Gå til innhold

felgdilemma

[space]
 Share

BBS CH 19" eller Hartge replica 19"?  

49 stemmer

1. 1. BBS CH 19" eller Hartge replica 19"?

• BBS CH
      33
    • Hartge replica
      11
    • Beholde de jeg har og bruke pengene på noe helt annet
      6

Anbefalte innlegg

Det tror jeg ikke før jeg ser bevis for det. Ja de er veldig tunge.

Har du holdt en CH felg i hånda? Det har jeg og jeg syntest ikke den var så utrolig tung.

Sjekk www.ferrarichallenge.com for bilder.. De må jo være utrolig dumme som bruker en så tung felg på bilene sine..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

At de brukes i Ferrari Challenge er desverre ikke noe bevis for at de er lette:

"Modifications are tightly restricted and all cars race on identical BBS racing wheels and Pirelli racing slicks."

Desverre er det veldig ofte sånn i diverse racing serier, så at noe brukes i racing hvor det ikke er fritt valg er sjelden noe å stole veldig på. De kjører f.eks. på Shell-olje også, men det er fordi hele serien sponses av Shell, og alle får Shell-olje gratis.

Uansett er vel CH støpte, og støpte felger kommer sjelden bra ut på vekt i forhold til smidde.. men så koster støpte vanligvis en god del mindre enn smidde.

Men jeg kan bare si, who cares om de veier et par kg mer enn noen andre. Det betyr lite for daglig bruk uansett, og du bimmerdude har vel enda ikke kjørt noe på bane, så hvorfor er du så opphengt i å ødelegge moroa for andre? På veien er det jo totalt urelevant. Jeg merker lite til og fra med 15/16" og 18" på mine biler. Full eller nær tom bensintank betyr mer.. Hadde hatt mer forståelse for vektfanatismen din om du kjørte jevnlig på bane..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror jeg ikke før jeg ser bevis for det. Ja de er veldig tunge.

Har du holdt en CH felg i hånda? Det har jeg og jeg syntest ikke den var så utrolig tung.

Sjekk www.ferrarichallenge.com for bilder.. De må jo være utrolig dumme som bruker en så tung felg på bilene sine..

Har ikke holdt de i hånda nei! Men hadde gjort det får å si det sånn om jeg ikke hadde visst hvor mye de veier for det avgjorde for meg at jeg ikke gadd å kjøpe de en gang jeg så noen brukte til salgs for en god pris. Har sett vekta på de flere ganger og de er tunge i forhold til andre felger. De er spesielt tunge for å være BBS felger. De er ekstrem tunge i forhold til prisen. Men pene er de. Veldig pen finish.

Gunnar R:

Trenger da ikke kjøre på bane for å sette pris på slike ting. Lettere hjul følger veien mye bedre enn tyngre. Når jeg kjøper hjul er vekt ett av kriteriene. Ble bare helt feil å se BBS CH på en M3 CSL etter som jeg vet "sannheten" om dem. Finnes felger som er mye rimeligere som er mye lettere. De Sharif selger til 5995,- (i 18") inkludert dekk er sikkert lettere (eller like lette) og de ser utrolig bra ut de også. Vekt er en mye viktigere faktor når felgen blir så store som 18-19", har ikke så mye å si på en Golf 3 (eller E30) fordi da er hjulene lette små uansett. BBS CH er ikke gode felger i forhold til prisen. Sånn er det bare. Hadde de vært rimelige hadde jeg selvfølgelig ikke utalt meg, men til den prisen blir det helt feil.

BBS RK derimot, det er bra felger det. Pene og superlette. Desverre har de sluttet å lage de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett er vel CH støpte, og støpte felger kommer sjelden bra ut på vekt i forhold til smidde.. men så koster støpte vanligvis en god del mindre enn smidde.

Men jeg kan bare si, who cares om de veier et par kg mer enn noen andre. Det betyr lite for daglig bruk uansett, og du bimmerdude har vel enda ikke kjørt noe på bane, så hvorfor er du så opphengt i å ødelegge moroa for andre? På veien er det jo totalt urelevant. Jeg merker lite til og fra med 15/16" og 18" på mine biler. Full eller nær tom bensintank betyr mer.. Hadde hatt mer forståelse for vektfanatismen din om du kjørte jevnlig på bane..

Finnes støpte felger som er ganske lette også. Lettere enn smidde så det trenger ikke bety så mye.

Hvis de veier 2,5 KG mer, dvs 10 KG mer til sammen vil det tilsvare det samme som at bilen veier 100 KG mer i akselerasjon. Så det betyr mer enn en full/tom tank med bensin.

Jeg kjørte noen dager nå på 16" da jeg drev og pusset opp 17" erne mine. 16" veier 1,5 kg mindre og jeg merket betydelig forskjell. Bilen ble mye mer spenstig. Men 17"erne gir betydelig bedre kjøreegenskaper uansett fordi det sitter utrolige mye bedre i svingene og styringen er utrolig mer presis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de veier 2,5 KG mer, dvs 10 KG mer til sammen vil det tilsvare det samme som at bilen veier 100 KG mer i akselerasjon. Så det betyr mer enn en full/tom tank med bensin.

Hvor i alle dager får du denne "fasiten" fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor i alle dager får du denne "fasiten" fra?

samme lurte jeg på... få se regnestykket da..hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe jeg har lest ett eller annet sted. Dere kan tro det om dere vil eller ikke. Kommer sikkert litt ann på hvor mye bilen veier i utganspunktet og hvor mye felgene veier, men det var akkurat det som stod, har god hukomelse på visse ting! Og jeg har andre ting å gjøre enn å lete etter hvor jeg har lest ting. Er viktigere å få fikset den jævla bensinmåleren.

Å sette fart på ett tungt hjul er mye tyngre enn å sette fart på ett lett. Det som er poenget.

Og BBS CH er tunge hjul, det er bare fakta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om 10 kg på felgen utgjør 100 kg under akselerasjon, hvor mye utgjør 60 liter mer på tanken da? eller 30 kg overvekt på sjaføren?

Tror det skal EN DEL til før du merker denne forskjellen.

Du skal også ha kjørt EN DEL runder på bane før den forskjellen i vekt utgjør noen vesentlig forskjell...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

":37s8237c]Om 10 kg på felgen utgjør 100 kg under akselerasjon, hvor mye utgjør 60 liter mer på tanken da? eller 30 kg overvekt på sjaføren?

Tror det skal EN DEL til før du merker denne forskjellen.

Du skal også ha kjørt EN DEL runder på bane før den forskjellen i vekt utgjør noen vesentlig forskjell...

60 liter bensin utgjør ca 45 KG og 30 KG overvekt på sjaføren utgjør 30 KG. 100 KG merkes veldig godt.

M3 CSL felger er finest på E36 faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...