kabeldeigen Skrevet Mai 21, 2006 Share Skrevet Mai 21, 2006 Etter eu kontroll, hang selvfølgelig denne ene bremsecalipperen min. Etter demontring ser jeg at pakningen rundt stempelet er nesten av. Så det ligger sikkert mye dritt inni der....Noen som vet on det finnes rep. kitt til disse, og om det er vanskelig og overhale disse. Noe jeg må passe på?? Regner jeg tar begge foran, siden jeg er så godt igang.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Mai 21, 2006 Share Skrevet Mai 21, 2006 Joda, rep kit finnes det, men for det meste så blir byttecaliper brukt, overhalte caliper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bilting.no Skrevet Februar 24, 2011 Share Skrevet Februar 24, 2011 Pris 299 + frakt Varen befinner seg i lier Caliper lakk kit Meget god kvalitet http://www.caliper.no http://www.bilting.no Her følger det med alt du trenger for og lakkere dine Calipere Se bilder Produsent Dupli ® Innhold 400 ml Caliperrens 150 ml Lakk 50 ml herder Selges av Bilting.no Sender over hele landet Vi bruker kunn denne Caliper.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Virtual Skrevet Februar 25, 2011 Share Skrevet Februar 25, 2011 Pris 299 + fraktVaren befinner seg i lier Caliper lakk kit Meget god kvalitet http://www.caliper.no http://www.bilting.no Her følger det med alt du trenger for og lakkere dine Calipere Se bilder Produsent Dupli ® Innhold 400 ml Caliperrens 150 ml Lakk 50 ml herder Selges av Bilting.no Sender over hele landet Vi bruker kunn denne Caliper.no Tror ikke det var helt denne overhalingen kabeldeigen tenkte på Det billigste er vel et rep. sett, men er stempelet godt rustet svarer det seg ikke. Da blir alternativet nye eller bytte calippere. (Enkelt og raskt å skifte) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steinarn Skrevet Februar 25, 2011 Share Skrevet Februar 25, 2011 Du får kjøpt rep.sett originalt,ellers så har Koed sett: Reperationssæt-bremsekaliber -Pr. kaliber- www13941 NOK 125,00 / NOK 156,251 Kjøp stk. Til følgende modeller: 520i Limousine, Touring 523i Limousine, Touring 525i Limousine, Touring 528i Limousine, Touring 535i Limousine, Til og med 8/1997 520d Limousine, Touring 525d Limousine, Touring 525td Limousine 525tds Limousine, Touring 530d Limousine, Touring, Til og med 8/2000 Reperationssæt-bremsekaliber -Pr. kaliber- www7948 NOK 83,00 / NOK 103,751 Kjøp stk. Til følgende modeller: 530i Limousine, Touring 535i Limousine, Fra og med 9/1997 540i Limousine, Touring M5 530d Limousine, Touring, Fra og med 9/1997 Reperationssæt-Glidebøsninger -Pr. kaliber- www5572 NOK 81,00 / NOK 101,251 Kjøp stk. Til følgende modeller: Alle modeller 1 = Pris inkl. 25% mva. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
F10 Skrevet Februar 25, 2011 Share Skrevet Februar 25, 2011 Det går greit med rep sett. I tillegg trenger du et slipeverktøy til å sette på drillen for å hone sylinderene innvendig. Jeg brukte fint slipepapir, men det var ikke så lett og tok mye tid. Det er som regel noe rust utenfor pakningene, men innenfor støvhettene. Forsiktig når du setter på pakningene og entrer stempelet så du ikke skader pakningene. Men det enkleste (og beste?) er nok nye eller byttecalippere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johnsen86 Skrevet Februar 25, 2011 Share Skrevet Februar 25, 2011 Husker caliperpakningsfett når du setter den sammen, og fjern all rust som de sier selvsagt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sigvald Skrevet Februar 25, 2011 Share Skrevet Februar 25, 2011 Går veldig greit å overhale calippere med repsett. Har tatt alle 4 på min e39, og hjelper bra når de begynner å bli trege. Er greit å ha trykkluft for å blåse ut stempelet, slik at man slipper å ødelegge med verktøy etc. Husk å legge en trekloss e.l. foran før du trykker det ut. Caliperne på e39 er jo laget i lettmetall, så det eneste som ruster er selve stempelet og "glidepinnene". Kan være en fordel å skifte disse pinnene mens du holder på, hvertfall pusse de glatte og fine. Rengjør alle delene i bremsevæske, og sett inn alle delene (glideflatene) med bremsepasta e.l. før du monterer det sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå