Gå til innhold

Lexus hermer etter BMW

///M
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Det er ikke noe nytt i at Toyota med Lexus relativt utilslørt bygger "wannabe" BMW´er... :lol:

Helt siden Toyota sendte den første Lexus LS modellen på markedet på slutten av 80-tallet har målet vært å markedsføre Lexus modellene som troverdige alternativer til hhv. Mercedes-Benz og BMW. Problemet er imidlertid at de alltid ligger en modellgenerasjon bak tyskerne. Den første LS modellen var en meget god kopi av Mercedes-Benz W126... så kom Mercedes-Benz med W140 og LS var henvist til en statist rolle. Imidlertid skal Toyota ha æren for å bygge de beste bilene i relasjon til holdbarhet og relativ kvalitet. Dagens Mercedes-Benz W221 er forøvrig en betydelig bedre bil enn både den siste Lexus LS modellen og BMW E65.

Dagens Lexus IS og GS er dynamisk på nivå med hhv. en veldig god E46 og E39, men de mangler sexappeal... eller rett og slett troverdighet i markedet for "premium" bilmerker. Toyota gjør alle de riktige tingene med Lexus, men det er allikevel ikke nok når det handler om image, stil og ... "nye" penger... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens Mercedes-Benz W221 er forøvrig en betydelig bedre bil enn både den siste Lexus LS modellen og BMW E65.

:

Det var da bombastiske uttalelser, bmwE9...

siden din påstand er høyst subjektiv hadde det vært interessant å høre videre om hva som er så voldsomt mye bedre med S-klassen... Regner med at du har rattet alle sammen i og med at du er så veldig sikker i din sak..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typiske BMW kjennetegn: .....Bakenden på de bakre sidevinduene har en liten knekk, kanten går oppover-bakover. .

Denne finner man også på Lexus`en som ligner E65..

Mistenkelig..

Jeg synes også Lexus RX modellene ligner litt på Mercedes ML..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens Mercedes-Benz W221 er forøvrig en betydelig bedre bil enn både den siste Lexus LS modellen og BMW E65.

:

Det var da bombastiske uttalelser, bmwE9...

siden din påstand er høyst subjektiv hadde det vært interessant å høre videre om hva som er så voldsomt mye bedre med S-klassen... Regner med at du har rattet alle sammen i og med at du er så veldig sikker i din sak..

Siden du er så skeptisk til mitt utsagn får du heller fortelle meg hva du er skeptisk til... og evt. hvorfor du ikke mener at W221 i dag er verdens mest avanserte og beste limousine. Hverken Maybach eller Rolls-Royce teller fordi de koster sånn ca. 4 ganger mer enn W221, LS og E65... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kan egentlig ikke uttale meg så bombastisk om den mercedesen i og med at jeg aldri har kjørt den....

syns bare det var en uvanlig bastant påstand du kom med... lurte bare på hvordan du kunne være så skråsikker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kan egentlig ikke uttale meg så bombastisk om den mercedesen i og med at jeg aldri har kjørt den....

syns bare det var en uvanlig bastant påstand du kom med... lurte bare på hvordan du kunne være så skråsikker...

Jeg har personlig kun sittet i den nye Mercedes-Benz W221 (du verden for en bil...), men de fleste seriøse biljurnalister er enige om at den nye s-klassen er en milepæl for Mercedes-Benz. Den har ganske enkelt satt en ny og høyere standard for "executive" segmentet. E65 er stadig sjåførens bil, men dette er når alt kommer til alt ikke avgjørende i dette markedet. W221 er på alle måter en slags "seriøs" (les: når vi ikke snakker om Mikke Mus penger) utgave av Maybach... og i den sammenheng kommer både Lexus LS og BMW E65 til kort. E65 har jeg forøvrig kjørt flere ganger og Lexus LS kjørte jeg første gangen i 1991 i California. Hvis jeg skulle kjøpt en av disse bilmodellene for mine egne surt opptjente penger er jeg temmelig sikker på at jeg ville ha kjøpt en Lexus LS... "wannabe" BMW/Mercedes-Benz eller ikke... jeg foretrekker å sove godt om natten... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...