Gå til innhold

E34, slarkete viskere + annet. Hvilke deler trenger jeg?

Stonescream
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Har den klassiske feilen med vindusvisker som treffer panseret og hele vindusvisker"greia" virker egentlig veldig slarkete. Tar jeg å røsker litt i vindusviskeren kan jeg flytte de en 15-20 cm opp og ned på ruten. Er det ikke meningen at de skal være litt mere låst?

Det staget som styrer visker på førersiden) har "poppa" ut 2-3 ganger så er vel kuleleddet som er gåendet/ veldig slitt på den siden.

Må jeg kjøpe det komplette settet de har på GS til en 2400 spenn OG en ny viskerarm for den som gnikker panser?, eller er det mulig å komme rimeligere unna?

Ettersom dette er slitedeler er det vel ikke vits i å kjøpe brukt heller?

Hvilke deler har dere som har fiksa dette kjøpt inn?

Leste ett sted at viskeren fra 94 modellen eller no ligger flatere på ruten. Hvordan kan jeg velge å få denne vs. tidligere typer? ( kan være bare meg som husker feil.)

Noen som har handla det komplette settet til GS og oppdaget at en trenger noe i tillegg? Kjedelig å ta ut all den plastikken i motorrommet og finne ut at en mangler klips og deksler liksom.

En liten ting til. Har den klassiske ristinga mellom 80 og 120, så regner med at jeg trenger 2 nye Kasterstag (Foringene har jeg allerede). Har sett litt rundt og det virker som det er anbefalt å skifte de kastestagene samtidig som en skifter foringer.

Er det mulig å finne de til en rimeligere penge en 780 som de skal pr stk hos GS?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foringer? Det er kuleleddene som blir utslitt. De er ikke akkurat enkle å lage når man bare har enkelt håndverktøy. Å bytte ut stagene er problematisk for hvermansen, fordi alt er presset sammen og man ikke får kjøpt disse delene løse.

Hele mekanismen ga jeg under 2000 kr for hos BMW.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 years later...
Er det slark i viskermekanismen slik at den tar i panseret er det foringer i gjennomføringen som er utslitt. kulene blir ikke slitt men det gjør plastikken på stagene og de får du kjøpt løst (stagene alså)

Har samme problem: Viskeren på passasjersiden tar i panser, og begge fungerer generalt dårlig. Kan du peke på hvilken foringer som er dårlige og må byttes?

http://nettbutikk.gsbildeler.no/openIma ... /14801.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har flytta den opp på passasjersia, så det tar ikke nedi panseret, men det er svært dårlig effekt i pusserne. Det er ikke nok press mot ruta. Selve pusserne ser greie ut, men jeg skal prøve å bytte de.

Må prøve å bytte noen foriger etterhvert, bare finne ut hvilke som er dårlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme problem på min e34 også. har skiftet sjølve pusserene men det hjalp ikkje. Blir ikkje presset nok ned mot ruten, og tar nedi panseret.

Høres ut som bilen skal ramle sammen når eg bruker viskerene.

Tar gjerne i mot gode tips :)

Er det å bytte heile greiene som må til da?? Ser jo ut til å være forferdelig knotete å komme til nedi der??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...