Gå til innhold

DIY: Hvordan senke en E39 Nå med bilder!


Wunder
 Share

Anbefalte innlegg

Har drivi å bytta dempere foran i kveld. Av gikk det greit, men når jeg prøver å få skrufeste opp i motorrommet igjen, bare bommer jeg, får den inn den nedre skåla, men så sklir skiten hver gang. Hva er trikset her ??

Sette en jekk under demperen mens du jekker så styrer du den oppi der, hvis du tenker på de 3 boltene som skal oppi der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
  • 2 weeks later...
  • 11 months later...

foran er lettvindt. skru av bolt for stabstag og den som holder demperen nederst.løsne to-tre punkt for plast plate under motor,og husk staget til lys sensoren på høyre side.den knekker lett. etter dette de tre helt øverst.så setter du foten på bremseskiva.presser ned.samtidig som du vrir ut demperen hold fingrene ved skjermkanten samtidig som en og en av den tre pinnboltene på fjærbeinslagret vris utom skjermkanten.dette går smekkbra.når du har fått hele fjærbeinet utom skjermkanten løfter du ut demperen.likens inn igjen.om du ikke har løftebukk er det enklest og montere sammen alt og sette jekken under bremseskiva og jekke forsiktig opp og for og skru fast de 3 på toppen.slipp du og ta i for og holde oppe og entre på. gjort på 40 min på denne måten foran når du har gjort det noen ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
foran er lettvindt. skru av bolt for stabstag og den som holder demperen nederst.løsne to-tre punkt for plast plate under motor,og husk staget til lys sensoren på høyre side.den knekker lett. etter dette de tre helt øverst.så setter du foten på bremseskiva.presser ned.samtidig som du vrir ut demperen hold fingrene ved skjermkanten samtidig som en og en av den tre pinnboltene på fjærbeinslagret vris utom skjermkanten.dette går smekkbra.når du har fått hele fjærbeinet utom skjermkanten løfter du ut demperen.likens inn igjen.om du ikke har løftebukk er det enklest og montere sammen alt og sette jekken under bremseskiva og jekke forsiktig opp og for og skru fast de 3 på toppen.slipp du og ta i for og holde oppe og entre på. gjort på 40 min på denne måten foran når du har gjort det noen ganger.

Har du titta på bremseslangen din når du tråkker på skiva? Den er ikke akkurat lite strukket. Jeg gjorde denne jobben i dag og jeg løsnet kalipperen og la den til side for ikke å ødelegge de slangene. Måtte forøvrig også på med fjærklemmer for å klare å bøye ut fjærbeinet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Lurer fælt på hvordan dere andre har fått lurt ut demperne bak?? Demperen og fjæra er løs, men klarer ikke å lirke den ut... Noen gode tips her?

Vel, man løser ikke fjæra før demperen er av bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde med fjæra på først, men etter mange mislykkete forsøk så prøvde meg og en kamerat å ta av fjæra, men klarte det ikke da heller.

Hvordan gjorde du det Haug523? Er jo ikke noe plass til å rive den løs.

Mener jeg løste noen stag under der, men er en stund siden så jeg er ikke helt sikker på hva jeg gjorde nå, men jeg fikk fint ut demperen med fjæra på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...

vet denne tråden er ganske død for tiden, men noen som vet hvordan man løsner på stabstaget og egentlig de stagene man må løsne for å få ut demperne bak? bilen står på bukk nå, så fyr løs om dere vet noe! så ut som det kunne være stjerne i bolten som man skulle skru motsatt av muttern, eller er det en mutter eller liknende som man skal holde fast et annet sted? det er jo kuleledd, så det vil bare gå rundt hvis man ikke holder fast!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...