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peoplez Skrevet April 29, 2006 Share Skrevet April 29, 2006 535d har meir dreiemoment enn m5! tenk d da! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet April 29, 2006 Share Skrevet April 29, 2006 535d har meir dreiemoment enn m5! tenk d da! Alt handler ikke om dreiemoment heller... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viko Skrevet April 29, 2006 Share Skrevet April 29, 2006 535d har meir dreiemoment enn m5! tenk d da! Alt handler ikke om dreiemoment heller... Sant som sagt.. Gå for E-39 525tds du. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peoplez Skrevet April 29, 2006 Share Skrevet April 29, 2006 535d har meir dreiemoment enn m5! tenk d da! Alt handler ikke om dreiemoment heller... nei, men for et drag! sjefen har en chippa dodge ram 2500, er 1000nm i den! kjøpte seg forøvrig en hummer h2 igår, tøft! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet April 29, 2006 Share Skrevet April 29, 2006 Med de årsmodellene du nevner er det jo 4 motorer som er aktuelle. Jeg hadde strukket meg litt og gått for 320d m 150hk eller 525d m 163hk. Litt dyrere i innkjøp, men mye friskere motorer. Den gamle tds'en er nærmest antikvarisk blant dagens diesler. 320d m 136hk er vel sånn ca midt i mellom. En sterk motor, men har ikke det rå rykket når du smeller gassen i bunn, slik de nye common rail motorene har. En annen ting er at 525d og 530d ikke ligger særlig langt unna hverandre i pris. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet April 29, 2006 Share Skrevet April 29, 2006 Kjøp en 530i alle bilblader elset jo den bilen (and I do too) kan ikke slå feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet April 29, 2006 Share Skrevet April 29, 2006 Kjøp en 530i alle bilblader elset jo den bilen (and I do too) kan ikke slå feil. Den uttalelsen er jeg helt enig i... E39 530i har den klassiske BMW konfigurasjonen... en stor rekkesekser montert i et fabelaktig chassis... ... Nå som "alle" løper etter dieselbiler er tiden inne for oss andre bedrevitende å kjøpe modellene som virkelig har substans... og relativt billige er de også etterhvert... så det er egentlig ingen ting å lure på. E39 530i er sammen med E46 330i/t BMW´s beste komposisjoner de senere årene... i tillegg til M-bilene da selvfølgelig. Touringutgaven av E39 er ikke med i min anbefaling... noen som vet hvorfor ? ... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TBG.E30 Skrevet April 29, 2006 Forfatter Share Skrevet April 29, 2006 Kjøp en 530i alle bilblader elset jo den bilen (and I do too) kan ikke slå feil. Den uttalelsen er jeg helt enig i... E39 530i har den klassiske BMW konfigurasjonen... en stor rekkesekser montert i et fabelaktig chassis... ... Nå som "alle" løper etter dieselbiler er tiden inne for oss andre bedrevitende å kjøpe modellene som virkelig har substans... og relativt billige er de også etterhvert... så det er egentlig ingen ting å lure på. E39 530i er sammen med E46 330i/t BMW´s beste komposisjoner de senere årene... i tillegg til M-bilene da selvfølgelig. Touringutgaven av E39 er ikke med i min anbefaling... noen som vet hvorfor ? ... Er det rustproblemet på bakluka du mener? Jeg også liker veldig godt 8 er'n til 5 serien, både 3, 4 og 4,6 literen til Alpina. Jeg vet også at 525TD og 530TD ligger veldig jevnt i pris ang. innkjøp, men det er nok stor forskjell på eie kostnadene uten å si det for sikkert. Men pga. driftskostnader, forsikring å den slags, er planen en nyere Dieselbil som er relativt up to date. Jeg kommer mest sansynlig til å starte oppshining opp et eldre hus langs Spanias østkyst i løpet av høsten. Derfor er det greit med en nyere stationsvogn med kapasitet til å også kunne dra greie tilhengerlass selv med automatkasse. Pga. store utgifter i den sammenheng er det da også greit med diesel pga. at den dagen den har rundet 300 000 og kansje skal byttes ut, er det fortsatt folk som tørr å handle den nettop for det det er en diesel og ikke en bensinmotor med høye tall på telleren. Den kommer heller ikke til å bli brukt så mye på norsk jord, men noen turer i året blir det nok, selv om det er billigere å fly. