Gå til innhold

Bilder av basskasseløsninger E36


Anbefalte innlegg

Er det noen som har bilder fra sine bagasjerom med kasser og anlegg her,er åpen for nye ideer da jeg skal bygge? Skal bruke mine rå DLS 10".

Har midtarmlene bak,og der tenker jeg trøkket skal komme...-har sedan.

Tips,bilder...? :?:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, hadde en e36 sedan som jeg byggde subkasse i. Det jeg gjorde var å skråskjære den ene siden på kassen, slik at den gikk i et med seteryggen. Så målte jeg bredden mellom støtdempertårnene, og skjærte den like bred. Slik at den stod fast mellom tårnene. Så tok jeg vekk de orginale høytallerene i hattehyllen. Slik at luft og lyd kom inn i coupen. Dette funket veldig bra, fint ble det også. Og et bagasjerom som kan benytes. Husk at hvis du spiller for høyt over lengre tid, vil hattehyllen løsne. Og du kommer til å irritere deg over "klappre" lyden den lagre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(...)Husk at hvis du spiller for høyt over lengre tid, vil hattehyllen løsne. Og du kommer til å irritere deg over "klappre" lyden den lagre.

Jeg har hatt dette siden jeg kjøpte bilen... :(

Hvordan fikse slikt? (hvis mulig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah. takker. Har nemlig ikke nedfellbare seter og slikt.

Sånn med tanke på utforming av en basskasse.. Er det mulig å lage en kasse som har samme vinkel i selve seteryggen foran på kassen (mot bilskiltet) også?

Altså slik:

sub1xh.jpg

Dette sett rett fra siden. Venstre siden plasseres mot ryggen og den andre mot skiltet.

Hvordan vil bassen bli i en slik kasse? Man plasserer da én 12" sub (den jeg har) i den vinkelen og da mot bilskiltet.

EDIT:

Kassen vil gå i HELE bredden på bagasjerommet. Fra det ene støtdempertårnet til det andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... sett at jeg lager to vegger inne i den kassen, hvor da elementet er i midten. Da blir det en kasse inne i kassen, på en måte. Hadde nemlig planer om å ha forsterker på den ene siden av elementet og noe annet på den andre siden. Ser nemlig ut som det å ha forsterker og slikt i gulvet er en vanskelig oppgave.. blir jo EKSTREMT fint, men vet ikke hvor mye arbeide... :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så etter at ChrZZ mer eller mindre "kapret" tråden... [-X ... bringer vi tråden tilbake til Bugman... og han lurer på om det er noen som har bilder fra div. bagasjerom med kasser og anlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk bmwE9! Flere bilder er ønskelig. Har bygd i mange biler,men er intr. i å se bilder fra andre sine løsninger. Litt kjedelig med elementer som slår bakover eller rett i en seterygg og rister løs hele ræva og hattehylla på bil. Har fast seterygg,og tenker å få trøkket inn ved midt-armlena.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...