Gå til innhold

Reperasjon av brems.calippere, foran


kabeldeigen
 Share

Anbefalte innlegg

Etter eu kontroll, hang selvfølgelig denne ene bremsecalipperen min. Etter demontring ser jeg at pakningen rundt stempelet er nesten av. Så det ligger sikkert mye dritt inni der....Noen som vet on det finnes rep. kitt til disse, og om det er vanskelig og overhale disse. Noe jeg må passe på?? Regner jeg tar begge foran, siden jeg er så godt igang....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 years later...
Pris 299 + frakt

Varen befinner seg i lier

Caliper lakk kit

Meget god kvalitet

caliper_lakk.jpg

caliper_lakk_01.jpg

http://www.caliper.no

http://www.bilting.no

Her følger det med alt du trenger for og lakkere dine Calipere

Se bilder

Produsent Dupli ®

Innhold

400 ml Caliperrens

150 ml Lakk

50 ml herder

Selges av Bilting.no Sender over hele landet

Vi bruker kunn denne

Caliper.no

Tror ikke det var helt denne overhalingen kabeldeigen tenkte på :)

Det billigste er vel et rep. sett, men er stempelet godt rustet svarer det seg ikke.

Da blir alternativet nye eller bytte calippere. (Enkelt og raskt å skifte) :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får kjøpt rep.sett originalt,ellers så har Koed sett:

Reperationssæt-bremsekaliber -Pr. kaliber- www13941 NOK 125,00 / NOK 156,251 Kjøp stk.

Til følgende modeller:

520i Limousine, Touring

523i Limousine, Touring

525i Limousine, Touring

528i Limousine, Touring

535i Limousine, Til og med 8/1997

520d Limousine, Touring

525d Limousine, Touring

525td Limousine

525tds Limousine, Touring

530d Limousine, Touring, Til og med 8/2000

Reperationssæt-bremsekaliber -Pr. kaliber- www7948 NOK 83,00 / NOK 103,751 Kjøp stk.

Til følgende modeller:

530i Limousine, Touring

535i Limousine, Fra og med 9/1997

540i Limousine, Touring

M5

530d Limousine, Touring, Fra og med 9/1997

Reperationssæt-Glidebøsninger -Pr. kaliber- www5572 NOK 81,00 / NOK 101,251 Kjøp stk.

Til følgende modeller:

Alle modeller

1 = Pris inkl. 25% mva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går greit med rep sett. I tillegg trenger du et slipeverktøy til å sette på drillen for å hone sylinderene innvendig. Jeg brukte fint slipepapir, men det var ikke så lett og tok mye tid. Det er som regel noe rust utenfor pakningene, men innenfor støvhettene. Forsiktig når du setter på pakningene og entrer stempelet så du ikke skader pakningene. Men det enkleste (og beste?) er nok nye eller byttecalippere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går veldig greit å overhale calippere med repsett. Har tatt alle 4 på min e39, og hjelper bra når de begynner å bli trege. Er greit å ha trykkluft for å blåse ut stempelet, slik at man slipper å ødelegge med verktøy etc. Husk å legge en trekloss e.l. foran før du trykker det ut.

Caliperne på e39 er jo laget i lettmetall, så det eneste som ruster er selve stempelet og "glidepinnene".

Kan være en fordel å skifte disse pinnene mens du holder på, hvertfall pusse de glatte og fine. Rengjør alle delene i bremsevæske, og sett inn alle delene (glideflatene) med bremsepasta e.l. før du monterer det sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...