Erlendbn Skrevet Mai 7, 2009 Skrevet Mai 7, 2009 Bare for å dra opp en gammel tråd... Hva om du har en ombygd bmw, sender søknad, bruker litt tid altså later som om du bygger på bmwen din og kjører den inn for å godkjennes en måned eller 2 etterpå? Funker det?
axor Skrevet Mai 8, 2009 Skrevet Mai 8, 2009 du blir jo ikke avskiltet på stedet om jeg har forstått Erlendbn rett.. for da har han søkt og fått godkjent..
Olelink Skrevet Mai 8, 2009 Skrevet Mai 8, 2009 Nå er dette en gammel tråd men siden dette temaet er oppe daglig.... Eventuelt går det vel ann å dra til tyskland og få det TÜV-godkjent. Da kan etter alt jeg vet biltilsynet bare ta seg en bolle... Feil, BT har med det nye lov-verket full rett til å underkjenne TÜV og andre godkjenningsorgan. At du har TÜV papirer på bilen din annser BT bare som en annbefaling om å godkjenne bilen. Når det er sagt så mener jeg du har "krav" på å få godkjent ett ombygg som er likt ett som har blitt godkjent tidligere, såfremt ditt ombygg er helt identiskt med like deler osv som det ombygget som er godkjent tidligere. Det må da bekreftes av (f.eks. merkeverksted) at det er brukt korrekte deler. Og du må selvfølgelig selv spore opp noen med samme ombygg som har komplette papirer de vil dele med deg.
bjsyse Skrevet Mai 9, 2009 Skrevet Mai 9, 2009 Biltilsynet selv tar bare en sjekk akkurat som en EU kontrol. ser at ting er bra osv. Men du må selv skaffe papirer på at bilen er som du sier og at rette deler er brukt. Dette får du ikke hos BMW Norge, men hvis du spør biltilsynet, slik jeg gjorde, så godtar de nok at du tar bilen til et merkeverksted hvor de går over den og sjekker alle delene og at de er rett osv. Dette tar de timepris på og kan koste en god del.
Erlendbn Skrevet Mai 9, 2009 Skrevet Mai 9, 2009 Takker for svar Biltilsynet selv tar bare en sjekk akkurat som en EU kontrol. ser at ting er bra osv. Men du må selv skaffe papirer på at bilen er som du sier og at rette deler er brukt. Dette får du ikke hos BMW Norge, men hvis du spør biltilsynet, slik jeg gjorde, så godtar de nok at du tar bilen til et merkeverksted hvor de går over den og sjekker alle delene og at de er rett osv. Dette tar de timepris på og kan koste en god del. Penger har jeg, men hørte også at du måtte betale 1000 kroner hesten i avgift fra en x-bilmekaniker på jobben, DET har jeg ikke penger nok til å gjøre. Stemmer dette?
CrZyWiz Skrevet Mai 9, 2009 Skrevet Mai 9, 2009 Stemmer visst bilen har vært mindre en 10 å i norge...
bjsyse Skrevet Mai 10, 2009 Skrevet Mai 10, 2009 hvis bilen er før 1.1.1995, da et eller annet nye regler om dette kom, husker ikke hva i farten, så må du betale hestekreft avgift. Men alt før det kan du gjøre hva i all verden du vil med bilen uten å betale for dette. Var hvertfall det jeg fikk som svar når jeg ringte biltilsynet, tollvesenet osv. Men har du spørsmål er det bare å fyre i vei, har vel kanskje svart på ganske mange tråder anngående ombygging siden jeg nettopp har vært igjennom dette selv og motor var fra utlandet så var ekstra papirarbeid for å få dette til. tho, det beste du gjør er å selv ringe runden med biltilsynet osv., eventuelt bare skrive søknad til dem så du får vite nøyaktig hva de krever av informasjon. jo flere papirer du har til dem når du sender søknadden, jo bedre egentlig. dvs, informasjon om ny motor, om karroseriet tåler den nye effekten osv.
Ron Skrevet Mai 10, 2009 Skrevet Mai 10, 2009 Bare for å dra opp en gammel tråd... Hva om du har en ombygd bmw, sender søknad, bruker litt tid altså later som om du bygger på bmwen din og kjører den inn for å godkjennes en måned eller 2 etterpå? Funker det? Ja det funker utmerket
bjsyse Skrevet Mai 10, 2009 Skrevet Mai 10, 2009 å late som du bygger om eller ikke er ikke så nøye. jeg bygde om min, så sendte jeg søknad, og ting ordnet seg men du behøver jo ikke å si det til dem da det blir registrert at din bil er ombygd og kjører du med den da er det vel enklere å på tatt om du skulle bli stoppet i en vanlig kontrol men kjører du i en ombygd bil og ulykken skulle skje, hvis da forsikringsselskapet finner ut at din bil er da ombygd å ikke godkjent skulle ikke den vært på veien og du er gjeldsslave for... lang tid
Erlendbn Skrevet Mai 11, 2009 Skrevet Mai 11, 2009 Takker for svar, dette blir bare bedre og bedre Har ingen papirer på motor eller deler om hvor eller hvilken bil det kommer fra da :\ Men bilen er jo kjørbar og er i følge selger (og etter hva jeg kan se) komplett ombygd. Karosseriet er fra en BMW 520i e34 1988 og resten fra en BMW M5 e34 1992. Om jeg får kjørt den inn på et verksted og de godkjenner at alt er slik det skal være, men biltilsynet allikevel finner en feil. Kan jeg få reparert dette og "prøve på nytt" eller er det slik at biltilsynet føler for å rive fra meg bilen da? Dette er førstebilen min så det kan godt være at jeg er litt uheldig og dunker borti noen andre biler, da er det veldig greit å ha alt i orden. Bilen er også chippet, må jeg ta ut den hvis den skal bli godkjent?
bjsyse Skrevet Mai 12, 2009 Skrevet Mai 12, 2009 Er den chippet holder du kjeft og alt av endringer inni motor som ikke er synlig. At du ikke har papirer på hvilke deler er ikke så nøye, er mest bare motor så de vet hester osv. Det et bilmerkeverksted må gjøre er å sjekke at de delene du har montert er orginale, eventuelt andre deler må ha TUV.
Olelink Skrevet Mai 13, 2009 Skrevet Mai 13, 2009 Takker for svar, dette blir bare bedre og bedre Har ingen papirer på motor eller deler om hvor eller hvilken bil det kommer fra da :\ Men bilen er jo kjørbar og er i følge selger (og etter hva jeg kan se) komplett ombygd. Karosseriet er fra en BMW 520i e34 1988 og resten fra en BMW M5 e34 1992. Om jeg får kjørt den inn på et verksted og de godkjenner at alt er slik det skal være, men biltilsynet allikevel finner en feil. Kan jeg få reparert dette og "prøve på nytt" eller er det slik at biltilsynet føler for å rive fra meg bilen da? Dette er førstebilen min så det kan godt være at jeg er litt uheldig og dunker borti noen andre biler, da er det veldig greit å ha alt i orden. Bilen er også chippet, må jeg ta ut den hvis den skal bli godkjent? Motor MÅ du ha kjøpe papirer (kvittering/kjøpekontrakt) på som bevis på at den ikke er stjålet.
bjsyse Skrevet Mai 13, 2009 Skrevet Mai 13, 2009 Fikk nå aldri høre noe om kvitering på motor av BT... så det er bare tull.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå