Gå til innhold

E34 mister kjøleveske HAR funnet feil trenger hjelp/info!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må stadig vekk fylle på litt kjøleveske på radiatorn min. Kanskje 0.5L på 10 mil.

Bilen er en E34 88mod.

Er ikke noe tegn til at toppen er gåen siden det ikke er hvitt oppi oljepåfyllingslokket.

Mest sannsynlig en lekkasje? Kan ikke se noen lekkasje vertfall..

Skrevet

Kjølevæska kan gå til hele motorn. Skru av toppdekselet og sjekk nedi om du finner kjølevæske der. Da kan du håpe på at pakninga er blåst, men er sansynligvis toppen..

Skrevet

Let etter lekkasje i radiator eller rundt koblinger (slangeklemmer og slikt), samt sjekk etter fuktighet på gulvet foran i bilen, i tilfelle varmeapparatregisteret lekker. MÅ jo ikke være så alvorlig som toppakning el.lign..

Skrevet

Se om det er vått under teppet foran i bilen, kan være pakningen til varmeapparatet som kan gått til helvet.-..Et evig problem på BMW

Skrevet

Etter å ha kikket litt på slanger o.l fant jeg til slutt synderen;

sorry dårlig fokus men dere ser hva det er?

radiator3ho.jpg

Den plastikk tuten ut fra ekspansjonstanken er knekt av inni gummislangen. Er det vits i å prøve å fikse dette? Går det an å skifte bare ekspansjonstanken eller må man skifte hele radiatorn?

Takker for alle svar!

Skrevet

Radiatoren er i ett stykke. Men den koster ikke allverden og den er enkel å bytte. (Ta gjerne vannpumpe og termostat i samme slengen dersom dette ikke har vært skiftet på en stund, men disse to tingene krever litt mer jobb da).

Skrevet

Jeg skal til høggern i morgen og kan jo se om jeg finner en radiator der. Hva er kurrant pris for en? (bare så han ikke overpriser).

MÅ det være en radiator til 520 eller kan det brukes fra andre motorstørrelser? 518, 525 osv..?

Skrevet

Hadde en eldre 520 tidligere (E28) der skjedde det samme bare at det var på radiatoren, fjernet da biten som følgte med inni slangen og festet slangen lenger inn på radiatoren, funket fett det. Den ekspansjonstanken finner du sikkert på en opphugging, den koster forøvrig ca 400,- hos GS

Skrevet

har en radiator fra en e36 320 liggende her hvis du er intressert. er lekk i registeret men tanken er helt fin.

edit: når jg tenker meg om så spørs det om det hjelper deg noe særlig hvis tanken og radiatoren er i en del :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...