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet April 29, 2006 Share Skrevet April 29, 2006 Er det rustproblemet på bakluka du mener? Jeg også liker veldig godt 8 er'n til 5 serien, både 3, 4 og 4,6 literen til Alpina. Jeg vet også at 525TD og 530TD ligger veldig jevnt i pris ang. innkjøp, men det er nok stor forskjell på eie kostnadene uten å si det for sikkert. Men pga. driftskostnader, forsikring å den slags, er planen en nyere Dieselbil som er relativt up to date. Jeg kommer mest sansynlig til å starte oppshining opp et eldre hus langs Spanias østkyst i løpet av høsten. Derfor er det greit med en nyere stationsvogn med kapasitet til å også kunne dra greie tilhengerlass selv med automatkasse. Pga. store utgifter i den sammenheng er det da også greit med diesel pga. at den dagen den har rundet 300 000 og kansje skal byttes ut, er det fortsatt folk som tørr å handle den nettop for det det er en diesel og ikke en bensinmotor med høye tall på telleren. Den kommer heller ikke til å bli brukt så mye på norsk jord, men noen turer i året blir det nok, selv om det er billigere å fly. Nei... jeg tenkte først og fremst på at Touringutgaven har liggende støtdempere pga. mangel på plass til stående støtdempere. Denne løsningen gir ikke tilsvarende kjøregenskaper som sedanutgaven har og derfor ble det heller aldri utviklet en E39 M5 Touring. Hvis du skal frakte gods Norge-Spania i "skytteltrafikk" bør du naturligvis kjøpe en E39 530d eller i det minste den andre versjonen av E39 525d. Jeg ville absolut ha kjøpt E39 530d modellen med 193 HK ved 4000 rpm og 410 Nm ved 1750 rpm (fom. 2001 modell)... og spesielt med tanke på nogenlunde komfortable turer til Spania med en tung henger. Modellen ble produsert frem tom. 07/03... og det er en bil fra de to siste årsmodellene du bør kjøpe med tanke på et salg om 2-3 år... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mhane Skrevet April 29, 2006 Share Skrevet April 29, 2006 Jeg har prøvekjørt 3 320d idag, sammen med en kompis som skal ha seg dieselbil. Jeg har også hatt en 320d selv. Bilene som ble prøvekjørt i dag var en 2002 150 hk med manuel, og 2 136 hk med henholdsvis steptronic og manuell (2001). Bilen jeg hadde var også en 136 hester med steptronic (2000), men den hadde plutselig 163 hester.. Forskjellen mellom 136 hk og 150 hk er etter min mening som natt og dag. Selv etter min egen var kommet opp i 163 hk så hadde 150 hk motoren en "opplevd" kraft som var overlegen. Motorgangen virket også mer sivilisert og stillegående. Her er jeg ikke i tvil... er kriteriet bare at det skal stå en dieselmotor i bilen så kan vel 136 hk'en være et alternativ med tanke på pris, men bryr du deg om kjørefølelsen så er 150 hesteren overlegen. Jeg hadde uansett kjøpt en E39. Er delvis enig i at 2,5 tds motoren blir treskeverk i forhold til de nye, men jeg har hatt 2 sånne motorer uten problemer og var meget fornøyd både med tanke på krefter (dog i noe modifisert tilstand 140 hk blir litt knapt) og drivstofføkonomi. Kan du greie prisforskjellen opp til 525d, 530d så er jo selvsakt 530d det beste valget. E39 er en større bil, og den ekstra plassen merkes godt i praksis. En E39 er etter min mening et meget godt bilkjøp og jeg kommer til å kjøpe meg en 530d igjen så snart denne 7 serie manien min har gått over. Kjøp deg en E39 med den motoren du har råd til 525tds, 525d eller 530d er nå mitt råd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mhane Skrevet April 29, 2006 Share Skrevet April 29, 2006 Ser også nå at du er bekymret for forsikring osv... Jeg betaler og har betalt under 7000 i året for full kasko på alle mine dieselbiler. På 530d'en betalte jeg 4799 i året for full kasko. (Grønne skilter) Det kolideres lite med BMW diesel kontra bensinutgavene virker det som, når en ser på forsikringsprisene. Ungdom drømmer ikke om dieselmotorer....de skulle bare visst Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sLQvdal Skrevet April 29, 2006 Share Skrevet April 29, 2006 Er vel mange ungdommer som kunne tenkt seg dieselbil, men så er det først i senere år det har begynt å bli litt sprut i diesel motorene å da. Hadde ikke sagt neitakk til en ny 320d eller 535d jeg, men slike biler er det ikke mange ungdommer som har råd til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå